Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Började läsa FUP igår men i vanlig ordning så hade jag ju inte tid att läsa klart. Så finns det inget förhör med GM där då? För det måste väl skilja på straffet om hon nu verkligen hade drogat och våldtagit honom mot att han tagit drogerna själv och de gökat frivilligt men hans ålder gjorde det till våldtäkt?
Jag har inte kommit så långt än, FUP-en är 220 sidor lång. Däremot ljuger grabben så att klockorna stannar, det är tydligt. Hon är naturligtvis inte oskyldig heller, de har säkert gökat båda två i samförstånd, men att det skulle handlar om att hon drogat ner honom så att han inte kunde röra sig och sedan förgripit sig på honom fula gubben-style är enligt min mening helt uteslutet.
Vi får se hur domen ser ut när den kommer. Jag tror att den blir relativt lindrig, betydligt lindrigare än om rollerna varit ombytta.
Edit:
Kollade i slutet av FUP-en och hon förnekar brott. Hon uttrycker sig bland annat såhär:
För det första, om de fått i sig blåbär, så är man så påverkad. Man blir helt medvetslös av
dessa piller. Om de vore så påverkade, hur skulle jag kunna få upp den lille prinskorven, de är
inte fullvuxna män. Man kan inte få upp den då, penisen.
Även det är garanterat en lögn. Klart dom har legat. Han försöker utmåla henne som våldtäktskvinna och hon slår ifrån sig och säger att de knappt har rört varandra frånsett att de satt i bilen ihop på väg till stugan. Sanningen finns någonstans där mitt emellan.