Citat:
Ursprungligen postat av
VivaVagina
Brukar vara så när något inte står rätt till. Jag förstår att familjen Schumacher vill bli lämnade i fred, men har man tiggt till sig pengar från hårt jobbande svenskar till en OF-hora kan man tycka att uppdateringar ska kunna komma mer frekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av
VivaVagina
Ingen uppdatering på en månad. Sjuk familj!
Det här får tyvärr troligen konsekvenser för folks vilja att skänka till andra - verkligt behövande personer - i framtiden. För man har ju tills det här hände tagit för givet, att när folk går ut och tigger och lämnar ut personuppgifter och foton - så är det den absolut sista utvägen, och att det handlar om liv och död. För annars gör man ju inte så, det är för skämmigt. Och dessutom tror man att de ska vara tacksamma och regelbundet lämna uppdateringar efteråt...
Dessutom tycker jag att en organisation som GoFundMe borde ta visst ansvar, de också. Jag trodde faktiskt innan i min enfald att organisationen gjorde någon form av prövning innan de la ut en insamling. Alltså att de skulle kontrollera de ansökandes självdeklaration, kontoutdrag, registerutdrag avseende ägda företag, fastigheter, fordon o.s.v. för att se att de verkligen saknar tillgångar som går att panta på eller avyttra, innan de tigger av andra.
Dessa dokument är man ju alltid tvungen att lämna in när man ansöker om fondmedel t.ex., och handlar det om en fond för funktionshindrade eller sjuka så krävs även någon form av intyg från läkare, psykolog, kurator etc.. Men det verkar som att på GoFundMe kan folk hitta på vilken lögnhistoria som helst, och de lägger bara ut ärendet utan att kräva verifikationer?