2023-11-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Blir värre och värre....

Är så jäkla mkt som är stört!
Hoppas innerligt att åklagaren är påläst och tar upp allt sjukt J & D gjort mot Z när det blir förhör med dom i rättegången...

Hon gör ju tyvärr inte det, hon kallar päron för äpplen. Dvs åtalar inte för våldtäkt.
Citera
2023-11-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Konstigt att Skånska Dagbladet inte följer rättegången som de gjorde förra veckan. Jag fick uppfattningen att de skulle göra det.

Det är inte någon rättegång förrän imorgon torsdag och på fredag.

Att Skånska Dagbladet inte rapporterar kan bero på att de tyckte det viktigaste var Åklagarens sakframställan och sedan advokaternas argument.

Vi får se när de rapporterar nästa gång.
Citera
2023-11-29, 10:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Som sagt, läser du inte den och får hela bilden så borde du ju inse att det finns saker där som tagits upp (bla om J) som du således inte har en aning om.

Ändå ger du dig in i diskussioner om det, och när andra påpekar att du har fel så kan du inte ta det.

Fattar du verkligen inte det?

Ett välmenat tips, och som jag med flera andra postare skrivit: mata inte trollet. Inte för inte har nicket kallats dramakungen. Som sagt bara kolla hur mycket dramatik, och utropstecken, det är i dennes post-historik.

Att hålla på och tjafsa för mycket sinsemellan kallas enligt regelverket CHAT och kan ge varning. Många dylika postare, dramaqueens/kungar, eldar upp sina medskribenter så att dessa bryter mot reglerna och blir avstängda. En myckel vanlig troll-teknik. Jag har sett det hända i många ABoK trådar under årens lopp.
Citera
2023-11-29, 10:15
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Klara antydningar om att pappan regelbundet våldtar Z.

Det kan ju vara anledningen till att Z ville vara en pojke
Citera
2023-11-29, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Varför var du tvungen att vara ironiskt bara för att jag frågade, då jag inte läst det om systern?
Jävligt dåligt beteende av dig, vem tror du att du är?

Hur fan kan vissa tro allt denna skitsläkt till sadist Jasmine säger?
Äpplen faller inte långt från träden och systern har träffat barnen och inte sett hur plågad Z var!
Vidrigt är bara förnamnet!
De såg men gjorde inte ett skit!
Hädanefter blir du ignorerad som det troll du är!

Håller med om det mesta men J & J verkade inte vara särskilt nära, upplever även att hon haft ett hjärta för Z men kan ha fel.
Citera
2023-11-29, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Det kan ju vara anledningen till att Z ville vara en pojke

Det finns inget som antyder att Z ville vara pojke.
Citera
2023-11-29, 10:22
Medlem
Vart hittar jag FUP? Har provat att klicka på länken i första inlägget där det står ”länk till FUP” men den fungerar inte…
Citera
2023-11-29, 10:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Håller med.

Som jag skrivit tidigare så påminner allt mest om en BDSM-lek som totalt spårat ur.

Fängslandet.

Tortyren. (Kyla, benbrott, blod på väggarna från Z, blöja, fick inte gå på toalett, etc, etc.)

Mobbningen (exkludering ur familjen, fick inte äta mer än rester från de andra, etc, etc).

Våldtäkterna (de förmodade).

Förminskningen (Klippningen av håret, kallades förståndshandikappad, möget, IQ som guldfisk, etc, etc).

Det blir naturligtvis oerhörda trauman av detta hos Z, och Z kan därför inte redogöra för vad som hänt, kommer säkert inte ihåg en hel del heller eftersom hon undermedvetet förträngt det för att kunna överleva mentalt.

Stackars, stackars Z. Hoppas allt går väl för dig framöver! Vi är många som tänker på dig och hoppas på det bästa!

Fy fan! Ditt inlägg gav mig kalla kårar, som att stirra ner i en djup avgrund. Om dina onda aningar stämmer (och flera indicier stödjer onekligen en sådan teori) så kan detta vara mycket, mycket värre än vad som hittills framkommit.

