2023-11-28, 22:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ordföranden i hovrätten menade ju på att det hade varit svårt att döma Johanna för mord om hon inte erkännt strypgreppet. Det berättigade straffreduktionen. S-E Alhem kritiserade det uttalandet om att Johanna kunnat gå fri från mord om hon hållit tyst i en intervju med Sveriges Radio.

Själv tror jag att Johanna blivit fälld oavsett. Mot Maja finns dock inga bevis, hennes mobil befann sig inte på fyndplatsen. Och det var Johanna som sågs på Dollarstnre och tog med sig Toves mobil till Donken. För att ge några exempel.

Johanna blev ju hårt pressad i förhör bland om att hennes mobil befunnit sig där Tove hittats. Hon skyllde väl först på sitt ex H, att han kanske tagit mobilen. Att Toves mobil färdades till Donken kunde bero på grannen enligt henne. Att Tove låg i bagaget (!).

När Johanna försökte skylla hatsången på Maja trodde inte FL på henne. Jag tror hon insåg att det var bäst att erkänna vissa omständigheter och därmed upprätta någon slags kontroll över situationen. Att skylla Toves död på enbart Maja tror jag hon insåg var lönlöst Ingen skulle tro henne.

Det hade varit intressant att veta om Johanna själv kom på idén om att hon höll i tio sekunder (enligt RL AL var det ett längre tryck) eller om Clea ställde ledande frågor.

Jo, det är sant. Det finns så mycket mer mot Johanna. Både före och efter.

Det blir väl svårt för rätten att på frågor från media, inte svar på varför man sänkte Johannas straff och varför man ansåg att hennes uppifter skulle bidra till sänkt straff. Det är ju något man tagit upp i domen.

Även om jag inte håller med rätten om de saker som de anser vara märkliga (att Maja inte sett Toves kropp när hon var på toa andra vändan och att Maja inte frågar vd som hänt förrän dagen efter) och därmed anses som lögn, är ju sådant som man behöver förklara. Det blir ju annars konstigt.

Men visst, det är känslig saker som rätten uttalar och det kan förstås uppfattas felaktigt som att det är till fördel att inte erkänna.

Och för Majas del lägger just den passusen om lögnerna en mörk skugga över henne, då hon ju faktiskt blev dömd till livstid i första instans. Det kan bli svårt att tvätta bot detta.

Nu tror jag ändå att Maja är ung, och folk kommer att glömma.
Jag hoppas att hon får dekvat hjälp och kan komma ut ur det här på ett bra sätt. Utan att veta får jag en bra känsla av föräldrarna och kan stödja henne framåt.

Samtidigt säger man ju alltså att Maja kan ljuga utan att det för den skull betyder att hon döljer mord.
Det är väldigt viktigt att ha det i minnet!
Citera
2023-11-28, 23:50
Medlem
ziggarillens avatar
Alla i hela Sverige fattar att Maja var med och dödade Tove. Utom enstaka personer.
Citera
2023-11-29, 00:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Alla i hela Sverige fattar att Maja var med och dödade Tove. Utom enstaka personer.

Exakt så är det, det är bara att läsa vad folket skriver om Maja så förstår alla att Maja inte är kandidat till årets människa.
Citera
2023-11-29, 01:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt så är det, det är bara att läsa vad folket skriver om Maja så förstår alla att Maja inte är kandidat till årets människa.
Nej, möjligen årets lögnhals. Man behöver inte heller skriva en meter långa citat för att övertyga någon att Maja var delaktig i mordet. Hon kommer få gömma sin nuna i minst 16 år eller så länge folk minns densamma. Ingen glömmer dock dom otäcka bilderna på mördarna.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-29 kl. 01:48.
Citera
2023-11-29, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ganska tragikomiskt hur somliga vrider och vänder på det faktum, att Maja gjorde det enda rätta, nämligen att berätta om det vidriga hemska som hon ställdes inför den där natten och följande timmar, när hon befann sig ensam tillsammans med någon hon trodde var en hennes vän.
En vän som nu hade dödat Tove, beordrat att hon skulle hjälpa till, handgripligen med att bära, kasta bort prylar, lysa och framförallt hålla käften och hålla sig till en story som Johanna diktat upp, annars skulle båda två åka dit för mord och det i sin tur skulle göra att Johanna tog sitt liv.
Då skulle det i praktiken innebära att Maja skulle ses som skyldig till mordet på Tove och dessutom skulle hon veta att hon gjort sig skyldig till Johannas självmord.
Jag förstår att Maja våndades och hon ska absolut inte skämmas.
Hon borde däremot få en offentlig ursäkt från tindsrätten och hovrätten, samt Rullman, som åtalade henne på bristande grunder.
Det blev inde direkt bättre av hovrättens domares uttalande, fruktansvärt vidrigt.
Tove vila i frid
Maja du är en hjälte

Maja är en hjälte i helvetet ingen annanstans ..
Citera
2023-11-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det måtte ha slagit slint.

