Citat:
Ursprungligen postat av
idiamindada
Tror att sjöutbildning hålls i Kalmar och Göteborg. Kolla där.
Jag tänker. En utbildning skall leda till ett jobb. Välj en utbildning som innehåller praktik. Är du inte en drög kommer du få jobb där du gör praktik.
Fastighet. I fastigheter finns det folk. Folk gnäller och ställer krav. Ventilation och filter. Värmeväxlare. Trist. Ingen körglädje.
Kyltekniker. Kylmaskiner är bökiga och står ofta på tak eller på andra otillgängliga platser. Inget jag vill jobba med. Har dock hyrt in en massa folk att göra det. Kallt och jävligt.
Återigen. Skit i att du är introvert. Jag har också ett begränsat behov av att umgås med folk. Men även om man har arbetskamrater behöver man inte gifta sig med dem.
Tack för infon.
De två utbildningarna på Hermods, kyl- och värmpumptekniker och drift- och fastighetstekniker, består av en tredjedel av praktik (LIA), och man har två praktikplatser under utbildningen står det, så det verkar ju bra.
Jo, förstår att i början och speciellt under praktiken att man måste arbeta med andra för att lära sig arbetet osv, men på sikt skulle jag vilja satsa på att få arbeta själv eller mestadels själv, om möjlighet finns, viket det verkar som inom dessa yrken om jag förstått det rätt.
Förutom drifttekniker inom fastighet som du anser vara tråkigt, och till sjöss som du rekommenderar, finns det något annat område du kan rekommendera? Är det inom värmeverk och liknande man jobbar på i övrigt som drifttekniker?