2023-11-29, 21:10
Medlem
larkascendings avatar
Jag undrar om S är det så kallade "gyllene barnet". Begåvad, går i en årskull över sin förväntade, håller styr på syskonskaran, följer föräldrarnas föreskrifter istället för att t.ex. ifrågasätta rimligheten i doseringen av sömnmedel till små barn. Har egentid med pappa D.

Medan barnet N har följande reaktion (aktbil Socialtjänsten, s 213)
Citat:
Catrine och Pernilla har även träffat alla barnen för samtal. Det som stack ut var när de
frågade N om hon har varit utsatt för våld [maskerat], för då stelnade hon till och
började nästan gråta. Det var en uppenbar reaktion. De ska träffa barnen igen för vidare
samtal.

När mamma J är inlagd på sjukhuset och barnen passas av syster och pojkvän vill barnet V hellre bli nattad av någon för henne hittills okänd man än av hennes egen pappa. Också det signifikant i sammanhanget tycker jag.
Citera
2023-11-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag undrar om S är det så kallade "gyllene barnet". Begåvad, går i en årskull över sin förväntade, håller styr på syskonskaran, följer föräldrarnas föreskrifter istället för att t.ex. ifrågasätta rimligheten i doseringen av sömnmedel till små barn. Har egentid med pappa D.

Medan barnet N har följande reaktion (aktbil Socialtjänsten, s 213)

När mamma J är inlagd på sjukhuset och barnen passas av syster och pojkvän vill barnet V hellre bli nattad av någon för henne hittills okänd man än av hennes egen pappa. Också det signifikant i sammanhanget tycker jag.

Nä, S var lite bakom.
Citera
2023-11-29, 21:17
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nä, S var lite bakom.

Varför går hon då i en skolklass över sin egen med lärare som beskriver henne som mycket duktig?
Citera
2023-11-29, 21:23
Medlem
larkascendings avatar
Någon som reagerat på pappa Ds märkliga val av namn på mailadress?

Citat:
bugger_80@hotmail.com

o_O

Bugger är tydligen slang för penetration. Första och enda gången jag sett ordet användas i kontexten var av pedofilen Walter Breen (make till pedofilen Marion Bradley, detta var en stor skandal inom scifi/ fantasy), därför jag reagerar. Men jag kanske drar det för långt; jag tycker bara det är märkligt att ha det som användarnamn.
Senast redigerad av larkascending 2023-11-29 kl. 21:44.
Citera
2023-11-29, 21:25
Medlem
Citat:
Kanske M med påstådd rännskita som hon skrev frätte? Återigen, ALLA barnen bör undersökas från topp till tå!!!
ja..teknikerna behöver ta dna från alla de övriga ungarna.
Att Z under en period ville vara pojke, kanske är det så enkelt att Z fick ärva sin brors urvuxna-kläder, de två är båda späda barn, så hans kläder kan ha passat Z,s kropp. ville vara kompis med honom, då hon valde ligga under hans säng, Z sökte nån typ av samhörighet, och han var kanske inte lika avståndstagande som systrarna.
Brodern är den ende av ungarna som i viss mån bekräftat Z,s situation.
Att Z klipptes som pojke kan ha varit hennes önskan att vara lik sin bror.
Eller att föräldrarna ville ha en lättskött frisyr på Z, för de lär inte haft intresse/energi att tvätta hennes långa hår..de hade ingen känslla för henne, så varför skulle hon ha rent o välkammat hår..
att de klippt ögonfransarna är vidrigt, som allt annat, ögonfransar utgör visst skydd för ögonen
plus mot allt möjligt, sol o skräp i luften.
.
Brodern är nog den schysstaste trots allt,
han berättade i förhöret att Z skulle pratat skit om föräldrarna,där i förskolan.sedan måste han ha skvallrat- för föräldrarna, så det är signal att unarna skvallrade på varandra till föräldrarna.. sådant skapar rädsla o otrygghet i syskonskaran, o blir grogrunden att utse en syndabock..
hur visste han ens om detta? kanske berättade Z för brorsan vad hon berättat för förskolepersonalen..sedan förbjöds Z att fortsätta gå till förskolan.
och hur tolkade förskolepersonalen det som Z,berättade för dem?
Senast redigerad av moshes 2023-11-29 kl. 21:35.
Citera
2023-11-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Är detta baserat på att Jasmin har en kryptoplånbok?
Finns ekonomisk översyn i förundersökningen?
Ja, ekonomin är granskad från lön och diverse bidrag. Detta finns i FUP.
Men inget om deras konto på Monero.
Citera
2023-11-29, 21:27
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Askonstigt. Snälla polisen utreder mer!!

Ja, alltså, det här är två riktigt sjuka as och efter att ha läst fupen så känner jag att det är alldeles för många frågetecken kvar. Husrannsakan är inte tillräcklig, mobiltelefoner och datorer inte genomgångna etcetera. Ingenting förvånar mig längre, snarare har för lite kommit fram.

”Skånes Änglar” har ju helt klart något med HA att göra, men det behöver inte betyda någonting mer än pengatvätt. Ellinor ljuger ju helt uppenbart om Z’s tillstånd och vad hon har sett och upplevt när hon hälsar på.