Maja som inte brytt sig för fem öre och varnat att hon var på väg att brinna inne - och när hon väl mördas så är hon med och bär ut in henne bland granarna för att dölja brott.

Det har absolut slagit slint! Maja är hjälte i helvetet ingen annanstans!
Citera
2023-11-29, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jösses, tusenfalt. Du är så sanslöst naiv som tror något annat. Det om något visar vilken Majahatare du är.

Har du inte ens fattat att de lögner som Maja drog i början av häktningen i själv verket var Johannas lögner!? Och de lögnerna tillskriver du Maja och vill påstå att det är hon som är den stora lögnaren!

Nä du. Johanna är den som ljuger, den som smider planer och diktar ihop falsarier. Maja dansade efter hennes pipa en stund, men sedan december förra året är det slut med det. Då skippade Maja Johannas lögner och berättade sanningen istället. Johanna däremot höll fast vid sina lögner. Men här sitter du ett år senare och fortsätter sprida ditt hat emot just Maja. Äckel.

Var har jag skrivit att MH är den stora lögnaren? MH/JJ är lika goda kålsupare vad gäller lögner, att MH skulle var den värsta av de två har jag aldrig skrivit.

Vad gäller att smida planer, MH valde att följa med JJ i bilen för att de skulle prata ihop sig. Hade MH varit den oskyldiga flickan som du vill få henne till så hade hon per omg berättat för sina föräldrar.
Inte ens när polisen kom, helt oförhappandes, när de satt i bilen på söndagskvällen, bröt hon ihop och berättade sanningen (trots att inte JJ var med i bilen när poliskvinnan talade med henne).

Dessutom berättade MH en helt annan historia för sina föräldrar, hon hade varit hos någon kk-kompis på natten (tror du att det var något som JJ sagt att hon skulle säga?).

Om MH än i dag håller inne med sanningen ang vad som utspelade sig i badrummet vet bara MH/JJ, ingen annan.

Du skriver: "Maja dansade efter hennes pipa en stund". Anser du att "en stund" pågår i 47 dagar, och hur kan du veta vem som förde i den dansen?

Du skriver om mig i ovanstående inlägg:

"sanslöst naiv, Majahatare, sprider ditt hat, äckel".

Med tanke på allt ditt slagande i ditt huvud så förlåter jag dig.
Citera
2023-11-29, 07:24
Medlem
Beträffande Fröken Hellm*n, så kan följande framföras enligt nedan skrivet.

Fröken Hellm*n ljög inte av den mildaste graden ... nej då ... absolut inte, och långt därifrån, hon klättrade upp på lögnbergets allra högsta topp och satte sig.

Sedan rullade hennes minne ned och utmed den ena bergs-sidan och poff❗så kom vinden och tog minnet med sig och sedan var det bortblåst och Fröken Hellm*n mindes därefter ingenting alls.

Fröken Hellm*n tog fram sina lögner redan i ett tidigt skede vilka för henne började då hon under dagen den 16:e Oktober 2022 kom hem till sina adoptivföräldrar samt en stund efter det att mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade blivit överstökat.

Fröken Hellm*n:s adoptivföräldrar frågade henne då varför hon kom hem så sent och, var någonstans, som hon hade varit.

Fröken Hellm*n deklarerade vid det aktuella tillfället för sina adoptivföräldrar att hon hade varit på en efter-fest.

Enligt det ovan skrivna och, om jag nu har lyckats med att fatta det hela på ett korrekt sätt, så handlar alltså en så kallad efter-fest om mord, och om lik-bärning samt därtill även lik-skogs-placering.

Enligt det ovan skrivna och, om jag har förstått Fröken Hellm*n:s tidigare svar till sina adoptivföräldrar på ett riktigt sätt, så handlar bland annat en så kallad efter-fest om att svepa in ett mördat offer i ett lakan och därefter övertäcka och dölja offret med hjälp av svarta sopsäckar och för att då slutligen per fordon bort-transportera det mördade offert till en lämplig plats och utom synhåll för allmänheten.

Ja, Herre du milde skapare vilken efter-fest det måste ha varit för lilla Fröken Hellm*n

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-11-29 kl. 07:28.
Citera
2023-11-29, 08:09
Medlem
Citat:

➡ Tove vila i frid

➡ Maja du är en hjälte

@Mumsbulle, nu har du väl tappat fotfästet totalt från verklighetens grund ?

1. ) Citat: "Tove vila ifrid" ... slut citat/ ...

Följt av ......

