2023-12-01, 10:49
Medlem
Legokatts avatar
—- Hvordan finne henne? —-

Dette er tydelig vis umulig?

Har derfor et forslag til løsning hvis det skjedde et Gone Girl plott.
(Disclaimer: hvis det ikke skjedde et Gone Girl plott vil ikke dette hjelpe)

Forslag:

I stede for isfront og utspill mot hverandre i media burde politet og TH/Holden samarbeide. Samlet burde de gå ut i media og be pent om at AEH kommer tilbake.

Det burde bli kommunisert en klar beskjed med hovedpunktene:
- TH ber om unnskyldning og beskriver nøyaktig hva han ber om unnskyldning for, så ærlig som mulig.
- Familien savner henne og beskriver hvorfor.
- Det blir tilrettelagt for at hun kan få opphevet ektepakten, inkludert løsningsforslag på dette.
- Hun får hjelp ihht skilsmisse.
- Full amnesti. Ingen spørsmål fra politiet. De vil kun beskytte henne og se til at prosessene med ektepakt/skilsmisse holder seg til loven.

Den enstemmige og klare beskjeden burde kommuniseres i landets medier. Det ville garantert ført til en lang rekke av mennesker som ville trå støttende til hvis hun kom tilbake, også advokater som ville hjelpe henne med ektepakt/skilsmisse.

Hvorfor tenke slik?

Som The Hollies synger «The road is long. With many a winding turn. That leads us to who knows where.
But I'm strong. Strong enough to carry him. He ain't heavy, he's my brother»

Det er denne enkle humane tankegangen som går ut på at mennesker står sammen og hjelper hverandre i vanskelige situasjoner som kan være løsningen på problemet, fordi å kunne tilby henne det hun trenger må de samlet være sterke og stå sammen👮🫶🙎‍♂️🫶👨‍👩‍👧

Krig hjelper tydelig vis ikke, ergo en human tilnærming kan kanskje gi resultat? En unik sak kan ha en unik løsning. Det er mitt fredfulle innspill 🕊️
Hvem vet, kanskje det må tenkes helt nytt? 🤷‍♀️
Citera
2023-12-01, 11:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Er ingen her verken TT eller andre siden som er interessert i å lese spammet ditt, dette har blitt gjentatt gang på gang hver gang du spammer GG, vanskelig å forstå dette?
Bryr meg ikke om random personer på er forum. Dette er et konstruktivt løsningsforslag på et komplekst problem.
Fred og ikke krig🕊️

Skjedde det et Gone Girl plott vil et slikt utspill i media bli et stort PROBLEM for GM/den/de som hjalp henne. Det kan være «siste utvei» for å finne henne etter 5 år uten resultat, tenker jeg. Skal man ikke holde alle løsninger åpent for å finne AEH?
Senast redigerad av Legokatt 2023-12-01 kl. 11:19.
Citera
2023-12-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er jo ikke så underlig at mange tror at siktelsen mot TH stemmer med virkeligheten. Det har i løpet av 5 års intens etterforskning ikke kommet frem en eneste detalj som imøtegår denne siktelesen. Det har tvert i mot kommet frem nye detaljer, indisier og bevis som styrker siktelsen og politiets påstand om at TH er skyldig i det han er siktet for. Jeg er faktisk mer forundret over de få her på forumet som fortsatt tviholder på TH sin uskyld, og mener han er et offer for grov urett og sjikane. Hvis TH er uskyldig, kunne han enkelt ha stoppet denne prosessen ved å samarbeide med politiet, og sammen med resten av familien jobbet aktivt for å løse saken. Det som nå skjer er det stikk motsatte, TH og familien motarbeider løsningen av saken, og da blir jo konklusjonen at TH, og eventuelt andre i hans nærmeste omkrets, må være skyldige i en eller annen form. Så logisk og enkelte er det🧐
Her var det mye feil!

Det har ikke kommet et eneste bevis som knytter TH til bortføringen av sin kone!
Tvert i mot, han har alibi både for handlingen og kommunikasjonen i etterkant og de har ikke knyttet han til en GM de fortsatt ikke vet hvem er.

Dette er veldig enkelt - har han alibi må han knyttes til GM - det er han ikke!

