2023-11-25, 03:00
Medlem
Ingen uppdatering på en månad. Sjuk familj!
Citera
2023-11-25, 13:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Brukar vara så när något inte står rätt till. Jag förstår att familjen Schumacher vill bli lämnade i fred, men har man tiggt till sig pengar från hårt jobbande svenskar till en OF-hora kan man tycka att uppdateringar ska kunna komma mer frekvent.

Fast hur vet du att det är hårt jobbande svenskar som skänkt och inte andra som har främst OF inkomster?
Citera
2023-11-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hur vet du att det är hårt jobbande svenskar som skänkt och inte andra som har främst OF inkomster?

Du är ju riktigt dum i huvudet om du tror det.
Citera
2023-11-26, 02:29
Medlem
Citat:

Skulle nästan tippa tvärtom, det verkar ju vara hyfsat populärt för så kallade glamourmodeller att dra till Asien. Fast du kanske förutsätter att uskor med ryggskott är för dum i huvudet för att googla innan de skänker sin hårt förtjänade lön till något go fund me projekt?
Citera
2023-11-26, 13:29
Medlem
Citat:

Om de skänkt pengar utan bry sig om att kontrollera med Irans moralpolis avdelning på Flashback så kan man väl rimligtvis anta att hennes levnadssätt inte var viktigt eller bestämmande för deras incitament att skänka pengar. Så den enda som ser korkad ut är ju du. Du kan ta den äckliga ayatolla bögen Bard i hand antar jag.
Citera
2023-11-26, 14:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Brukar vara så när något inte står rätt till. Jag förstår att familjen Schumacher vill bli lämnade i fred, men har man tiggt till sig pengar från hårt jobbande svenskar till en OF-hora kan man tycka att uppdateringar ska kunna komma mer frekvent.

Citat:
Ingen uppdatering på en månad. Sjuk familj!

Det här får tyvärr troligen konsekvenser för folks vilja att skänka till andra - verkligt behövande personer - i framtiden. För man har ju tills det här hände tagit för givet, att när folk går ut och tigger och lämnar ut personuppgifter och foton - så är det den absolut sista utvägen, och att det handlar om liv och död. För annars gör man ju inte så, det är för skämmigt. Och dessutom tror man att de ska vara tacksamma och regelbundet lämna uppdateringar efteråt...

Dessutom tycker jag att en organisation som GoFundMe borde ta visst ansvar, de också. Jag trodde faktiskt innan i min enfald att organisationen gjorde någon form av prövning innan de la ut en insamling. Alltså att de skulle kontrollera de ansökandes självdeklaration, kontoutdrag, registerutdrag avseende ägda företag, fastigheter, fordon o.s.v. för att se att de verkligen saknar tillgångar som går att panta på eller avyttra, innan de tigger av andra.

Dessa dokument är man ju alltid tvungen att lämna in när man ansöker om fondmedel t.ex., och handlar det om en fond för funktionshindrade eller sjuka så krävs även någon form av intyg från läkare, psykolog, kurator etc.. Men det verkar som att på GoFundMe kan folk hitta på vilken lögnhistoria som helst, och de lägger bara ut ärendet utan att kräva verifikationer?
Citera
2023-11-26, 14:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om de skänkt pengar utan bry sig om att kontrollera med Irans moralpolis avdelning på Flashback så kan man väl rimligtvis anta att hennes levnadssätt inte var viktigt eller bestämmande för deras incitament att skänka pengar. Så den enda som ser korkad ut är ju du. Du kan ta den äckliga ayatolla bögen Bard i hand antar jag.

Fast de flesta människor är ju inte gjorda av pengar, utan man måste prioritera. Det är väl klart att man hellre skänker till barnen i Gaza eller de övergivna hundarna på gatorna i Ukraina, än till en OF-hora..? Eller till Amningshjälpen eller Hela världen eller BRIS eller Friends eller Smile eller Stadsmissionen eller Frälsningsarmén eller Världsnaturfonden eller... ja så där sjuttio triljoner andra ändamål som är mer behjärtansvärda.
Citera
2023-11-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast de flesta människor är ju inte gjorda av pengar, utan man måste prioritera. Det är väl klart att man hellre skänker till barnen i Gaza eller de övergivna hundarna på gatorna i Ukraina, än till en OF-hora..? Eller till Amningshjälpen eller Hela världen eller BRIS eller Friends eller Smile eller Stadsmissionen eller Frälsningsarmén eller Världsnaturfonden eller... ja så där sjuttio triljoner andra ändamål som är mer behjärtansvärda.

