Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-12-02, 16:01
Medlem
Magnus är en värdig vinnare!

Han har inte paktat utan hela tiden gått sin egen väg

Han har bevisligen svält mest av alla. Gått ner absolut mest kg och procentuell viktminskning.

Han har presterat helt okej på tävlingar och vunnit flera.

Inte tjafsat och hamnat i gräl med de andra, förutom "de bortskämda barnen" som tycker han är matpolis. TACK OCH LOV har dessa snorungar fått lämna nu.

Dessutom har han säkerligen absolut minst av deltagarna som är kvar. Om summan 500 000kr kan förändra något för någon så tror jag den kan förändra mest för Magnus som verkar ha haft ett riktigt tufft liv och antagligen fortfarande inte helt lätt.

Resterande deltagare verka det inte direkt gå någon nöd på. Nån är mäklare i Sthlm / Marbella osv. Säkerligen gott ställt allihopa
Senast redigerad av nickenyfiken89 2023-12-02 kl. 16:04.
2023-12-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiken89
Magnus är en värdig vinnare!

Han har inte paktat utan hela tiden gått sin egen väg

Han har bevisligen svält mest av alla. Gått ner absolut mest kg och procentuell viktminskning.

Han har presterat helt okej på tävlingar och vunnit flera.

Inte tjafsat och hamnat i gräl med de andra, förutom "de bortskämda barnen" som tycker han är matpolis. TACK OCH LOV har dessa snorungar fått lämna nu.

Dessutom har han säkerligen absolut minst av deltagarna som är kvar. Om summan 500 000kr kan förändra något för någon så tror jag den kan förändra mest för Magnus som verkar ha haft ett riktigt tufft liv och antagligen fortfarande inte helt lätt.

Resterande deltagare verka det inte direkt gå någon nöd på. Nån är mäklare i Sthlm / Marbella osv. Säkerligen gott ställt allihopa
Håller med helt. Känns som att han förtjänar det, han har arbetat hårt i lägret också och bidragit mycket.

Sedan ska man nog vara försiktig med att dra växlar på vad folk hävdar med sina "yrkeskarriärer"....Förändringsledare, Moodmanager bla bla
2023-12-02, 20:30
Medlem
imrichbitchs avatar
Så otroligt skönt att den arroganta träskpaddan Karolina åkte ut!
Hur pinsam kan en människa bli?!
Hon pratar svenska utan brytning, och sedan efter två år i Södertälje så låter hon som den värsta av blattar. Snacka om komplex!
Hon försvarar sig med att hon bara har fem svenska vänner och resten är blattar.
Varför lär hon inte sina blattevänner svenska istället för att anamma deras jävla degenererade förortstugg?
2023-12-02, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyramaskiner
Emilia är ett bra exempel på god distribution av fett. Hon ser riktigt bra ut för en tjockis. Fettet sitter på bra ställen, kurvig och söt.
Helt otroligt sexig med bra fett, ja: https://imgur.com/a/GmuztKA
Senast redigerad av MoonlightDriveJim 2023-12-02 kl. 21:47.
2023-12-02, 22:04
Medlem
Zyxel04s avatar
Alltså

Jag tycker att den här säsongen har varit blek. Kanske har det blivit för många säsonger av Robinson vilket gör att det blir "inflation".

Det som utmärker denna säsong är att jag typ inte bryr mig om vem som vinner... jag känner inte att jag "hejar" på någon och då blir programmet tråkigt.

Jag minns exempelvis höst-säsongen 2022 då man verkligen började sympatisera med Helen som var en riktig kämpe... en naturligt fin kvinna som var bra på tävlingar. Säsongen 2021 så imponerade Joanna på mig, en riktig super-women som är sådär trevlig.

Den första säsongen som Mastiff gjorde så diggade jag han indiern som inte hade träffat sin tvillingbror, var det Henke som han hette? Alltså han som var polis från Strömstad....