Jeg kan ikke huske å ha lest at noen tviholder på TH sin uskyld, men jeg husker at du har beskyldt meg for det før uten å komme med link når jeg ber om det.

Nei! - TH kunne ikke enkelt ha stoppet noe som helst ved å stille i avhør - det forutsetter at han er skyldig, hvis han ikke er det vil et avhør av han ikke hjelpe med noe som helst.

Hvis det er så logisk og så enkelt - hvem var da i s4??
Citera
2023-12-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Her var det mye feil!

Det har ikke kommet et eneste bevis som knytter TH til bortføringen av sin kone!
Tvert i mot, han har alibi både for handlingen og kommunikasjonen i etterkant og de har ikke knyttet han til en GM de fortsatt ikke vet hvem er.

Dette er veldig enkelt - har han alibi må han knyttes til GM - det er han ikke!

Jeg kan ikke huske å ha lest at noen tviholder på TH sin uskyld, men jeg husker at du har beskyldt meg for det før uten å komme med link når jeg ber om det.

Nei! - TH kunne ikke enkelt ha stoppet noe som helst ved å stille i avhør - det forutsetter at han er skyldig, hvis han ikke er det vil et avhør av han ikke hjelpe med noe som helst.

Hvis det er så logisk og så enkelt - hvem var da i s4??

Siden du spør, så tror jeg det er kun TH som var i S4, det finnes ikke spor etter andre, bortsett fra Sprox-sporene som politiet sier er et rigget spor. Jeg tror også at drapet skjedde på natta etter hjemkomsten fra teaterbesøket. Vitnemålene tror jeg er falske, og vil nok bli avslørt etter hvert som saken ruller videre fremover. Follow the money🤑
Citera
2023-12-01, 13:02
Medlem
Citat:
Siden du spør, så tror jeg det er kun TH som var i S4, det finnes ikke spor etter andre, bortsett fra Sprox-sporene som politiet sier er et rigget spor. Jeg tror også at drapet skjedde på natta etter hjemkomsten fra teaterbesøket. Vitnemålene tror jeg er falske, og vil nok bli avslørt etter hvert som saken ruller videre fremover. Follow the money🤑
Det der er helt fjernt!

At du lener tøvet ditt på at politiet skal ha påstått at Sprox sporene er rigget er helt tåpelig!
I tillegg til nevnte vitner, har politiet helseappen som forteller veldig mye mer.

Politiet har nok neppe sagt alt - men de har sagt at alibiet er sikkert - retten var enig.

Follow the money

Minner om at politiet fant ukjent DNA i S4
Citera
2023-12-01, 13:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ok, follow the money.
Er det noen tegn på at MB, HBB1 eller TEH som er de såkalte «alibi-vitnene» har mottatt penger..?

Hvor er 1,3 millioner EUR som TH overførte? Man kan håpe ny teknologi og AI vil spille en viktig rolle i fremtiden for å knekke krypto-rigget men inntil videre blir dette et åpent spørsmål.

De vil finne svært mye nyttig info hvis enten Monero-, Dash- eller BTC-krypteringen knekkes og må vel sees på som en av flere brikker som samlet kan føre til en løsning.

Selv om krypteringen knekkes er det ikke sikkert krypto-GM har lagt igjen identiteten sin, men i noen tilfeller er det mulig å finne ledetråder eller mønstre som kan gi indikasjoner på identiteten til personen / eller så kan krypto-GM ha gjort en feil. (kan skrive mye om dette men fordi det er basert på AI er flashback tydelig vis ikke stedet å dele slik info)

Hovedpoenget, slik du også du har vært inne på, er at ny teknologi en gang i fremtiden kan føre til en løsning på krypto-rigget hvis aktuelle fagmiljø og kvantedatamskiner blir benyttet som hjelp, men det kan dessverre ta mange mange år..
Citera
2023-12-01, 14:00
Medlem
Citat:
Det der er helt fjernt!

At du lener tøvet ditt på at politiet skal ha påstått at Sprox sporene er rigget er helt tåpelig!
I tillegg til nevnte vitner, har politiet helseappen som forteller veldig mye mer.

Politiet har nok neppe sagt alt - men de har sagt at alibiet er sikkert - retten var enig.

