2023-11-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Nu levde hon ju inte med sin pappa under hela sin uppväxt,så du kryddar.

Hon levde inte med sin pappa alls, utan hade under en kort tid umgänge med honom vissa helger. Det är ingen ursäkt för att bli behandlad så men hon bodde aldrig med sin pappa. Aldrig.
Medan hon valde att utsätta 1, endast 1 av sina 6 barn för värre behandling.
Att sitta och försvara det och påstå att man inte får uttala sig får mig att undra vad du gör här i detta forum. Det är fritt att uttala sig och fritt för folk att ha en åsikt om vad du säger. Har du ett problem med det borde du inte vara här.

Inte en jäkel har svikt mamman som föräldrar. Hon har AKTIVT val att inte ta hjälp för sitt barn, och det började redan på bb.
Så många vårdinstanser som hon manipulerat och ljugit för i sin desperata väg att få Z klassas som hjärnskadad för att få in sina 50tusen kr.

Ja hon är helt jävla störd och ska fan ruttna i fängelse,

Mitt i prick!
Hon har INGEN ursäkt eller förmildrande anledning att utsätta, precis som du skriver, ETT av sina 6 barn för tortyr.
Citera
2023-11-27, 10:34
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ytterligare exempel på att advokaten uppenbart ljuger och går längre i sin nit än uppgiften som försvarsadvokat erfordrar.

Återigen ljuger inte advokaten. Snälla, finns inga bevis på att de kallat dottern detta, det har funnits i sms mellan föräldrarna.
Sen vet vi inte vad de kallat sitt barn. Mer än J.y och Z.y

Så nej när advokaten säger att Z inte sagt att hon blivit kallat för saker i förhör ljuger inte advokaten för det har hon inte sagt ngt om.
Citera
2023-11-27, 10:36
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Detta är ett exempel på ett påstående som är objektivt sant och ändå vilseledande. I FUPen står inte att Z berättar om öknamnen.
Däremot finns teknisk bevisning på att föräldrarna använt sådana öknamn.
Så advokaten ljuger inte här.
Däremot utelämnar hon relevant information i syfte att förmedla en felaktig bild av föräldrarnas beteende.

Precis, för rätten läser inte fup, de tar bara del av det åklagaren och advokaterna delar med sig av till rätten. Folk verkar inte förstå upplägget med en rättegång.
Citera
2023-11-27, 10:47
Medlem
Citat:
Rätten bryr sig inte ett skit om hennes uppväxt när de bedömer hennes del i detta.
Snarare ett bevis på att hon mest troligt har gett sitt barn ättika. Rätten tycker inte synd om henne och det verkar du bara den enda som gör här också.

Exakt, därför är det helt ointressant när misstänkta gråter ut i personutredningar, det är inte mycket mer än krysset om ev störning som ev är intressant.
Citera
2023-11-27, 10:54
Medlem
lilpeepps avatar
Alltså jag mår utsagt skit efter att ha läst alla FUP. Flickan berättade att hon var påväg att ta en frukt och säger då att "mamma och pappa hällde varmt vatten på mig".
Citera
2023-11-27, 10:55
Medlem
Fyfan, stackars stackars liten. 😔 Det är så jävla vidrigt att det knappt går att ta till sig.

"Mina föräldrar har varit elaka mot mig. Jag förlåter dem aldrig."

Det där gjorde ont i själen att läsa. 😔 Finns inget som ursäktar det de utsatt henne för. Vilket totalt oacceptabelt misslyckande från berörda myndigheter, hur i helvete kunde det här få passera. 😔

Hoppas hon mot alla odds kan finna någon sorts ro och glädje i framtida livet och att hon får personer i sitt liv som ger henne kärlek och all hjälp hon behöver.
Citera
2023-11-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpeepp
Alltså jag mår utsagt skit efter att ha läst alla FUP. Flickan berättade att hon var påväg att ta en frukt och säger då att "mamma och pappa hällde varmt vatten på mig".

Jävla as alltså! Fyfan, jag ska inte läsa fup. 😔 Det räcker med det elände jag fått till mig i media. 😔
Citera
2023-11-27, 11:01
Avslutad
Citat:
Återigen ljuger inte advokaten. Snälla, finns inga bevis på att de kallat dottern detta, det har funnits i sms mellan föräldrarna.
Sen vet vi inte vad de kallat sitt barn. Mer än J.y och Z.y

Så nej när advokaten säger att Z inte sagt att hon blivit kallat för saker i förhör ljuger inte advokaten för det har hon inte sagt ngt om.

Eftersom du inte förstått det tidigare så lär du väl inte förstå det nu heller ens i punktform:

. Advokaten talar sanning när advokaten säger att sådant inte framkommit i förhör med Z.