Det blir liksom mer sevärt när man "gillar" någon för då hoppas man att han/hon ska vinna och följer allt noggrannt.

Jag har typ ingen favorit denna säsongen. Det ska väl dock nämnas att det finns färgstarka personligheter och det gillas ju.. Jag tänker främst på Tove som är lite av en dramaqueen och det skapar ju bra tv vilket är bra. Men alltså.. det är inte en person om jag direkt sympatiserar med.. för hon känns lite "bitchig" och som en allmänt svår person.

Om man nu ogillar Tove så är det ju på sin plats att typ börja sympatisera med Charlie för han var ju i konflikt med henne. Och kanske är Charlie trevlig innerst inne... men han visade en kall sida... tyvärr... Han försökte gå sin egen väg men hans otrevliga sidor är inget som charmar mig.

Man hade också kunnat nappa på Carro eftersom hon slog Tove.. men alltså... det var ingen person som föll mig i smaken...

Alltså en sak som är problematiskt med programmet är väl att dom är typ 8 personer i finalveckan. Det gör att många personer kan åka på en räckmacka och vara under isen och inte behöva pakta eller ta tuffa beslut... men ändå nå finalen. Det är i tuffa situationer som man kan börja gilla folk och se starka personligheter... men med detta systemet blir det sämst...

Jag skriver min patetiska syn om alla som är kvar:

Ylwa: Gammal tant. Alltså det är väl "starkt" att hon kämpar på trots att hon är gammal. Hon har inte direkt varit "dålig" på tävlingar om man tar hänsyn till hennes ålder. Ändå har jag svårt att "gilla" henne, särskilt eftersom hon var så nära Towe. Det var dessutom hon som var bidragande när Charlie skickades hem på tveksamma grunder.

Pelle: Han har väl ändå något bra i sig... både förra säsongen som han deltog i samt i denna säsongen så har han visat att han kan gå sin egen väg och inte fjäskar, jag tänker typ på relationen till Tove. Förra gången han deltog blev jag dock besviken över att han hoppade över för att hans svärfar mådde dåligt... LOL... Varför sökte han if örsta början om han ändå skulle dissa tänkte jag då? Den säsongen så var han dessutom lierad med pundaren och det gjorde mig sur...

Franz: Han kan ändå få lite eloge... Han är en person som försöker spela taktiskt och gå sin egen väg... helt ok på tävlingar.. Jag har inget särskilt emot honom... men han har inte den där charmen för att bli omtyckt i mina ögon.

Emilio: Det känns som om han kommer ta hem skiten i slutändan. Är ganska tyst och under radarn... paktar egentligen inte med någon utan följer strömmen... är hyfsad på tävlingar men är ändå inte sådär överlägsen så att folk ska se honom som ett hot. Alltså det var är väl hans tråkighet som gör att jag inte nappar på honom... känns väldigt blek. Han påminner dock starkt om flera tidigare vinnare, bla om han Klas Beyer från 2019. Spontant så tror jag att han tar det.

Sara: En ok tjej och det är väl ändå positivt att hon är glad för sådant nappar man på. Av det som jag sett så tror jag att hon är en genuint snäll person som vill alla väl och försöker skapa harmoni. Men... ja... Hon har ändå inte visat de där extra som skulle göra henne likeable...

Emilia: Jag tänder lite på feta tjejer så jag hade lätt tagit henne hem från krogen. Men... hon är ju "tråkig" på det sättet att hon mest följer strömmen och är under radarn. Känns som en person som är väldigt osäker på sig själv. Hon skulle nog kunna få det tufft om det är tävlingar som handlar om uthållighet.

Magnus: Hört att folk snackar skit om honom och tycker han är jobbig och bitter... Men alltså.. Jag vet inte om jag riktigt känner samma? Vi ser ju inte allt och han är kanske lite småsur men han känns ändå inte otrevlig... Och det är ju logiskt att man ska spara med maten... Hade varit kul om han vann med tanke på att han har ett tungt förflutet. Jag tror Magnus är trevlig och vill väl med... Är dessutom bra på tävlingar... Men dessvärre för hans del så kan det nog komma en statisk tävling under finalveckan vilket missgynnar honom som har en tyngre kropp.

