2023-11-30, 01:24
Medlem
fredrochas avatar
Mjäkig skitdrog. Fjantigt att ha ett 'kaffeberoende'.
Citera
2023-11-30, 01:26
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Jag tänker på en stereotypisk svensk som dricker 5-10 koppar kaffe/energidryck och snusar/röker dagligen, super sig full varje helg men som samtidigt ser ner på personer som röker gräs eller tar någon lina då och då
Citera
2023-11-30, 01:33
Medlem
knark-kungens avatar
Just koffein måste jag ha för att orka med på vinterhalvåret, kör piller då det blir billigast så, en 200mg bomb det första jag gör på morgonen.

Svensken är så jävla torsk på koffein, kaffe men helst nocco ska pundas, 2000:- i månaden på energidryck inga problem.
Citera
2023-11-30, 02:09
Medlem
Åtminstone 2 kannor om dagen. Det får motorn att gå. Första koppen för att vakna och två, tre för att börja tänka. Blir på dåligt humör om jag inte får mitt koffeinbehov tillgodosett. Att dricka kaffe precis innan sänggående är inget problem, snarare att somna om jag är kaffesugen. Kan inte slappna av om suget är kvar. Livets dryck!
Citera
2023-11-30, 02:11
Bannlyst
Då kan man säga samma sak om allt, får jag inte i mig min snus fungerar jag inte.
Allt sitter såklart i hjärnan, tänk bort det och du kommer "fungera" bättre säger jag.
Citera
2023-11-30, 02:17
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vad tycker ni om när personer gör yttranden som dessa, och har denna relation till kaffe?
Är man van vid en kopp kaffe men en morgon inte får denna är det som att skallen inte riktigt vaknar till liv förrän många timmar senare. "Att inte fungera" behöver inte betyda mer än så.

Dessutom kan det ju till viss del även handla om det mentala. Att stiga upp, göra A, B och C och sedan avsluta med en kopp kaffe kan för vissa vara en ritual som krävs för att dagen verkligen ska komma igång.
Citera
2023-11-30, 02:18
Bannlyst
Jävla trams och fjanterier. "Ujujuj får jag inte i mig min ultralätta drog kraschar mitt liv"
Citera
2023-11-30, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69
Jag tänker på en stereotypisk svensk som dricker 5-10 koppar kaffe/energidryck och snusar/röker dagligen, super sig full varje helg men som samtidigt ser ner på personer som röker gräs eller tar någon lina då och då
🤣 Svennesvenssons alltså. Dom ser även ner på människor som inte brukar droger också.
Citera
2023-11-30, 02:31
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vad tycker ni om när personer gör yttranden som dessa, och har denna relation till kaffe?
Det är ju ingen kommentar man kan fästa så stor vikt vid.
Då anser jag nog folk mer märkliga som menar att en dylik kommentar skulle ha någon vidare betydelse.
Vad ligger bakom ett sådant yttrande?
"Får jag inte i mig mitt kaffe så fungerar inte jag" kan också användas som ett överdrivet påstående för att skapa kontakt, humor eller uppmärksamhet. Människor använder ibland liknande uttalanden för att uttrycka gemensamma upplevelser eller skapa en koppling med andra genom att dela något som många kan relatera till.
- Inget kan riktigt börja förrän jag har läst min morgontidning.
- Om jag inte får mina dagliga träningspass är jag som en zombie
Det kan fungera som en konversationsstarter eller en lättsam kommentar för att dela något personligt och skapa en gemensam förståelse. I dessa sammanhang är det mindre sannolikt att det återspeglar en verklig beroendesituation och mer sannolikt att det används för social interaktion eller humor.
-------------
Sen finns det väl de som är beroende av koffein också och vad man skall tycka om dem har ju inget med koffeinet att göra.
Har du svårt för socialt struntprat?
Citera
2023-11-30, 02:48
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Jag dricker aldrig kaffe typ, händer kanske 3 gånger om året att jag gör det. Det gör ingen skillnad på mig, jag känner ingen effekt av det. Det är samma med energidrycker också som redbull osv. Gott är det med redbull iaf och det dricker jag ibland för smakens skull.
Citera
2023-11-30, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69

WTF!?

Jag får vara glad om jag lyckas få i mej ett kaffeglas utan att behöva värma på en enda gång.
Citera
2023-11-30, 03:10
Medlem
Även om jag kan förstå vad dom syftar på så tycker jag sådana uttalanden är en undanflykt mer än ett faktum.
Själv drar jag i mig energidrickor och om jag inte tar en på morgonen så känner jag mig seg och trött, men jag fungerar fortfarande och sätter jag igång med något stimulerande så försvinner tröttheten med en gång.

Samma sak ungefär 6 timmar senare, jag blir seg och trött om jag inte smäller i mig en energidricka. Men gör jag något som tar upp min fokus och håller igång blodcirkulationen så är det inga problem egentligen.

I båda fallen handlar det helt enkelt om att komma över tröskeln från "jag orkar inte" till "det är inte så farligt".

Samma sak gäller ju om man skall dra en 24 timmars runda. Alltså skippa att sova.
Så länge man håller sig aktiv utan att överanstränga sig så går det rätt så lätt att vara vaken 24 timmar. Faktiskt flera gånger under två veckors tid går det att vara vaken 24 timmar i stöten.
Och det går även att vara vaken 48 (2 dygn) och även 72 timmar (3 dygn) på raken OM man använder energin på rätt sätt.
EDIT: 24, 48 och 72 timmar UTAN koffein skall tilläggas.

Kaffe är för övrigt äckligt och de enda tillfällen jag dricker det är:

a) För att jag vill ha koffein och kaffe är det enda alternativet.
b) För att en tjej matar mig med det i sexuellt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in