. Advokaten känner till att sådant förekommit i sms mellan föräldrarna.

. Det är alltså ett juridiskt finlir som advokaten håller på med, som utelämnar fakta och tangerar lögn (och som jag menar är lögn) - rent juridiskt är det dock korrekt.
Citera
2023-11-27, 11:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Du vet att jag håller med dig i allt, även här. Men vad tycker vi om Z skaffar massor av barn och beter sig likadant om 20 år?
All kärlek till den lilla men det hon upplevt måste ha satt sig på ett djupare plan. Hoppas du förstår vad jag menar, 7 år är lång tid.
Det finns inga tecken på att hon lider av en empatistörning av vad som framgått, men vet man nånsin hur personer blir som vuxna?
Det vi vet är att vi har ett ansvar hur vi beter oss mot andra, vi kan inte skylla på gamla oförrätter. I det här fallet är jag mer orolig för dessa syskon, hoppas de får bra terapi, så inte de upprepar liknande handlingar från barndomen som deras mamma verkar ha gjort?
Men tycker inte vi ska rita fan på väggen, väldigt onödigt.
Men vi behöver bättre skydd för barn och mer kunskap att se när föräldrar är manipulativa och larma i tid, vid misstänkt barnmisshandel.
Citera
2023-11-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det finns inga tecken på att hon lider av en empatistörning av vad som framgått, men vet man nånsin hur personer blir som vuxna?
Det vi vet är att vi har ett ansvar hur vi beter oss mot andra, vi kan inte skylla på gamla oförrätter. I det här fallet är jag mer orolig för dessa syskon, hoppas de får bra terapi, så inte de upprepar liknande handlingar från barndomen som deras mamma verkar ha gjort?
Men tycker inte vi ska rita fan på väggen, väldigt onödigt.
Men vi behöver bättre skydd för barn och mer kunskap att se när föräldrar är manipulativa och larma i tid, vid misstänkt barnmisshandel.

Ja, det är bara en fundering jag har men som det inte är nån idé att spekulera om. Jag är orolig för alla barn i den familjen (S såg Z i tvättstugan) men självklart bryr jag mig mest om Z som behöver så mycket omtanke kärlek och samtal.

Som blivit bestulen på sin barndom på värsta tänkbara sätt.
Vilken rutten värld vi lever i.
Citera
2023-11-27, 11:22
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det tror jag med.
Det är lika synd om mamman som om z.
Det skulle förklara beteendet.
Citat:
Hon lider garanterat av en allvarlig psykisk sjukdom.
Det blir rättspsykiatrisk vård och inget annat.
Gubben däremot kommer åka in så det visslar om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Anser du verkligen att J är frisk nog eftersom hon utsätter sin dotter för detta hon har gjort därför att hon ville tjäna pengar på sin dotter?

Det finns något som heter att hon hade kunnat komma in på behandlingshem för narkomaner då hon inte kunde sluta med sitt narkotikamissbruk och sedan försökt att få någon form av arbete och bli en bättre människa.
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Historien upprepar sig...mammans egen pappa tvingade ju i barnen ättika...för henne var det väl så man skulle göra...det hade hon ju blivit uppfostrad till...nog fan är det synd också om den mamman.... tvingad av socialen att vara hos sin sadistiske farsa som barn...huu och ryyyys att ha en sån helvetisk barndom...såklart man blir knäpp av det!!
Citat:
Hon ÄR psykiskt sjuk. Bortom allt tvivel.
Hon kommer inte dömas till fängelse i tingsrätten.
Att gärningen i sig skulle ge stöd för rättspsykiatrisk vård har inte stöd i rättspraxis. Om så vore skulle resningsansökningar överbelasta rättsystemet. Antalet snnesförvirrade våldshandlingar som renderats långa påföljder är inte att förglömma.

Det Z utsatts för är ett långvarit och systematiskt lidande och ska i sig inte påverka påföljden p.g.a tillfällig psykisk störning.
Att den metodiska, konsekventa och grova misshandeln av den nu 7- åriga dottern Z är "sjuk" i fokmun, som så många andra brott, bör inte förleda.

Sen bör frågan ställas om varför några konton identifierar sig så hårt med förövaren och inte med offret?
Senast redigerad av Taggad 2023-11-27 kl. 11:38.
Citera
2023-11-27, 11:25
Medlem
Någon som vet när rättegångsförhandlingar återupptas?

EDIT: Hittade tillslut om brottsmål nr stämmer:

Citat:
09:00 - 16:15
Lunds tingsrätt, sal 05
B 6683-22, Huvudförhandling, Dag 4 av 24
angående synnerligen grov misshandel m m

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/lunds_tingsratt/veckans-forhandlingar/vecka-48.pdf
Senast redigerad av Boanders266 2023-11-27 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in