Citat:
En snabb googling ”
så det är ditt bevis . Alltså hur dum får man va?
Du vet väl att du försöker köra samma metodik som Nazisterna. De spred stereotyper och myter om judar, inklusive föreställningar om judiskt "blodsförräderi", ekonomisk kontroll och världsherravälde. Dessa idéer byggde på fördomar och hade inget vetenskapligt eller rationellt stöd.
Har du vetenskapligt eller rationellt stöd för dina påståenden?
Delar av mellanöstern är ett problem. Ja.
Finns dock , muslimska välfungerande länder i världen. Bra exempel är Indonesien: som är världens största muslimska land och har en demokratiskt vald regeringssystem. Ett annat är Malaysia: som är en konstitutionell monarki och parlamentarisk demokrati.
Har själv varit en hel del i Malaysia som är supertrevligt att turista i. Där finns kritvita korallstränder, vattenfall, skyskrapor, jättesköldpaddor och delfiner…. Religiösa fanatiker har jag inte träffat på vare sig i Sverige eller utomlands.
Enbart här på FB tycks de samlas.
så det är ditt bevis . Alltså hur dum får man va? Du vet väl att du försöker köra samma metodik som Nazisterna. De spred stereotyper och myter om judar, inklusive föreställningar om judiskt "blodsförräderi", ekonomisk kontroll och världsherravälde. Dessa idéer byggde på fördomar och hade inget vetenskapligt eller rationellt stöd.
Har du vetenskapligt eller rationellt stöd för dina påståenden?
Delar av mellanöstern är ett problem. Ja.
Finns dock , muslimska välfungerande länder i världen. Bra exempel är Indonesien: som är världens största muslimska land och har en demokratiskt vald regeringssystem. Ett annat är Malaysia: som är en konstitutionell monarki och parlamentarisk demokrati.
Har själv varit en hel del i Malaysia som är supertrevligt att turista i. Där finns kritvita korallstränder, vattenfall, skyskrapor, jättesköldpaddor och delfiner…. Religiösa fanatiker har jag inte träffat på vare sig i Sverige eller utomlands.
Enbart här på FB tycks de samlas.
Det du säger stämmer inte för fem öre och är ej jämförbart.
Nazisternas svartmålning av judar var lögner tagna ur luften, nidbilder, påhittade historier. Att det finns ett stort hot från islamister är inga påhittade nidbilder och lögner, det är fakta. ” Säkerhetspolischefen har beslutat att höja terrorhotnivån från ett förhöjt till ett högt hot.”…” – Hotbilden mot Sverige har successivt förändrats och attentatshotet från aktörer inom våldsbejakande islamism har under året ökat. Sverige har gått från att betraktas som ett legitimt mål för terrorattentat till att betraktas som ett prioriterat mål. Detta hot bedöms nu kvarstå under en längre tid…
https://www.sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2023-08-17-hojning-av-terrorhotnivan-till-hogt-hot.html
Ska jag behöva länka alla olika terrordåd som utförts av islamister riktade mot västerlänningar de senaste åren? Nej, jag vet att du VET detta och enbart spelar helt oinformerad. Detta är således inte jämförbart med sjuka konspirationsteorier och nidbilder om judar.