2023-12-02, 00:04
Medlem
Japhys avatar
Floridas demokrater ställer in primärvalet och ger segern och delegaterna direkt till Biden.

Florida Democrats are keeping Rep. Dean Phillips (D-MN) and President Joe Biden’s other opponents off the state’s primary ballot, effectively handing Biden the state’s 250 delegates, Politico noted Thursday night.

https://www.breitbart.com/2024-election/2023/12/01/florida-democrats-cancel-primary-election-biden-handed-delegates/
Citera
2023-12-02, 00:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Floridas demokrater ställer in primärvalet och ger segern och delegaterna direkt till Biden.

Florida Democrats are keeping Rep. Dean Phillips (D-MN) and President Joe Biden’s other opponents off the state’s primary ballot, effectively handing Biden the state’s 250 delegates, Politico noted Thursday night.

https://www.breitbart.com/2024-election/2023/12/01/florida-democrats-cancel-primary-election-biden-handed-delegates/
Detta är praxis för en sittande president och för återval, även för Republikaner!
Så vad är det du försöker säga, men inte klarar av att berätta?
För detta är just helt normalt, men inser det kan du inte förklara ens.
Kanske snart kan du?
Citera
2023-12-02, 00:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är praxis för en sittande president och för återval, även för Republikaner!
Så vad är det du försöker säga, men inte klarar av att berätta?
För detta är just helt normalt, men inser det kan du inte förklara ens.
Kanske snart kan du?
Så du menar att det inte kommer bli primärval i någon delstat för Demokraterna, trots flertalet utmanare?
Citera
2023-12-02, 00:37
Medlem
Japhys avatar
Biden berättar om kärnvapen.

“Now look, my, my marine carries that. It has a code to blow up the world. That doesn’t, this is not….nuclear weapons is it….alright, ok…you think I’m kidding.”
https://m.youtube.com/shorts/Zsh_DJ5g8-Y?time_continue=5&embeds_referring_euri=https%3A%2 F%2Fwww.breitbart.com%2F&source_ve_path=Mjg2NjY&fe ature=emb_logo
Citera
2023-12-02, 00:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så du menar att det inte kommer bli primärval i någon delstat för Demokraterna, trots flertalet utmanare?
Varför inbillar du det var det jag sade?

Utan det jag sade var att det är praxis för att detta sker och att de låter den kandidat som är president inte har en mot kandidat.
Men går du svart och vitt som du nu gjorde, så missar du att det är inte hundraprocentigt och att det alltid sker.
För det sade jag aldrig, utan bara du då du trodde lägga orden i munnen var saklighet.

För jag känner en stor trolighet att det kommer vara någon som kandiderar emot, dock väldigt få.

En mer intressant fråga, vad inbillar du dig säga.(Men lugnt, det inser jag att vi aldrig kommer få reda på, för enda svaren kommer vara en svart och vitt argumentation.)
Citera
2023-12-02, 00:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Varför inbillar du det var det jag sade?

Utan det jag sade var att det är praxis för att detta sker och att de låter den kandidat som är president inte har en mot kandidat.
Men går du svart och vitt som du nu gjorde, så missar du att det är inte hundraprocentigt och att det alltid sker.
För det sade jag aldrig, utan bara du då du trodde lägga orden i munnen var saklighet.

För jag känner en stor trolighet att det kommer vara någon som kandiderar emot, dock väldigt få.

En mer intressant fråga, vad inbillar du dig säga.(Men lugnt, det inser jag att vi aldrig kommer få reda på, för enda svaren kommer vara en svart och vitt argumentation.)
Så det är praxis för Demokraterna att ställa in primärvalet trots flertalet kandidater. Där ser man. De tillåter alltså inte någon motkandidat till Biden. Där ser man.
Citera
2023-12-02, 01:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så det är praxis för Demokraterna att ställa in primärvalet trots flertalet kandidater. Där ser man. De tillåter alltså inte någon motkandidat till Biden. Där ser man.
Finns inga skillnader ens, för det är också praxis i republikanerna.
Och inte "tillåter", ja, det är samma på var sida.(Och vad bättre exempel med donalds kandidatur senast.)

Inser du aldrig svarade på min, men såklart det visste jag redan.(Vill du göra ett nytt försök, eller är det bar för övermäktigt svara på det?)
Citera
2023-12-02, 01:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Finns inga skillnader ens, för det är också praxis i republikanerna.
Och inte "tillåter", ja, det är samma på var sida.(Och vad bättre exempel med donalds kandidatur senast.)

Inser du aldrig svarade på min, men såklart det visste jag redan.(Vill du göra ett nytt försök, eller är det bar för övermäktigt svara på det?)
Men det fanns ju inga motkandidater till Trump. Mot Biden finns flera stycken. Men nu vet jag att det är praxis för Demokraterna att ställa in sina primärval. Påminner lite om när Bernie Sanders kuppades bort till förmån för Hillary.