Ja men bespara mig ditt harpande. Man kan skänka till en betrodd organisation där någon del förhoppningsvis kommer fram. Det är inte förbjudet bara för att GoFundMe finns. Man kan till och med skänka till flera ändamål om man vill och har möjlighet.

Det är heller inte förbjudet att ställa fler frågor till den som startar en GoFundMe, om det nu var viktigt att veta för den som valde att skänka.

GoFundMe startades väl för att folk ska ha möjlighet att ge till vad fasen som helst. Även till rövhål som aldrig haft en oskuld att försöka köpa en om så är.

Edit: hör du inte vad löjligt det låter? Man klagar inte att något lurendrejeri angående hennes skada/ sjukdom förekommer, som exempelvis fall där folk ljugit om att de har cancer. Nej, det man gnäller om är att familjen inte upplyser om att hon gjort porr, att hon inte förtjänar att folk ger för att hon gjort porr etc. Men insamlingen har väl gått till det den skulle?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-26 kl. 15:03.
Citera
2023-11-26, 14:54
Medlem
GoFundMe på svenska är en rätt fin hemsida men inte mycket om vad för försök till kontroll de uppger sig stå för.

Det betonas att fylla i uppgifter bör bara ta några minuter och att det inte krävs någon startavgift/donation före det är dags att ut och nöta på sociala medier.

Halvtimmesprogram, rätt rolig amerikan med släktingar från Italien, om några av de mer omtalade bluffinsamlingar och några skum/skojiga.

Det finns givetvis instruktionsvideos på Youtube hur att optimera din insamling för massiv sjukhusräkning så ev något uppstressad morbror hann titta på ??
Citera
2023-11-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tja, jag har i alla fall vissa kriterier för vad jag skänker till:

- måste ha 90-konto (så man vet att någon kontrollerar att pengarna går till rätt ändamål, även om det inte är foolproof det heller - här tänker jag t.ex. på Röda korset-direktören som plockade ut pengar till sig själv)
- får inte hjälpa låtsasflyktingar att ta sig till Europa, eller när de är i Sverige/Europa. Häri ingår att organisationen inte får plocka upp dem ur Medelhavet, när personerna själva satt sig i den situationen för att ta sig till Europa och snylta. Det ÄR synd om barnen som inte har valt det, det medger jag, men ser dessa folk att det lönar sig så ger sig bara fler ut på havet, och då blir det andra barn som drunknar i stället, en natt när ingen är där och plockar upp. Det ska vara organisationer som hjälper folk att leva sina liv där de lever, på plats
- får inte stödja homosexualitet eller andra perversioner. Jag sa t.ex. upp mitt månadsgivande till Rädda barnen, när det kom fram att de har projekt för "homosexuella barn", och ungdomsorföranden stod i TV och skrek att "DET ÄR LIKA VIKTIGT ATT BARN FÅR LEVA UT SIN HOMOSEXUALITET SOM ATT DE FÅR MAT". Där tappade de mig... när man trodde att man hade betalat till att barn skulle få tak över huvudet och mat i magen och någon som tar hand om dem...
- får inte utföra aborter eller på något sätt stödja och upplysa om aborter. Här faller många "människorättsorganisationer" och läkarorganisatoner tyvärr, bland annat Amnesty och Läkare utan gränser

Jo, det är helt ok att du har dina kriterier men de behöver väl inte tvunget gälla för alla?

Det är ingen som tvingat dessa som nu valde att skänka pengar för att få hem Felicia, vare sig de kände till hennes bakgrund eller inte. Blir så fjompigt och förstoppat när man drar det till ytterligheter. Folk kanske skänker utifrån en empatisk inställning om att någon vill ha hem sin svårt skadade familjemedlem oavsett om den familjemedlemmen är oskuld eller moraliskt oantastlig. Ett rövhål har ju dock aldrig förlorat sin oskuld förstås, och de måste ju inte skänka något alls.

Det finns de som startar GoFundMe till bröstförstoring är och allt möjligt som är rätt onödigt, ingen måste skänka till det men en del gör det uppenbarligen, varför förbjuda dem?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-27 kl. 16:47.
Citera
2023-11-27, 20:01
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Alltså, är det någon som vet hur det går?
Citera
2023-11-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Alltså, är det någon som vet hur det går?

Uppdateringarna borttagna på GFM sidan? Uppdateringar gick väl bra så länge de samlade in pengar men när de nu stoppat sin GFM så struntar de i detta, naturligtvis.
Senast redigerad av Builder123 2023-11-27 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in