2007-10-15, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mus vill jag alltid ha mer av, det är sant. Kom förbi här uppe på Öfre någon gång så ska jag slicka upp er i brygga!

Ebba von Fyllo är dock helt osexig.

Och i den andan säger vi God Natt och Sov Så Gott.

- John Blund

pervo
Citera
2007-10-15, 11:55
Medlem
på dagens media (www.dagensmedia.se) finns mer info om vad somhände i lördags. Som alltid när saker händer är det en tv-kock inblandad....
Citera
2007-10-15, 12:09
Medlem
cyberhawks avatar
Nu har hon skrivit om händesen:
http://www.veckorevyn.com/mode-shopping/ebbas-blogg/
Citera
2007-10-15, 12:23
Medlem
Ignatius Is avatar
Ja, som jag trodde. Sympatierna för detta landar framförallt hos von Sydow. Stureplansgruppen borde ta sig en seriös funderare över hur de kontrollerar mediabilden av sig själva, och vem det egentligen är som är talesperson för koncernen. Ur mitt pr-perspektiv är detta nästan på komisk nivå vad gäller inkompetens. Först "PR-konsulten" Katrin Schulman som ger sig på Ebba von Sydow och därmed Sveriges största tjejtidning (undrar vad Katrins kunder tycker om det...), och sedan "pressansvarige" Stephanie af Klercker som ger geniets idiotbloggande legitimitet på företagsnivå.
Citera
2007-10-15, 12:32
Medlem
ABBORREs avatar
OK

Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Jag vägrar gå in och läsa hennes blogg så hon får högre besökssiffror. Kan du lägga ut här vad hon skriver så vore de schyyyyyyyyst snubben!
Citat:
Nej, det blev ingen rolig avslutning på helgen för min del. Vilken söndag! Hjälp... Jag har varit ledsen, förbannad och förvånad om vartannat. Men faktiskt mest ledsen.

Käkade brunch och plockade upp Expressen på väg tillbaka in mot stan - och läser att jag blivit "portad" från halva Stureplan. För att jag "inte föregår med gott exempel". Varför står det ingenting om, vilket innebär att telefonen snart börjar ringa.

Mamma, pappa, kompisar, nära och kära. Alla undrar oroligt och mycket förvånat vad i hela världen som hänt - första tanken när någon blir "portad" är ju något i stil med knark, slagsmål eller att han/hon rivit ner halva inredningen eller blivit utkastad - och alla som känner mig vet att jag naturligtvis aldrig skulle få för mig något sådant.

Först tror jag faktiskt att det är ett dåligt skämt, då jag inte har blivit kontaktad av Vimal eller någon annan representant från Stureplansgruppen, vare sig om att jag har blivit portad eller att de anser att jag har uppfört mig så till den grad vidrigt och illa i deras lokaler, att jag inte längre är välkommen. Det fick jag läsa i Expressen, vilket förstås kändes obehaligt och tråkigt.

Absolut ingenting sådant har heller hänt under min trevliga fredagkväll på stan med mina tjejkompisar. Istället är det en kort incident som är skälet: en för mig främmande man kommer fram för att prata. Därefter kommer han fram med ytterligare en främmande man, som också vill prata. Men mina tjejkompisar och jag är på väg därifrån, vi tog bara en snabbrunda på Sturecompagniet i cirka tjugo minuter. Jag vill leta reda på mina tjejkompisar, varför jag går därifrån istället för att stanna och prata med männen - och vi lämnar klubben.

Tydligen är den ena mannen Vimal Kovac, vd för Stureplansgruppen. Vimal och hans vän är två personer som jag inte haft någon kontakt med tidigare, jag har ingen relation till dem, vare sig privat eller professionellt. Visst skulle jag ha kunnat stanna och prata artigt och trevligt en stund med dessa för mig främmande, äldre män - och om det uppfattades som otrevligt är jag verkligen uppriktigt ledsen för det. Och nej, naturligtvis har jag inte hällt något vinglas över någon vd, som en bloggare insinuerar.

Många är däremot ute efter att såra, kränka, förtala och vara otrevliga mot mig. Det är inget jag någonsin klagar över - it comes with the job. Tvärtom så kan jag sucka över kända personer som gnäller över "uppmärksamheten" och osanningarna som florerar i skvallertidningar och på nätet. So what? Det är smällar man får ta, folk älskar skitsnack och skvaller.

Men det är ett faktum: jag blir dagligen tilltalad och stoppad på stan och på krogen av främmande människor. Många är glada och snälla, andra är oförskämda, otrevliga eller kommer helt enkelt fram för att skälla ut mig, när jag är ute privat med mina kompisar. Folk ropar saker efter mig på stan, anonyma personer skickar mail med hot, hat och kritik - om allt från min vikt och mitt utseende, till och med om min tvååriga systerdotter.
Dagligen får jag höra att jag minsann borde veta min plats, och att det allra bästa förmodligen vore om jag slutade existera, senast i fredags fick jag ett mail från en manlig läsare som kort och kallt förklarade att jag lika gärna kunde göra landets unga kvinnor en tjänst och skjuta mig själv.

