2023-11-30, 21:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Startade denna tråd i alkohol och dryck först. Men blev ombedd av moderatorn att starta tråden i relationer och samlevnad istället.

Vad tycker ni om när personer gör yttranden som dessa, och har denna relation till kaffe?

Om du testar att dricka kaffe i många år. Sedan sover du 8 timmar. Då har du inte fått kaffe samtidigt som du är yrvaken, hjärnan har inte kommit igång. Personligen vill jag inte prata med någon förrän jag fått kaffe, det blir jobbigt. Efter en kaffe + macka som höjer blodsockret så är det lugnt.

Jag måste dricka kaffe det första jag gör när jag vaknat. Om jag inte dricker kaffe kommer jag vara sur och irriterad hela förmiddagen.
Citera
2023-11-30, 21:49
Medlem
CC75s avatar
Det är en dålig ursäkt som svaga individer tar till för att andra svaga individer ska acceptera deras undermåliga beteende.

// CC
Citera
2023-11-30, 21:59
Medlem
Matsu-sans avatar
Kaffe är gott som fan
Citera
2023-11-30, 22:07
Bannlyst
Man blir seg om man är van vid koffein och inte får i sig det. Så enkelt är det.
Citera
2023-11-30, 22:44
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
2023-11-30, 22:55
Bannlyst
Ja kaffe på morgon är ett måste för att vakna. Bästa på hela dagen. Svart och starkt!
Citera
2023-11-30, 23:14
Moderator
Maviels avatar
Trådstartarens båda trådar sammanfogade då det fanns en hel del svar i den första.

/Moderator
Citera
2023-12-01, 00:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vad tycker ni om när personer gör yttranden som dessa, och har denna relation till kaffe?
Att man inte förstår hur beroende fungerar.
Citera
2023-12-01, 00:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salmiakpulver
Man blir seg om man är van vid koffein och inte får i sig det. Så enkelt är det.
Om man gjort sig beroende av koffein så funkar inte hjärnan av koffein, ja det stämmer. Det är centralstimulantia.

Om man gjort sig beroende av koffein kan man t o m explodera i arga episoder av brist på koffein.
Citera
2023-12-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om man gjort sig beroende av koffein så funkar inte hjärnan av koffein, ja det stämmer. Det är centralstimulantia.

Om man gjort sig beroende av koffein kan man t o m explodera i arga episoder av brist på koffein.
Det stämmer inte, det är precis tvärtom. Man måste ha kaffe för att fungera. Det är t.o.m. så primärt att man kan leva av enbart det långa tider. Man blir både lugn och energisk av det. Det håller motorn igång samtidigt som det ger balans i kroppen.
Citera
2023-12-01, 05:34
Medlem
För mig som gissningsvis har nån lättare koncentrationsstörning är det nödvändigt för att både vakna, somna, och få nått gjort på dagarna iaf. En del kaffe blir det från start till mål helt enkelt.
Citera
2023-12-01, 06:02
Medlem
twoeggss avatar
Jag tänker att det är en oerhört klyschig och mainstream grej att säga på en arbetsplats. Har själv hört den ett antal gånger, ofta av samma typ av personer. Förmodligen lite socialt osäkra individer som måste ha något att säga och därför drar till med att de har en last som är socialt accepterad. Själv hade jag uppskattat mer om någon med glimten i ögat säger att de måste dra i sig sin morgonlina. Sånt piggar upp bättre än kaffe en tradig morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in