Synd för de som kandiderar. Jag antar att de inte visste att det var praxis att helt enkelt ställa in valet och istället utse en vinnare.
Senast redigerad av Japhy 2023-12-02 kl. 01:41.
Citera
2023-12-02, 01:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men det fanns ju inga motkandidater till Trump. Mot Biden finns flera stycken. Men nu vet jag att det är praxis för Demokraterna att ställa in sina primärval. Påminner lite om när Bernie Sanders kuppades bort till förmån för Hillary.

Synd för de som kandiderar. Jag antar att de inte visste att det var praxis att helt enkelt ställa in valet och istället utse en vinnare.
Visst fanns det, men sekten tolererar inte det mot The Suprime Leader.

Men intressant att du inte har samma måttstock för egna och en annan för politiska motståndare Demokrater som Republikaner.

Ser inget konstigt här dock, det är vad som brukar vara praxis för en sittande president..
Ser du glömde svara igen, ett nytt försök eller ska du ge mig rätt igen?
Citera
2023-12-02, 02:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Visst fanns det, men sekten tolererar inte det mot The Suprime Leader.

Men intressant att du inte har samma måttstock för egna och en annan för politiska motståndare Demokrater som Republikaner.

Ser inget konstigt här dock, det är vad som brukar vara praxis för en sittande president..
Ser du glömde svara igen, ett nytt försök eller ska du ge mig rätt igen?
Nej, det fanns inga motkandidater till Trump.

Uppenbarligen har du rätt i att det är praxis att ställa in primärvalet för Demokraterna. Här är listan på de kommande primärvalsdatumen. De satta datumen spelar ingen roll, eftersom praxis är att ställa in valen.

January 23: New Hampshire primary[b]
February 3: South Carolina primary
February 6: Nevada primary
February 27: Michigan primary
March 5: Super Tuesday (Alabama, Arkansas, American Samoa, California, Colorado, Iowa mail-in vote, Maine, Massachusetts, Minnesota, North Carolina, Oklahoma, Tennessee, Texas, Utah, Vermont and Virginia primaries)
March 12: Democrats Abroad, Georgia, Mississippi, and Washington primaries, and Northern Mariana Islands caucuses
March 19: Arizona, Florida, Illinois, Kansas and Ohio primaries
March 23: Louisiana and Missouri primaries
April 2: Delaware, New York, Rhode Island, Connecticut, and Wisconsin primaries
April 6: Alaska and Hawaii primaries and North Dakota caucuses
April 13: Wyoming county caucuses
April 23: Pennsylvania primary
April 28: Puerto Rico primary
May 7: Indiana primary
May 14: Maryland, Nebraska and West Virginia primaries
May 21: Kentucky and Oregon primaries
May 23: Idaho county caucuses
June 4: District of Columbia, Montana, New Jersey, New Mexico and South Dakota primaries
June 8: Guam and United States Virgin Islands caucuses
Citera
2023-12-02, 02:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, det fanns inga motkandidater till Trump.

Uppenbarligen har du rätt i att det är praxis att ställa in primärvalet för Demokraterna. Här är listan på de kommande primärvalsdatumen. De satta datumen spelar ingen roll, eftersom praxis är att ställa in valen.

January 23: New Hampshire primary[b]
February 3: South Carolina primary
February 6: Nevada primary
February 27: Michigan primary
March 5: Super Tuesday (Alabama, Arkansas, American Samoa, California, Colorado, Iowa mail-in vote, Maine, Massachusetts, Minnesota, North Carolina, Oklahoma, Tennessee, Texas, Utah, Vermont and Virginia primaries)
March 12: Democrats Abroad, Georgia, Mississippi, and Washington primaries, and Northern Mariana Islands caucuses
March 19: Arizona, Florida, Illinois, Kansas and Ohio primaries
March 23: Louisiana and Missouri primaries
April 2: Delaware, New York, Rhode Island, Connecticut, and Wisconsin primaries
April 6: Alaska and Hawaii primaries and North Dakota caucuses
April 13: Wyoming county caucuses
April 23: Pennsylvania primary
April 28: Puerto Rico primary
May 7: Indiana primary
May 14: Maryland, Nebraska and West Virginia primaries
May 21: Kentucky and Oregon primaries
May 23: Idaho county caucuses
June 4: District of Columbia, Montana, New Jersey, New Mexico and South Dakota primaries
June 8: Guam and United States Virgin Islands caucuses
Jag vet, då de inte ville bli cancelerade, för det är vad som händer i sekter.
Och nu ser vi med Joe att det visst finns motkandidater, dock få seriösa som tex "Kennedy"
Citera
2023-12-02, 02:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag vet, då de inte ville bli cancelerade, för det är vad som händer i sekter.
Och nu ser vi med Joe att det visst finns motkandidater, dock få seriösa som tex "Kennedy"
Ja det finns motkandidater, men nu kommer ju primärvalet ställas in eftersom det är praxis. Motkandidaterna ställer alltså upp i ett inställt primärval, menar du.

Hur kommer det sig att det finns massor av primärvalsdatum, när det är praxis att ställa in primärvalet för Demokraterna?
Senast redigerad av Japhy 2023-12-02 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in