Om jag nu skulle välja en vinnare så är det nog Magnus... men... jag kommer inte direkt gråta av glädje om han vinner.
2023-12-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Sörlänningar förstår inte hur laddat ordet lappjävel är och hur situationen är för samerna pga av svenskarnas attityder där uppe. Man kör på renar avsiktligt med bilar där renarna skadas svårt och lämnas liggande, stressar dem med skotrar osv osv. Sveriges svar på hur indianerna behandlas i USA, fast där är det ännu värre pga av reservaten.

När jag fjällvandrade och sa laps till tyskar, då jag inte vet vad samer heter på engelska, så reagerade till och med dom på ordet. Så det är laddat med lappordet och speciellt om man säger lappjävel. Charlie hade ju t o m skrikit det åt Wilmer, hur kan det då vara ett skämt som Charlie sa. Charlie är verkligen en otrevlig typ, förtjänar noll sympati, helt osocial och allt ska var på hans villkor. Tove var inte mycket bättre när hon skulle hämnas och ställa till svars och få ut sina frustrationer. Tala om patetiskt uppförande.

Wilmer är inte nån same heller antagligen, han är väl bara nån svensk som jobbar i gruvan. Bara för att man är född i dom trakterna betyder inte att man är same. Samma sak med Ylwa och Petra.
Hur länge till för man säga Lappland?

Enig med att Wilmer antagligen inte är same och att det var konstigt beteende av Charlie.
2023-12-03, 00:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är alltid svårt att ha favoriter i det här programmet. Jag börjar nästa hoppas att Franz vinner då han sticker ut och står upp för att han är ett ufo. Min favorit var Charlie från dag ett och den ende som inte betedde sig som idiot. Glad i alla fall att lappdjäveln och griskultingen åkte ut .

Franz står inte upp för att han är ett UFO. Han har noll självinsikt och har alltså inte en susning om vad han är för något.
Det är ju därför han är så störande
2023-12-03, 06:25
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
.

Pelle: Han har väl ändå något bra i sig... både förra säsongen som han deltog i samt i denna säsongen så har han visat att han kan gå sin egen väg och inte fjäskar, jag tänker typ på relationen till Tove. Förra gången han deltog blev jag dock besviken över att han hoppade över för att hans svärfar mådde dåligt... LOL... Varför sökte han if örsta början om han ändå skulle dissa tänkte jag då? Den säsongen så var han dessutom lierad med pundaren och det gjorde mig sur...

Om man har empati och inte är helt känslokall så går familjen före en larvig tävling i tv. Men gissar du inte ens vet vad empati innebär.
2023-12-03, 09:41
Medlem
ziggarillens avatar
Det verkar alltid finnas en riktig rugguggla med i varje programserie. Vem minns inte Råttan för ett par säsonger sen?
2023-12-03, 11:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Franz står inte upp för att han är ett UFO. Han har noll självinsikt och har alltså inte en susning om vad han är för något.
Det är ju därför han är så störande
Jag tycker nog att han håller med lite om att han är en stolle. Ogillade honom starkt i början men han har växt i mina ögon. Har inget problem med om han vinner.
2023-12-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det verkar alltid finnas en riktig rugguggla med i varje programserie. Vem minns inte Råttan för ett par säsonger sen?

Det var i våras. Hon är den vidrigaste deltagaren som har varit med. Ingen kommer i närheten av Blocket/Råttan.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-12-03 kl. 12:04.
2023-12-03, 12:17
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det var i våras. Hon är den vidrigaste deltagaren som har varit med. Ingen kommer i närheten av Blocket/Råttan.

Vem var det? Minns inte riktigt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in