Har du varit på Färöarna? Det är inget ställe jag skulle bosätta mig på i alla fall. Häftigt är det men det ska mycket till för att klara av att bo där i längden.
Dyrt så in i helvete är det också. Men extremt trevligt folk och väldigt fina flickor.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Studier visar snarare att balansen mellan könen nu är jämn. Det bor 50000 på färöarna. Män representerar 1000 fler än kvinnorna. Traditionellt har inkomster på Färöarna kommit från fiske och relaterad industri, där majoriteten anställda varit män. Kvinnorna har sökt sig till Danmark för utveckling och intressanta jobb. Och vad ska dom med ett nordiskt dejtingsystem till? Det finns ju rikligt redan, problemet är väl att ingen vill bo på Färöarna. Dåliga förbindelser, dyrt som fan och heldött
Enligt färingarna själva stämmer dock inte siffran på 50 000 särskilt bra. Anekdotiskt förvisso, men enligt ett flertal boende jag pratade med så var de betydligt färre som ansågs bo på ön. Som jag förstod det bodde drygt 10 tusen av dessa egentligen i Danmark.