2023-12-01, 08:05
Medlem
Kolla upp svaradoktorn.se. Han lyckades bota sin prostatacancer med alternativ kost.
Citera
2023-12-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Jag hade efterfrågat att få höga doser vitamin C intravenöst, kolla om det är möjligt via vården. Kolla med privata alternativ också om du får avslag.

Det händer inte så mycket om man får överdos av vitamin C, du kan bli lite snurrig och känna lite obehag men kliniska studier ger en fingervisning om att det kan ha positiv effekt i sammanhanget
Nej nej! Det är just c-vitamin som tillskott som kan få cancern att växa.
Citera
2023-12-01, 08:39
Medlem
Pungpuckels avatar
Hur länge kommer du att behöva vänta på behandling?
Det är väl inte helt ovanligt att man får ett sådant här här besked, och får vänta i många månader på vård.
Det är ju såhär folk dör i vårdkön.
Jag hade haft det här som prio ett om jag vore du.
Citera
2023-12-01, 08:44
Avslutad
Men skärp er! Det här är verkligen inte rätt tråd för diskussioner om covid-vaccin och tjaffs. /VitKalla
Citera
2023-12-01, 08:51
Medlem
RadioGaGas avatar
Gör absolut inte strålbehandling. Risken att de strålar sönder urinblåsan är stor och då kommer denna prostatacancer ses som är liten västanfläkt jämfört med vad som komma skall.
Citera
2023-12-01, 08:52
Medlem
Ett besked som detta leder givetvis till chock och inte sällan en desperation efter svar på funderingar. Utifrån din journal går det att ge en generell bild om hur läget är, men du bör ändå vända dig till läkarna som hjälpt dig med utredningen och fråga om prognos och behandlingsalternativ för att säkerställa korrekt information.

/läkare
Senast redigerad av CorkRoad 2023-12-01 kl. 08:54.
Citera
2023-12-01, 08:54
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Att fråga FB om rejält ovanliga sjukdomar kan ge många åsikter men är tyvärr oftast ett steg värre än "Dr Google".

Varianten av cancer som uppstått i din prostata är så pass ovanlig att det 2018 när fallbeskrivningen jag hittade publicerades inte fanns någon etablerad standardbehandling.
Den har likheter med en sort hudcancer så de verkade ha varit ute att ta reda på exakt genetiska skador som orsakat cancern för optimal behandling.

https://ascopubs.org/doi/full/10.1200/PO.18.00193

Se till att hitta en eller två läkare du har förtroende för och trivs att prata med då det sannolikt kommer att konsulteras flera "ultranischade" onkologen närmsta året som inte alltid är "patientoptimerade" hur de uttrycker sig.

Tolkar det TS att man lutar åt urotelialcancer snarare än basalcellscancer. I övrigt håller jag med om det du skrev.
Tycker TS skall avvakta vad läkarna säger och planerar istället för att läsa svaren här.
Citera
2023-12-01, 08:57
Medlem
Tycker det är bäst du tar detta med din läkare istället för alla självutnämnda urologer på Flashback. Prostatacancer tenderar att ha statistisk en bättre överlevnadsgrad än andra cancerformer, men ha tro för vårdapparaten och försök ta hand om dig.

Lycka till!
Citera
2023-12-01, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Ts ville ju ha input från flashback så då får han det och då är det respektlöst att försöka skönmåla det hela som du försöker göra. Från journalanteckningarna så framgår det tydligt att det rör sig om en spridd elakartad prostatacancer och denna bedömning kommer stå fast även under MDK:n utifrån rådande fynd. Förhoppningsvis kommer ts framtida behandlingar låta honom leva länge med sin cancer (spridd prostatacancer är som sagt inte botbar) men det vet vi inte, vissa svarar bra på behandling och kan leva vidare i många år medan andra inte svarar lika bra och lever kortare.
Skönmåla? Du är fullkomligt vriden. Han mår dåligt och behöver inte bombas med fakta från små hobbymedicinare. Det finns utbildad personal som ska delge honom den informationen, inte små självgoda rövhål som du!! Fuck off!
Kan du läkareden? Skulle inte tro det.
Citera
2023-12-01, 10:06
Medlem
Vet ej om det är tillämpligt i ditt fall men…Det finns en unik svensk metod som med laser dödar tumörer vid prostatatacancer. Tranbergsystemet via företaget CLS. Operation utan biverkningar. Kan vara värt att kolla. Och ja, jag har aktier där för jag tror på dem. Har framgångsrikt också behandlat tumörer i hjärnan där patienten kunnat åka hem efter ett par dar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nar-hjarntumoren-kom-tillbaka-omvarderar-allt
Citera
2023-12-01, 10:22
Medlem
Fyfan beklagar det jobbiga beskedet.

Det som ekar i mitt huvud efter att ha läst journalanteckningarna är ” Inga hållpunkter för inväxt i rektum.” Om och om igen.

Huvvaligen.
Citera
2023-12-01, 10:23
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutarkos
Vet ej om det är tillämpligt i ditt fall men…Det finns en unik svensk metod som med laser dödar tumörer vid prostatatacancer. Tranbergsystemet via företaget CLS. Operation utan biverkningar. Kan vara värt att kolla. Och ja, jag har aktier där för jag tror på dem. Har framgångsrikt också behandlat tumörer i hjärnan där patienten kunnat åka hem efter ett par dar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nar-hjarntumoren-kom-tillbaka-omvarderar-allt

Intressant, tekniken går framåt! Undrar om de kan lasra bort cancer i skelettet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in