2023-11-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dumpen ringer upp personerna och pratar med dom över telefon ett bra tag innan publicering sker

Personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller annan diagnos hängs endast ut i enstaka fall där dom inte kunnat lösa det genom deras boendestöd, god man, föräldrar eller dylikt

Men hur tusan vet du att de talar med varenda en i telefon??

Om de ej får tag på telefonnummer då, många har inte sitt nummer på internet och dylikt. Eller om personen ej svarar? Förtjänar de att oskyldigt hängas ut då om de har blivit ditlurade av någon som vill förstöra deras liv? Samma med någon med intellektuell funktionsnedsättning?
Citera
2023-11-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tror att risken att bli konfronterad som oskyldig är nästan NOLL 0. OM jag befinner mig på platsen så måste ju någon som vill lura mig fått mig dit och då finns det digitala bevis.
Så ni peddovurmare kom upp med något annat än att "anhöriga" ska stämma Dumpen.

Men det är ju inte vattentätt. Mannen kanske sitter i bilen och bara åker iväg eftersom han ser kanske en man och tänker att det är ett argt ex som är arg för att han skrivit med hans tjej eller något.

Dumpen hänger ju ut män som de inte snackat med personligen, som han i Gävle.

En man kan vara eljest/efterbliven, autistisk eller vad som helst och ej kunnig nog att förklara sig eller ens förstå hela situationen att han blivit lurad dit och blivit utmålad som pedofil. Han kanske till och med tar lång tid innan han märker att han finns på Dumpen, om han någonsin märker. Det kanske är en sån person som sitter ensam och aldrig träffat någon.

Det begriper du väl själv hur fel det kan gå.
Citera
2023-11-29, 15:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är inte lätt att lura Dumpen. De är helt säkra på att det verkligen är vattentätt innan publicering.
Och OM jag skulle bli uthängd oskyldigt så skulle jag ta med SoP till polisen och anmäla samt lämna in min mobil frivilligt för total tömning.
Så jävla lätt att lura Dumpen är det inte.Desdutom har nog SoP skaffat en jävla erfarenhet vid detta laget.

EDIT: Givetvis skulle SoP få följa med hem och se att jag även tog med alla datorer till Polisen.

Jag tror att risken att bli konfronterad som oskyldig är nästan NOLL 0. OM jag befinner mig på platsen så måste ju någon som vill lura mig fått mig dit och då finns det digitala bevis.
Visst de kastar inte ut något utan att ha på fötter, men, det är vida känt hur de agerar, bland de som läser, och det går för en med ambition, att bråka sig till en uthängning, speciellt då det går fort till ibland och de är inte alltid så noga. De såg bajs på en bild, då det var en skugga, och personen benämns här med bajs i sitt namn. Så det är inte 100 i IQ, när det går fort och de inte hinner tänka efter. Med planering och medhjälpare går det absolut att trolla dem. Och Dumpen har aldrig erkänt något fel under de drygt 300 uthängningar, skulle de hänga ut felaktigt skulle de aldrig erkänna. Detta är den stora skillnaden mot rättsväsendet, där korrigerar de eventuella felaktigheter. Har Sara erkänt att hon såg bajs i syner, nej.

Är Dumpen gud eller djävulen, snarast nog djävulen för de inleder personer i frestelse. Gud förbjuder inte människor att ha behov, men att agera ut vissa behov, enligt gud får man inte leda någon i frestelse, då är man i maskopi med djävulen.

Sverige var först med sexköpelagen, och de har jobbat hårt om andra lagar med sex som signum. Men de struntar i mänskliga rättigheter angående barn och häktar de längre och med hårdare restriktioner än de framtagna rättigheterna. Det är så att Sverige har komplex, vi satsar på sådant vi kan få förstaplaceringar på, förpackningsåtervinning o.s.v. på sådant vi inte kan nå förstaplaceringar har Sverige inga ambitioner för.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-11-29 kl. 15:30.
Citera
2023-11-29, 16:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är inte lätt att lura Dumpen. De är helt säkra på att det verkligen är vattentätt innan publicering.
Och OM jag skulle bli uthängd oskyldigt så skulle jag ta med SoP till polisen och anmäla samt lämna in min mobil frivilligt för total tömning.
Så jävla lätt att lura Dumpen är det inte.Desdutom har nog SoP skaffat en jävla erfarenhet vid detta laget.

EDIT: Givetvis skulle SoP få följa med hem och se att jag även tog med alla datorer till Polisen.

Ja blir man lurad och uthängd fast man är oskyldig så gör man naturligtvis en polisanmälan. Man springer inte bara därifrån och gömmer sej.
Tror Dumpen är noga med att allt blir rätt.
Citera
2023-11-29, 16:40
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Det är väl ingen som anser att gäddorna handlar rätt på något sätt. Medelålders män har inte med barn i yngre tonåren att göra öht. Jag ser gärna en lagändring där det är illegalt för en mer än 5 år äldre man ha en sexuell relation med en byxmyndig men icke myndig person men det är en annan historia. Dumpen är mer än bara en budbärare, dom blir en folkdomstol och pöbel då deras anhängare inte har mer vett än att jaga anhöriga, arbetsplatser till den gräns att de anhöriga själva inte orkar ta sig ur det. Gäddan kan knappast göra något för de anhöriga eftersom att dom vid det här laget förlorat jobbet och alla runtomkring dom.
Visst, det finns några få anhöriga som valt att kunna prata ut i media till fördel Dumpen men fler som också haft den motsatta uppfattningen och blivit häcklade. Det är knappast att lägga skulden där den hör hemma. Att sen folk swishar pengar till Dumpen det ger jag blanka f-n i. Man gör vad man vill med sina surt förvärvade slantar även om jag personligen inte skulle stötta Dumpen i den riktning som den går i nu.