Follow the money

Minner om at politiet fant ukjent DNA i S4

Politiet har vel ikke sagt at alibiet er sikkert, det kan de jo umulig vite😳
Jeg er forøvrig mer opptatt av kjent DNA som er funnet på klær og gjenstander som tilhører offeret AE, samt det totale fraværet av andre ukjente personer i S4 som kan ha utført drapet🧐
Citera
2023-12-01, 14:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er jo ikke så underlig at mange tror at siktelsen mot TH stemmer med virkeligheten. Det har i løpet av 5 års intens etterforskning ikke kommet frem en eneste detalj som imøtegår denne siktelesen. Det har tvert i mot kommet frem nye detaljer, indisier og bevis som styrker siktelsen og politiets påstand om at TH er skyldig i det han er siktet for.

Var nylig en sak på NRK som omtalte siktelser i en antatt drapssak i Bodø.
Der poengteres det med rette at drapssaker uten lik er svært krevende bevismessig.
Så det bør være noe spesifikt som gir politiet fortsatt medhold i å opprettholde siktelsene i denne saken.
Selv om det er enkelte som tydeligvis tror at politiet vil offentliggjøre nær sagt ethvert fremskritt, og
at mangelen på slik publisering er et tegn på at saken deres er svekket og etterforskningen står i stampe.
Citera
2023-12-01, 14:18
Medlem
va en tjei-i-Norge , hon-fick-21-dagar-fengelse-før-falsk-kidnapping.....

falsk kidnapping OCH mord
Citera
2023-12-01, 14:39
Medlem
Citat:
Politiet har vel ikke sagt at alibiet er sikkert, det kan de jo umulig vite😳
Jeg er forøvrig mer opptatt av kjent DNA som er funnet på klær og gjenstander som tilhører offeret AE, samt det totale fraværet av andre ukjente personer i S4 som kan ha utført drapet🧐
Politiet har bekreftet alibiet og det kan de selvfølgelig vite, de sitter på alt av info - det gjør ikke du!

DNA som er funnet på AEH vet vi ingenting om bortsett fra det som tilhørte TH og som selvfølgelig ikke har relevans for saken siden han har alibi.

Siden du ikke vet om hvem som var i S4 så var ingen der?

My snål logikk her i tråden
Citera
2023-12-01, 14:41
Medlem
Citat:
Politiet har bekreftet alibiet og det kan de selvfølgelig vite, de sitter på alt av info - det gjør ikke du!

My snål logikk her i tråden
Riksadvokat, statsadvokat og Politi mener Tom Hagen er skyldig. Du messer om THs uskyld og en snål tråd.

Apropos snål logikk.
Citera
2023-12-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Den langvarige og høylytte etterlysningen av Hettemannen sto i skarp kontrast til den manglende
etterlysningen av f.eks. biler. Påfallende, siden det er antatt at noen må ha fraktet AE vekk i en bil.
Det ble til og med laget en sak av hva slags jakke han kunne ha på seg, og hvor denne var kjøpt.
Pussige detaljer for et enkelt vitne å være.

Fikk forresten ikke med meg at Milli spurte om dette i siste Krimpodden. Skal høre igjen.
For tidligere har han vel sagt at det var "to streker under svaret" hva Hettemannen gjaldt.

Det er ingen grunn til å tenke at politiet her ikke hadde noen som helst tanke om at dette såkalte vitne kunne være TH. Bedrev de ikke høydeanalyser av mannen?

Denne gangen benytter Milli seg av 100 prosenten ovenfor LRØ hvis svar/respons blir offer for «en forsvinning».
Enten rister vel bare LRØ frenetisk på hodet og veiver villt med armene som i don’t go there. Eller han setter kaffen i halsen med påfølgende slitsom hosting og harking noen ser seg nødt til å fjerne for å spare lytterne. Eller så er svaret hans vurdert til ikke ment for allmenheten inntil videre av Krimpodden.
Borte blei han i dette og hettemannen er like brennheit for enkelte av oss. For LRØ bekreftet ikke Millis 100%. Det hadde nemlig ikke blitt et «offer» for klipping hos noen som vil ha vedkommende skrevet ut gang, på gang.

Milli kan forøvrig melde om at han har en formening om at man kan ha funnet noe i videoprosjektet som nå er mye mer hett enn det så ut til å være i starten. Humrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in