Samtidigt som hon påpekar att hon alltid förvarnar innan hon kommer på besök pga att hon är rädd att utlösa ett ep anfall hos J, säger hon vid annat tillfälle att hon varit där många gånger på oanmälda besök.

Ena stunden beskrivs Z som skygg, andra gånger är det fullt naturligt att hon är med och sitter i knät på Ellinor och kallar henne mormor.

Medan Lotta och Linus säger att Z inte var med på Lucia och att dörren var stängd till det rum hon skulle vara i- påstår Ellinor att Z var med, sprang omkring och lekte samt att hon busade under en filt. Satt och ritade med Melizza etc. Därefter såg Ellinor att hon somnat på Melvins säng med dörren öppen på glänt. Varför är hon så noga med att påpeka att Z somnat med dörren öppen?

Vidare säger hon att Z alltid varit med och sprungit omkring och lekt. Sett frisk ut, varit glad och absolut inte undernärd. Hon har förklaringar på precis allt som kan uppfattas negativt om familjen.

Hon beskriver familjen som extremt kärleksfull och respektfull mot varandra. Barnen är väluppfostrade och fina. Daniel är en fantastisk pappa och Jasmin är en supermamma.

INGEN annan beskriver någon av familjemedlemmarna på det här sättet.
Citera
2023-11-29, 21:46
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Ja, alltså, det här är två riktigt sjuka as och efter att ha läst fupen så känner jag att det är alldeles för många frågetecken kvar. Husrannsakan är inte tillräcklig, mobiltelefoner och datorer inte genomgångna etcetera. Ingenting förvånar mig längre, snarare har för lite kommit fram.

Första häktningsbegäran avslogs ju till och med. Vem vet vad de kan ha städat upp?
Citera
2023-11-29, 21:56
Medlem
Jasmin verkar inte ha tänkt på att det är hon själv som sett till så Z kom till världen, det är hon som knullat och blivit gravid.
Det är sig själv hon ska vara arg på och det är hon själv som ska sitta fastbunden och frysa utan varken mat eller kläder, helst med inslag av hård fysisk misshandel.
Det verkar hon inte ha tänkt på!
Citera
2023-11-29, 22:03
Medlem
Citat:

”Skånes Änglar” har ju helt klart något med HA att göra, men det behöver inte betyda någonting mer än pengatvätt. Ellinor ljuger ju helt uppenbart om Z’s tillstånd och vad hon har sett och upplevt när hon hälsar på.

Samtidigt som hon påpekar att hon alltid förvarnar innan hon kommer på besök pga att hon är rädd att utlösa ett ep anfall hos J, säger hon vid annat tillfälle att hon varit där många gånger på oanmälda besök.

Ena stunden beskrivs Z som skygg, andra gånger är det fullt naturligt att hon är med och sitter i knät på Ellinor och kallar henne mormor.

Medan Lotta och Linus säger att Z inte var med på Lucia och att dörren var stängd till det rum hon skulle vara i- påstår Ellinor att Z var med, sprang omkring och lekte samt att hon busade under en filt. Satt och ritade med Melizza etc. Därefter såg Ellinor att hon somnat på Melvins säng med dörren öppen på glänt. Varför är hon så noga med att påpeka att Z somnat med dörren öppen?

Vidare säger hon att Z alltid varit med och sprungit omkring och lekt. Sett frisk ut, varit glad och absolut inte undernärd. Hon har förklaringar på precis allt som kan uppfattas negativt om familjen.

Hon beskriver familjen som extremt kärleksfull och respektfull mot varandra. Barnen är väluppfostrade och fina. Daniel är en fantastisk pappa och Jasmin är en supermamma.

Hon hade fokus på mamman, oroade sig för epilepsi-anfall, i första hand.
Men hur lätt var det att upptäcka att ett av barnet var ett utsatt barn i familjen, hon skånska ängeln
hade inte barnen i fokus alls, hon var en flyktig obsevartör, som inte hade den där lyhörda förmågan.
Som du vet fanns ju förskolepersonal som träffade flickan Z,längre stunder,
inte heller de såg o förstod att Z
var utsatt .
Citera
2023-11-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Varför går hon då i en skolklass över sin egen med lärare som beskriver henne som mycket duktig?

Du har inte blandat ihop syskonen? Hon har iaf beskrivits som bakom och av hennes agerande kan jag bara hålla med. Sett Z fastbunden i tvättstugan, ger inte koden till den sjukt efterblivna polisen som inte kunnat låsa upp den. 🤮
Citera
2023-11-29, 22:21
Medlem
Citat:

Håller NÄSTAN helt med dig invändning dock mot samröre med HA, omöjligt för dessa efterblivna. Tänker att du asossiterat till dom pga namn? Skulle vilja se hur det gick för dom om de lade till ”MC” på västen, hehe.
Särskilt i den regionen.

Skånes änglar ÄR suspekta, och alla vet att pedofiler dras till barn. Så vad kan då vara bättre än utsatta barn???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in