Citat:
Ursprungligen postat av
JoeyDoey
Vad konstigt att en ukrainsk tidning inte "lyckats bekräfta" de dåliga nyheterna för Ukraina, eller hur?
Tur att det finns google och medier i andra länder, däribland Ukrainas huvudsponsorer, som inte har problem att bekräfta de dåliga nyheterna.
Jag citerar brittiska The Times, med risk att tidningen i själva verket är en hemlig agent åt Putin, en anklagelse som Ukraina brukar använda reflexmässigt när man inte får medhåll.

US and Germany ‘pressing Kyiv to end war in Ukraine’
The United States and Germany are in talks over an effort to persuade Ukraine to negotiate a peace deal with Russia broadly along the lines of the present battle front, according to a report.
The two largest states in Nato and Kyiv’s biggest military backers are said to be deliberately limiting arms deliveries to make it clear to President Zelensky that the conflict is now “frozen”.
https://www.thetimes.co.uk/article/u...aine-9j6g22b9x
Förra veckan var det en "nyhet" om att Ryssland skulle med Kinas hjälp påbörja ett tunnelbygge till Krim, jag avfärdade detta.
Jag avfärdar även denna "nyhet" om vad som Usa/Tyskland skulle koka ihop.
Det faller nämligen på sin rimlighet att Usa skulle snacka med en annan nation om detta (Tyskland). För då kan katten komma ut av säcken, och det gör även Putins jobb enklare, och förstärker hans position. Vilket man inte vill.., man vill ju att Ryssland skall tappa aptiten på framtida "landgrabs".
För inte att glömma, vem skall då ta notan om uppbyggnaden utav Ukraina ?