2. ) Citat: "Maja du är en hjälte" ... slut citat/

Enligt dig, så var alltså Fröken Hellm*n en hjälte som under natten den 16:e Oktober 2022 var sin kamrat Fröken Janss*n behjälplig då den 21-åriga flickan T*ve T*nnies bringades om livet ?

Enligt dig, så var Fröken Hellm*n en hjälte när hon under tidig morgontid den 16:e Oktober 2022 var sin kamrat behjälplig och agerade som lik-bärerska ?

Enligt dig, så var Fröken Hellm*n en hjälte när hon följde med sin kamrat Fröken Janss*n inom hennes då brukade fordon och, för att då ha transporterat bort den mördade flick-kroppen till ett fuktigt och kyligt skogsparti samt för att sålunda då ha försökt att dölja det mördade offret för allmänhetens syn ?

Enligt dig, så var Fröken Hellm*n en hjälte när hon under dagen den 16:e Oktober 2022 ljög sina adoptivföräldrar rakt upp i deras ansikten och då påstod, att hon hade varit på en så kallad efter-fest ?

Du vill också påstå, att Fröken Hellm*n var en hjälte som stängde igen sin trut under hela 47-dagars tid och sålunda vägrade att samarbeta med Rättsväsendet ?

Du försöker även få folk och fän att tro, att den mycket kraftfulla lilla lögnerskan Fröken Hellm*n är en hjälte som har befattat sig med lögner i sådan stor utsträckning att klockorna plötsligt stannat upp.

Att du @Mumsbulle kan se Fröken Hellm*n som en hjälte är lika obegripligt som om självaste Jesus Kristus skulle uppenbara sig i mitt vardagsrum och fråga mig om vi kan spela lite kort tillsammans.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-11-29 kl. 08:16.
Citera
2023-11-29, 08:41
Medlem
1. ) Göta HovRätten kunde konstatera att Fröken Hellm*n:s tidigare berättelser inte höll ihop.

2. ) Göta HovRätten beskrev vid det aktuella tillfället Fröken Hellm*n:s historia, som mycket osannolik och även därtill, mycket märklig.

Med mycket stor sannolikhet sagt, så ser det ut som att Fröken Hellm*n lyckades med att då ha ljugit sig fram till ett frikännande, samt, för att det då inte gick att styrka Fröken Janss*n:s berättelse om att hennes kamrat Fröken Hellm*n då hade varit behjälplig i samband med att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies bringades om livet.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-29, 10:13
Medlem
Dom allra flesta är ense om att Maja ljuger om vad som hände kvällen då Tove dog. Frågan är, vad ljuger hon om, och varför?

Jag tror, inte bara för Toves anhörigas skull, utan även för för M själv, att det vore bättre om hon berättade sanningen. Folk runt om henne hade då inte undrat och gått i ovisshet. Hon hade kunnat bearbeta det inträffade på ett uppriktigt sätt och hittat ett ljus i tunneln. Men istället väljer hon att leva i en lögn som hon visserligen gjort så många gånger tidigare och även kommit undan med det.

Hon har lärt sig att lögner lönar sig och lär tyvärr fortsätta i samma anda tills turen inte längre är på hennes sida. För hon kom faktiskt undan med nöd och näppe denna gång.
Citera
2023-11-29, 10:37
Medlem
Citat:
Det är ganska tragikomiskt hur somliga vrider och vänder på det faktum, att Maja gjorde det enda rätta, nämligen att berätta om det vidriga hemska som hon ställdes inför den där natten och följande timmar, när hon befann sig ensam tillsammans med någon hon trodde var en hennes vän.
En vän som nu hade dödat Tove, beordrat att hon skulle hjälpa till, handgripligen med att bära, kasta bort prylar, lysa och framförallt hålla käften och hålla sig till en story som Johanna diktat upp, annars skulle båda två åka dit för mord och det i sin tur skulle göra att Johanna tog sitt liv.
Då skulle det i praktiken innebära att Maja skulle ses som skyldig till mordet på Tove och dessutom skulle hon veta att hon gjort sig skyldig till Johannas självmord.
Jag förstår att Maja våndades och hon ska absolut inte skämmas.
Hon borde däremot få en offentlig ursäkt från tindsrätten och hovrätten, samt Rullman, som åtalade henne på bristande grunder.
Det blev inde direkt bättre av hovrättens domares uttalande, fruktansvärt vidrigt.
Tove vila i frid
Maja du är en hjälte
Tror du Toves familj/anhöriga och vänner ser Maja som en hjälte???

Besvara endast med JA eller NEJ, tack.

Att påstå Maja är en hjälte är ett STORT HÅN mot Toves familj/anhöriga och vänner, så sjukt att man blir fan skrämd.

( trodde man upphörde med Lobotomi i mitten på 60-talet )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in