Men då är det ändå inte dumpens fel utan det är människor utanför dumpen som väljer att ge sig på anhöriga, dumpen själva uppmanar folk att lämna dom ifred och betraktar dom som sekundäroffer för det gäddorna orsakat

Dumpen stöttar dom anhöriga i form av terapi och annat för att dom ska kunna gå vidare
Citera
2023-11-29, 17:02
Bannlyst
90% av alla som blir uthängd på dumpen är snuskgubbar som tänder på allt mellan 13-60 år.
Väldigt få pedofiler.
Citera
2023-11-29, 17:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Men hur tusan vet du att de talar med varenda en i telefon??

Om de ej får tag på telefonnummer då, många har inte sitt nummer på internet och dylikt. Eller om personen ej svarar? Förtjänar de att oskyldigt hängas ut då om de har blivit ditlurade av någon som vill förstöra deras liv? Samma med någon med intellektuell funktionsnedsättning?

Dumpens enda syfte är att hänga ut människor som har ett sexuellt intresse av barn, det ligger i deras egna intresse att se till att inte fel personer hängs ut för det slår bara tillbaka på dom själva
Du har dessutom flertal telefonsamtal som är publicerad på hemsidan vilket visar att det är något dom gör regelbundet

Jag har ytterst ytterst svårt att se att dom skulle hänga ut en person om dom har något tvivel på att dom fel person
Citera
2023-11-29, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Visst de kastar inte ut något utan att ha på fötter, men, det är vida känt hur de agerar, bland de som läser, och det går för en med ambition, att bråka sig till en uthängning, speciellt då det går fort till ibland och de är inte alltid så noga. De såg bajs på en bild, då det var en skugga, och personen benämns här med bajs i sitt namn. Så det är inte 100 i IQ, när det går fort och de inte hinner tänka efter. Med planering och medhjälpare går det absolut att trolla dem. Och Dumpen har aldrig erkänt något fel under de drygt 300 uthängningar, skulle de hänga ut felaktigt skulle de aldrig erkänna. Detta är den stora skillnaden mot rättsväsendet, där korrigerar de eventuella felaktigheter. Har Sara erkänt att hon såg bajs i syner, nej.

Är Dumpen gud eller djävulen, snarast nog djävulen för de inleder personer i frestelse. Gud förbjuder inte människor att ha behov, men att agera ut vissa behov, enligt gud får man inte leda någon i frestelse, då är man i maskopi med djävulen.

Sverige var först med sexköpelagen, och de har jobbat hårt om andra lagar med sex som signum. Men de struntar i mänskliga rättigheter angående barn och häktar de längre och med hårdare restriktioner än de framtagna rättigheterna. Det är så att Sverige har komplex, vi satsar på sådant vi kan få förstaplaceringar på, förpackningsåtervinning o.s.v. på sådant vi inte kan nå förstaplaceringar har Sverige inga ambitioner för.

Har du bakgrundsinfo gällande Sara Nilssons tidigare domar? 33-34 stycken var det va i belastningsutdraget? Någon som har lust och ladda upp domarna?

Borde väl vara av allmänintresse och vikt och ta reda på bakgrunden om personen som är ansvarig utgivare för Dumpen?
Citera
2023-11-29, 18:29
Medlem
Citat:
Dumpens enda syfte är att hänga ut människor som har ett sexuellt intresse av barn, det ligger i deras egna intresse att se till att inte fel personer hängs ut för det slår bara tillbaka på dom själva
Du har dessutom flertal telefonsamtal som är publicerad på hemsidan vilket visar att det är något dom gör regelbundet

Jag har ytterst ytterst svårt att se att dom skulle hänga ut en person om dom har något tvivel på att dom fel person

Flertal säger du, det är ju långt ifrån alla då.

Om någon drar ifrån en plats med bilen så tolkar de ju att personen är skyldig, trots att personen kan ha blivit ditlurad.
Citera
2023-11-29, 18:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Flertal säger du, det är ju långt ifrån alla då.

Om någon drar ifrån en plats med bilen så tolkar de ju att personen är skyldig, trots att personen kan ha blivit ditlurad.

Kollar du på chattloggarna så ser du att det dröjer minst 2-3 veckor från att konfrontationen sker till dom hängs ut

Just för att bland annat säkerställa att inte fel person hängs ut
Citera
2023-11-29, 18:39
Medlem
Citat:
Kollar du på chattloggarna så ser du att det dröjer minst 2-3 veckor från att konfrontationen sker till dom hängs ut

Just för att bland annat säkerställa att inte fel person hängs ut

Jaha, så får de ej kontakt med personen på telefon och pratar med honom så hängs han ALDRIG ut?
Citera
2023-11-29, 18:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Men då är det ändå inte dumpens fel utan det är människor utanför dumpen som väljer att ge sig på anhöriga, dumpen själva uppmanar folk att lämna dom ifred och betraktar dom som sekundäroffer för det gäddorna orsakat

Dumpen stöttar dom anhöriga i form av terapi och annat för att dom ska kunna gå vidare
De här människorna ska naturligtvis anmälas och lagföras för trakasseri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in