Kan det vara så att föräldrarna filmat/fotat övergrepp och sålt på äckliga sajter?
Varför har mamman konto på en kryptovaluta-sajt?
Finns det graverande information i äldsta dotterns mobil?

Man ska naturligtvis inte låta fantasin löpa iväg, men OM detta skulle vara sant så borde det finnas tidigare misstankar eller domar mot föräldrarna om liknande gränsöverskridande beteende.
Citera
2023-11-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag menar att det inte finns någon förlåtelse för vad J har gjort mot Z. Och man behöver inte har läst FUP för att förstå vad som har hänt Z och hur J har haft det i sin uppväxt om man har läst artiklarna som finns på webben.

Men det är klart att det står ju inte att J har fött Z för tidigt. Och man kan inte heller lägga skulden på Z att hon blev född för tidigt bara för att J mår dåligt. Antingen bestämmer man sig för att föda fram barnet än om det var oplanerat eller så tar man helt enkelt abort. Att hon inte visste om att hon var gravid med Z är nog bara ett rent påhitt. J hade som sagt fött tre barn innan Z så nog visste hon om tecknen på en graviditet.

Så i J:s berättelse finns det nog en hel del lögner.
Z föddes bara 10 månader efter att N var född , Z föddes i v 31 mamman visste inte om att hon var gravid förrän tiden för fri abort överskridits sa J, så abort om mamman märkt graviditeten i tid hade nog skett
Citera
2023-11-29, 10:36
Medlem
Citat:
Klara antydningar om att pappan regelbundet våldtar Z. Säkert deltog båda föräldrarna emellanåt.

Spelade de kanske också in detta, och sålde via nätet?

Eller till SÄ? Därav inga synliga transaktioner utan en jävla massa pengar kontant och stick, kläder, matkassar osv.
Citera
2023-11-29, 10:38
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Det finns inget som antyder att Z ville vara pojke.

Fast jo. DÅ verkade hon vilja det.
Att föräldrarna kanske påverkat henne - ja, så kan det vara. Men finns det något som tyder på att hon INTE ville vara pojke DÅ? (Nu vet jag att jourpappan sagt att hon vill ha långt hår o.s.v)

- - - - - - - -

Ur förhör med tidigare skolpersonal:
"Z sa ofta att hon var en pojke och personalen sa att "nä, du är en flicka" men hon vidhöll att hon var en pojke."

"Plötsligt sa hon att hon var en pojke och hon upplevde sig som pojke. Håret klipptes kort, K upplevde att det såg färgat ut från mörkblont till ljust och det var hela håret inte bara som tidigare kanske lite rosa i topparna."

"När jag träffade Z verkade hon som vem som helst, förutom att hon ville vara pojke. Hon var kortklippt, klädd i pojkkläder och busade med pojkarna. Mamman berättade att hon ville vara pojke och personalen accepterade det."

"Jag hade inga problem med föräldrarna. De verkade nöjda med förskolan. De hade inte varit nöjda med den förra pga den pesonalen inte accepterade att Z ville vara pojke."

"Hur pratade Z om sig själv?
Hon sa att hon var pojke. Vi gjorde om i verksamheten och kände av hur Z ville och hon sa att hon var pojke."

Ur förhör med mentorn på nya skolan hon går i nu:

"Fhl: Vad är ditt intryck av henne när de kommer?
(...) Hon frågar var hon har sin plats och sätter sig där. Hon berättar högt för klassen bl a att "jag är född som flicka men jag vill va en pojke". De andra barnen tyckte det var lite konstigt och ställde fler frågor om "pojke/flicka" vid ett senare tillfälle till A när Z inte var där utan var ledig."

Från diverse sidor ur FUP : Aktbilaga 184 - Skola Förskola förhör
Senast redigerad av B3ck 2023-11-29 kl. 11:01.
Citera
2023-11-29, 10:38
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Håller med om det mesta men J & J verkade inte vara särskilt nära, upplever även att hon haft ett hjärta för Z men kan ha fel.

I förhören med Jos*fine framgår att de var nära varandra fram till mammans bortgång. Därefter minskade kontakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in