Citat:
Eftersom jag vet att du inte är korkad, återstår frågan varför du ständigt återkommer till ditt skuldbeläggande.
Jag har svaret.
Och du förstår mycket väl, mycket mycket väl, att det inte handlar om Lena.
Varje gång jag jämför det fallet, oavsett vad det handlar om, försöker du få det att se ut som att jag jämför fallen.
Du vet mycket väl att jag i mitt inlägg jämför hur vittnen blandar ihop minnesbilder. Även de som vill minnas vad som hände. Ingen behöver veta ett skit om fallet Lena för att förstå att vittnen i ett fall glömde detaljer efter bara några veckor.
Så funkar människor hjärnor.
Ditt sätt att angripa mig, att ständigt skuldbelägga, det omöjliggör en debatt och diskussion på ett vettigt sätt.
Jag har svaret.
Och du förstår mycket väl, mycket mycket väl, att det inte handlar om Lena.
Varje gång jag jämför det fallet, oavsett vad det handlar om, försöker du få det att se ut som att jag jämför fallen.
Du vet mycket väl att jag i mitt inlägg jämför hur vittnen blandar ihop minnesbilder. Även de som vill minnas vad som hände. Ingen behöver veta ett skit om fallet Lena för att förstå att vittnen i ett fall glömde detaljer efter bara några veckor.
Så funkar människor hjärnor.
Ditt sätt att angripa mig, att ständigt skuldbelägga, det omöjliggör en debatt och diskussion på ett vettigt sätt.
Om syftet inte är att få Maja att se ut som ett offer genom att dra paralleller till Lena W s då 10 årige son som inte mindes allt (som f.ö inte hade någon vinning i att inte minnas allt till skillnad från Maja), eller alla dessa parallell dragningar till destruktiva parrelationer där mannen utsätter kvinnan för långvarigt psykiskt och fysiskt lidande, så undrar jag vad syftet är?
Du kan ju fortfarande klistra in info om minnesförlust eller hur olika diagnoser fungerar utan att gång på gång dra upp exempel från dokumenterade offer.
Maja är inget dokumenterat offer hur mycket man än önskar det! Hon är däremot en dokumenterad förövare!
Du misslyckas att sälja in din tes att Maja är ett offer. Och det, för det finns inga bevis eller exempel på att Johanna på något sätt behandlat M illa eller utsatt henne för något hemskt. Däremot finns det mängder av bevis för verkliga offer i det du ofta refererar till, Lena fallet, Tova fallet och alla dessa destruktiva parförhållanden.
I alla dessa fall du refererar till finns det mängder av dokumenterade hot och misshandel som pågått under lång tid mellan förövare och offer. Hur mycket man än önskar eller tror, så finns inte detta mellan J och M.