2023-12-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndich
Hon hade väl rullstol, vanlig taxi tar inte det vanligtvis. Och färdtjänsten i skåne är notoriskt sena. Om man nu vill utgå från att han talar sanning
Sannolikheten att i någon region få tag på färdtjänst på julafton eller juldagen är närmare noll förutom att det är storhelg så är nog de flesta bilar upptagna med att köra de resor som är bokade sedan länge
Mamman kunnat åka vanlig bil och blivit transporterad i sjukhusets transportrullstol om hon verkligen var angelägen att vara nära barnet
Citera
2023-12-01, 10:31
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sannolikheten att i någon region få tag på färdtjänst på julafton eller juldagen är närmare noll förutom att det är storhelg så är nog de flesta bilar upptagna med att köra de resor som är bokade sedan länge
Mamman kunnat åka vanlig bil och blivit transporterad i sjukhusets transportrullstol om hon verkligen var angelägen att vara nära barnet

Hon ville väl inte åka in men för att "det skulle se bra ut" gick hon väl göra det...
Citera
2023-12-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon ville väl inte åka in men för att "det skulle se bra ut" gick hon väl göra det...
Ja , hon var väl så illa tvungen att ta sig in för att det inte skulle se riktigt illa ut
De lyckades ju fira jul med barnen finklädda och öppna julklappar samt fota detta medan Z låg svårt skadad på.sjukhuset istället för att fixa så att någon förälder satt hos barnet
Citera
2023-12-01, 10:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är väldigt svårt att förstå och ta in att detta ska behöva ske och sker med värnlösa barn i Sverige 2023. Att så många instanser brister och värst är, inte heller tycks bry sig nämnvärt.

Får hoppas något bara kommer ut av detta tragiska fall. Att instanser, myndigheter skola, vård tar mer ansvar och förbättrar sina rutiner och kortar ledtiderna i sina alarmsystem skulle vara en bra början.
Håller verkligen med! Och jag blir så upprörd av att föräldrarna både försökt och troligen lyckats med att hindra närmare granskning genom att påstå att flickan har en hjärnskada! Men hallå ett litet barn med hjärnskada behöver ännu mer skydd och hjälp än ett friskt barn! Och barn med hjärnskador kan tyvärr vara så betungande att familjen behöver hjälp och stöd utifrån. Socialtjänst, barnhälsovård och förskola borde känt extra stort ansvar för att se till att allt var bra runt den flickan och hennes familj.
Citera
2023-12-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja S var med och mobbade Z. Delaktig i tortyren. Tyckte inte att det var konstigt alls. Och så har det fortsatt även efteråt. S är en intelligent flicka som fått hoppa upp en årskull. S har valt att vara lojal med sin mamma.

För alla deras barn bottnar allt i föräldrars kärlek och rädslan att bli övergiven. Dessa barn har inga andra referensramar utan är helt utlämnade och manipulerade av föräldrarna sen födseln. Väldigt sektlik hjärntvätt.

Oavsett hur dålig en familj är, hur mycket än barn blir utsatta, är det extremt sällan barn är illojala och berättar för utomstående polis, soc etc. De är ofta direkt/indirekt hotade till tystnad redan från dag 1.

Här kan man även förstå hur grov tortyren, svälten och de sjuka sexuella övergreppen på Z varit när hon berättar om dessa och att hon aldrig vill tillbaka till sina föräldrar.
Citera
2023-12-01, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , hon var väl så illa tvungen att ta sig in för att det inte skulle se riktigt illa ut
De lyckades ju fira jul med barnen finklädda och öppna julklappar samt fota detta medan Z låg svårt skadad på.sjukhuset istället för att fixa så att någon förälder satt hos barnet

Det säger egentligen allt. Familjen struntade fullständigt i Z. De firade jul i finkläder och brydde sig inte, sen åkte mamman in för att visa upp sig och hålla skenet uppe.

För föräldrarna finns det inte straff nog i min bok, och barnen är i stort behov av omprogrammering. Ska Z ha någon fortsatt relation med sina syskon så tror jag, som jag skrivit tidigare, mest på hennes yngre syskon som föräldrarna inte inte hunnit programmera något vidare. En del andra syskon bör hon nog undvika för alltid.
Citera
2023-12-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det säger egentligen allt. Familjen struntade fullständigt i Z. De firade jul i finkläder och brydde sig inte, sen åkte mamman in för att visa upp sig och hålla skenet uppe.