Bloggare, komiker och krönikörer älskar att föra hatkampanjer och driva med mig - men jag kämpar för att hålla fast vid mina värderingar: nämligen att du aldrig vinner någonting på att bråka tillbaka. Tro mig, det är inte lätt alla gånger, men jag väljer ändå att inte svara på påhopp och lögner. Istället lägger jag min energi på mitt jobb, mitt skrivande, mina nära och kära och det jag brinner för. Jag vill tro att det lönar sig i längden.

Detta har däremot gjort att jag är på min vakt, kanske lite mer än andra. Tyvärr. Kanske kan jag ibland uppfattas som hård, när det mer handlar om att jag blivit mer försiktig med vilka jag stannar och pratar med.
Och tyvärr tror jag inte att det är något specifikt för mig, alla tjejer är på sin vakt när de är ute. Tråkigt nog lever vi i ett samhälle där unga kvinnor känner att de måste var på sin vakt när de blir kontaktade av främmande män. Att man då kan välja att gå därifrån utan att behöva stanna och prata om man inte känner sig bekväm med siuationen, det tycker jag är viktigt.

Jag har skickat ett mail till Vimal och bett om ursäkt för om hans vän uppfattade det som otrevligt att jag inte hälsade artigt på honom. Det är jag uppriktigt ledsen för. Jag har aldrig, vare sig i helgen eller tidigare, varit ute efter att såra, kränka eller vara otrevlig mot någon.

Jag har heller aldrig tidigare blivit portad från någonting. Jag har aldrig knarkat, förstört något eller blivit utslängd från krogen. Jag går ut med mina vänner och jag betalar för mig. Vi köper våra egna drinkar, vi sprutar ingen champagne och vi är aldrig ute efter att skapa bråk eller uppmärksamhet. Och nej, drinkkastning är naturligtvis inte någon hobby jag ägnar mig åt - eller någon trend jag tror på hösten 2007.

Nej, nu ska försöka fokusera på dagens "att göra"-lista. Ny vecka, nya tag! !
Citera
2007-10-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ja, som jag trodde. Sympatierna för detta landar framförallt hos von Sydow. Stureplansgruppen borde ta sig en seriös funderare över hur de kontrollerar mediabilden av sig själva, och vem det egentligen är som är talesperson för koncernen. Ur mitt pr-perspektiv är detta nästan på komisk nivå vad gäller inkompetens. Först "PR-konsulten" Katrin Schulman som ger sig på Ebba von Sydow och därmed Sveriges största tjejtidning (undrar vad Katrins kunder tycker om det...), och sedan "pressansvarige" Stephanie af Klercker som ger geniets idiotbloggande legitimitet på företagsnivå.

Stureplans-juggarna suger... vd:s polare ville väl bara tafsa och äckla sig. Fula som stryk är båda de där grabbarna.
Citera
2007-10-15, 12:55
Medlem
tall_marcuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nu har hon skrivit om händesen:
http://www.veckorevyn.com/mode-shopping/ebbas-blogg/

Förnekelse är väl förstadium på många sjukdomar? Alkoholism t.ex.
Citera
2007-10-15, 12:59
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggmunken
Stureplans-juggarna suger... vd:s polare ville väl bara tafsa och äckla sig. Fula som stryk är båda de där grabbarna.

Vimal är annars indier. Och polaren var Niklas Ekdahl, tv-kock.
Citera
2007-10-15, 13:51
Medlem
Ebbas inlägg var riktigt smart skrivet! Däremot inte sagt att det inte ligger någon sanning i hur otrevligt Ebba beter sig på krogen. Det tror jag helt klart att det gör. Bara att hon den här gången var otrevlig mot fel person.

Håller med "Ignatius I" om att det skötts osnyggt av Stureplansgruppen. Okej att Katrin skriver om det, hon är ju bloggare på deras site. Men när deras taleskvinna (eller vad det nu är) bekräftar och anger skäl till det så ser det inte bra ut. Det hade räckt med att säga "vi kommenterar inte enskilda ärenden" eller nåt liknande. Folk hade ju ändå fattat innehållet.

Helvete. Det här löser sig bäst för Ebbas del.
Citera
2007-10-15, 13:58
Medlem
NordicVs avatar
http://gunnar.se/2007/10/15/von-sydgate/

Där hittar ni länkar till att som hittills sagts i "von-sydgate"
Citera
2007-10-15, 14:11
Medlem
Byfånens avatar
Ärligt talat så skiter jag fullkomligt att Von Sydow blivit portad. Tycker hon kan besöka sin närmaste kvarterskrog, tror det är minst lika trevligt där än fjantarna som rantar runt på Stureplan.

Stureplan är så JÄVLA överskattat !
Citera
2007-10-15, 14:12
Medlem
Guarneris avatar
Byfånar

Hoho, detta är det slutgiltiga beviset på att Fjollträsk fortfarande är en byhåla. Sånt här händer i vilket skitsamhälle som helst på landsbygden.
Vill Stockholm och stockholmarna vara med och lira med de andra europeiska huvudstäderna gäller de att skärpa till sig och inte ge sådana här pseudohändelser uppmärksamhet.

Ebba Who?? Vimal What??

/Guarneri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in