Citat:
Fast då har du ju problemet med en början - vilket för oss tillbaka till Gud som universums ursprung! Det finns fortfarande bara tre principiella alternativ:
1) Universum är oändligt - utan början eller slut - en omöjlighet av det tidsfilosofiska problemet jag redogjort för.
2) Universum skapat sig själv - går emot 100% av mänsklig erfarenhet.
3) Universum har en början - och måste därför vara skapad av något som befinner sig utanför universum d.v.s. Gud.
Oj då
1) Universum är oändligt - utan början eller slut - en omöjlighet av det tidsfilosofiska problemet jag redogjort för.
2) Universum skapat sig själv - går emot 100% av mänsklig erfarenhet.
3) Universum har en början - och måste därför vara skapad av något som befinner sig utanför universum d.v.s. Gud.
Oj då

Det är uppenbart att du inte klarar av försvara din åsikter på ett begåvat eller hedeligt sätt!
Istället för att engagera dig i en ärlig och konstruktiv diskussion, väljer du alltså att plocka ut en enskild mening ur mitt inlägg, och sedan upprepa dina egna påståenden som om det på något sätt skulle styrka din ståndpunkt? Det gör det inte! Det får dig bara att framstå som obegåvad, eller i bästa fall oärlig.
Det är en grov förenkling och visar på en bristande vilja att faktiskt förstå eller bemöta de alternativa förklaringar som presenterats.
Hur som helst är det långt ifrån den trovärdiga debattmetod som förväntas i en seriös diskussion vad som är sant eller inte.
Om klarar alltså inte av att bemöta argument som har lagts fram i sak och försvarar dina egna på ett ärligt och öppet sätt?
Att medvetet välja att ignorera och förenkla andras åsikter sänker bara din trovärdighet och gör det svårt att ta både dig och dina åsikter på allvar.
Du valde nu alltså att fulständigt bortse ifrån och bemöta de många andra alternativa förklaringarna som jag tydligt beskrev i mitt inlägg. Och istället för att försöka korrigera, förklara de felaktiga påståendena som du tidigare hade framfört, så valde du alltså istället att helt blunda för dessa och istället helt enklet bara upprepa samma missvisande och felaktiga argument som du tidigare framfört. Bra där!
Märkligt att religösa i den här typen av disskussioner så oftat väljer att vara uppenbart oärliga när deras argument börjar tryta.
Just saying!