För föräldrarna finns det inte straff nog i min bok, och barnen är i stort behov av omprogrammering. Ska Z ha någon fortsatt relation med sina syskon så tror jag, som jag skrivit tidigare, mest på hennes yngre syskon som föräldrarna inte inte hunnit programmera något vidare. En del andra syskon bör hon nog undvika för alltid.

Håller fullständigt med dig om att de bör avprogrammeras men S återvänder förmodligen hem till föräldrarna den dagen hon kan.
Citera
2023-12-01, 10:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Här är ett praktexempel på hur media kan förvränga/vrida till/vinkla/utelämna hur det i detta fallet gick till (till 🧌 som bara läste vad tidningarna skriver om fallet) och absolut vägrade tro på mig när jag berättade att sånt förekommer ofta.

Rubrik till artikel i Expressen;

Citat:
Strax efter klockan 15 på julafton googlade mamman Kalle Anka.
Sedan googlade hon ättika.
En timme senare åkte pappan med den förgiftade flickan till barnakuten. Då har hon livshotande skador.

Helt felaktigt då dom åkte in mitt i natten.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-i-eslov-forhors-om-flickan-efter-attika-forgiftningen/
Citera
2023-12-01, 10:51
Avslutad
Citat:
För alla deras barn bottnar allt i föräldrars kärlek och rädslan att bli övergiven. Dessa barn har inga andra referensramar utan är helt utlämnade och manipulerade av föräldrarna sen födseln. Väldigt sektlik hjärntvätt.

Oavsett hur dålig en familj är, hur mycket än barn blir utsatta, är det extremt sällan barn är illojala och berättar för utomstående polis, soc etc. De är ofta direkt/indirekt hotade till tystnad redan från dag 1.

Här kan man även förstå hur grov tortyren, svälten och de sjuka sexuella övergreppen på Z varit när hon berättar om dessa och att hon aldrig vill tillbaka till sina föräldrar.

Nej jag håller inte med om detta. Jag vet av erfarenhet att barn och syskon kan vara förövare och njuta av sitt övertag och av att vara utvalda. Det mesta tyder på att så även är fallet i den här familjen.

Jag förstår att majoriteten kommer att hålla fast vid sin barnatro om att barn alltid är goda, och om de utför onda handlingar så beror det på vuxna, men det är inte så det fungerar.

Boken Flugornas herre rekommenderas: https://sv.wikipedia.org/wiki/Flugornas_herre
Citera
2023-12-01, 10:52
Medlem
Citat:
Håller fullständigt med dig om att de bör avprogrammeras men S återvänder förmodligen hem till föräldrarna den dagen hon kan.

Ja,med S kan det vara försent..Då krävs verkligen aktiv avprogrammering.
Hon har ju blivit belönad av föräldrarna. Och sluppit tortyren.
Citera
2023-12-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Håller verkligen med! Och jag blir så upprörd av att föräldrarna både försökt och troligen lyckats med att hindra närmare granskning genom att påstå att flickan har en hjärnskada! Men hallå ett litet barn med hjärnskada behöver ännu mer skydd och hjälp än ett friskt barn! Och barn med hjärnskador kan tyvärr vara så betungande att familjen behöver hjälp och stöd utifrån. Socialtjänst, barnhälsovård och förskola borde känt extra stort ansvar för att se till att allt var bra runt den flickan och hennes familj.

Ja man undrar hur många fler barn som dagligen lider av de 22 andra (mer eller mindre) akuta fallen den här sönderarbetade socionomen i Eslövs kommun hade på sitt bord. Hennes kollega hade lika många…44 st på 2 pers bara i Eslöv.

Sjukt sorglig utveckling Eslöv.
Citera
2023-12-01, 10:53
Avslutad
Citat:

Ja det tror jag också. Man misstänker dock att mamman har en allvarlig psykisk störning, så hon blir förhoppningsvis inlåst för alltid. Pappan vet jag inte, förhoppningsvis livstid i fängelse, men det är väl tveksamt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in