Citat:
Jag tror ju på det som någon framförde på radion i dag.Det måste han väl göra, men han är nog ganska trött på att inte de andra partierna lyssnade i tid. Då hade vi inte varit där vi är idag.
Den röda sidan och de sk borgerliga är väl även de experter på att polarisera, men bara för det har ju inte Åkesson frikort. Ett fel gör aldrig ett annat fel rätt.
Men i en civilisationernas kamp eller vad man ska kalla det så tror jag att något sådant som föreslås av JÅ nog är ett nödvändigt ont. Har man religionsfrihet så måste även den som vill få slippa en alltför högljud utländsk religion i det offentliga. Sen har vi ju inte haft en asylinvandring för att låta landet islamiseras eller arabiserad utan för att en del har velat leka världsmedborgare och samtidigt glömt bort Sverige och de svenskar och utlänningar som redan bor här.
Så jag tror att Åkesson och några miljoner till känner en frustration över att allt alltid kan gå för långt innan något sker.
Den röda sidan och de sk borgerliga är väl även de experter på att polarisera, men bara för det har ju inte Åkesson frikort. Ett fel gör aldrig ett annat fel rätt.
Men i en civilisationernas kamp eller vad man ska kalla det så tror jag att något sådant som föreslås av JÅ nog är ett nödvändigt ont. Har man religionsfrihet så måste även den som vill få slippa en alltför högljud utländsk religion i det offentliga. Sen har vi ju inte haft en asylinvandring för att låta landet islamiseras eller arabiserad utan för att en del har velat leka världsmedborgare och samtidigt glömt bort Sverige och de svenskar och utlänningar som redan bor här.
Så jag tror att Åkesson och några miljoner till känner en frustration över att allt alltid kan gå för långt innan något sker.
Vi skulle haft en betydligt mindre invandring utan SD.
Nu var både Borgare och Vänstern så rädda för att förknippas med SD så man gick helt åt andra hållet.
Jag behöver bara gå till mig själv.
Det finns mycket som jag anser att SD har rätt i men jag har fan inte viljat förknippats med idioterna.
Det är ju en viss skillnad på att vilja utvisa brottslingar, och att vara rasist och vilja utvisa alla invandrare, och att inte vilja ta i mot några fler flyktingar, riva moskéer, förbjuda islam o.s.v. m.m.
Nu kan ju SD springa omkring och skrika om att de hade rätt, men dom hade så jävla mycket fel om mycket annat.
Så pass fel så att dom motverkade sitt eget syfte.