Citat:
Bara för att vi är källkritiska, och inte tror saker som folk säger, utan vill ha bevis, och tror på bevisen så är vi ju inte "soc-tanter" och "soc-kramare"Nej, det var inte någon dom jag frågade efter! Jag frågade hur du hade fått tag i bups anteckningar. Du hävdade att det stod något i en bup-anteckning som skulle vara sant. Domen bygger på socialtjänstens utredning och är därmed inte tillförlitlig som källa. Du måste ha tillgång till bups anteckningar eller muntligt vittne från bup under domstolsförhandlingen som sedan nedtecknats. En dom i ett lvu-ärende är inget bevis för att innehållet i domen överensstämmer med verkligheten.
Detta citerade jag här i tråden i går från Socialstyrelsens vetenskapliga rapport
Barnet i den sociala barnavården. Det stämmer lika väl i dag som för 19 år sedan.
Exempel på hur informationen i personakten systematiskt snedvrids finns
i fallbeskrivningar [/b]av Jansson och Rönnbäck (1995), Jäderqvist, Lantz och
Thelander (1994) samt Junttila, Rundström och Räty (1994). Tre studier av
sammanlagt 43 LVU-utredningar (Gunnarsson, Johansson & Karlsson 1993;
Forsberg och Örtenmalm 1995; Ivemyr och Lindwall 1995) ger också exempel på bristfälligt underbyggda generaliseringar som framställer klienten
i dålig dager samt ofullständigt underbyggda slutsatser angående omhändertagande av barnet.
Undersökningarna visar också
• att innebörden i externa utlåtanden i flera fall förvrängts
Socialstyrelsen skriver om sin 148-sidiga rapport:
(Socialstyrelsen klassificerar sin utgivning i olika dokumenttyper. Detta
är en Kunskapsöversikt. Det innebär att rapporten baseras på vetenskap och/eller beprövad erfarenhet. Kunskapsöversikter ska bland annat kunna ge stöd för en kunskapsbaserad vård och behandling, metodutveckling och annat förbättringsarbete, stimulera och underlätta kvalitetsuppföljning, stimulera till effektivt resursutnyttjande och/eller belysa fördelningsmässiga effekter. Socialstyrelsen svarar för innehåll och
slutsatser.)
Om detta rättsosäkra förfarande vittnar även föräldrar och barn, men då de tillskrivs noll trovärdighet av soc-kramare hänvisar jag till vetenskapliga rapporter.
Då så, så mycket för din blinda tro på dessa domar Dessa domar som ni soc-tanter och soc-kramare sitter och läser på nätet bevisar ingenting. Sedan att ni sprider mängder av dessa osanningar på nätet visar enbart på er totala ignorans för barn och föräldrar som kan ha splittrats ofrivilligt.
Domar som däremot bygger på polisens utredningar sätter jag stor tilltro till. De brukar vara väl underbyggda och man undersöker från olika håll, försöker vara objektiva, efter förhör och vittnesrapport läser de upp och får godkänt. Sådant är ytterst ovanligt inom socialtjänsten, det görs på enstaka soc-kontor.
Utifall kriminella människors brottsutredningar skulle vara lika rättsosäkra som familjers soc-utredningar då skulle vi ha stora sammanslutningar av felaktigt dömda personer som protesterade och ville bli utredda på nytt. Jag har aldrig hört om dylikt. Då skulle nog även Civil Rights Defenders titta fram. Tyvärr är de tysta när det gäller barnens rättigheter som förbises i detta totala systemfel.
Du har suttit i live efter med F*a och andra och sett med egna ögon hur de lägger fram bevis efter bevis, både skrifligt och inspelningar, men din tilltro till soc verkar oomkullrunkelig.
Inte ens vetenskapliga bevis. Barnen som är på fel plats ska vara på rätt plats.
Detta citerade jag här i tråden i går från Socialstyrelsens vetenskapliga rapport
Barnet i den sociala barnavården. Det stämmer lika väl i dag som för 19 år sedan.
Exempel på hur informationen i personakten systematiskt snedvrids finns
i fallbeskrivningar [/b]av Jansson och Rönnbäck (1995), Jäderqvist, Lantz och
Thelander (1994) samt Junttila, Rundström och Räty (1994). Tre studier av
sammanlagt 43 LVU-utredningar (Gunnarsson, Johansson & Karlsson 1993;
Forsberg och Örtenmalm 1995; Ivemyr och Lindwall 1995) ger också exempel på bristfälligt underbyggda generaliseringar som framställer klienten
i dålig dager samt ofullständigt underbyggda slutsatser angående omhändertagande av barnet.
Undersökningarna visar också
• att innebörden i externa utlåtanden i flera fall förvrängts
Socialstyrelsen skriver om sin 148-sidiga rapport:
(Socialstyrelsen klassificerar sin utgivning i olika dokumenttyper. Detta
är en Kunskapsöversikt. Det innebär att rapporten baseras på vetenskap och/eller beprövad erfarenhet. Kunskapsöversikter ska bland annat kunna ge stöd för en kunskapsbaserad vård och behandling, metodutveckling och annat förbättringsarbete, stimulera och underlätta kvalitetsuppföljning, stimulera till effektivt resursutnyttjande och/eller belysa fördelningsmässiga effekter. Socialstyrelsen svarar för innehåll och
slutsatser.)
Om detta rättsosäkra förfarande vittnar även föräldrar och barn, men då de tillskrivs noll trovärdighet av soc-kramare hänvisar jag till vetenskapliga rapporter.
Då så, så mycket för din blinda tro på dessa domar Dessa domar som ni soc-tanter och soc-kramare sitter och läser på nätet bevisar ingenting. Sedan att ni sprider mängder av dessa osanningar på nätet visar enbart på er totala ignorans för barn och föräldrar som kan ha splittrats ofrivilligt.
Domar som däremot bygger på polisens utredningar sätter jag stor tilltro till. De brukar vara väl underbyggda och man undersöker från olika håll, försöker vara objektiva, efter förhör och vittnesrapport läser de upp och får godkänt. Sådant är ytterst ovanligt inom socialtjänsten, det görs på enstaka soc-kontor.
Utifall kriminella människors brottsutredningar skulle vara lika rättsosäkra som familjers soc-utredningar då skulle vi ha stora sammanslutningar av felaktigt dömda personer som protesterade och ville bli utredda på nytt. Jag har aldrig hört om dylikt. Då skulle nog även Civil Rights Defenders titta fram. Tyvärr är de tysta när det gäller barnens rättigheter som förbises i detta totala systemfel.
Du har suttit i live efter med F*a och andra och sett med egna ögon hur de lägger fram bevis efter bevis, både skrifligt och inspelningar, men din tilltro till soc verkar oomkullrunkelig.
Inte ens vetenskapliga bevis. Barnen som är på fel plats ska vara på rätt plats.
Det är snarare såna som du som är direkt farlig för barnen ifall folk lyssnar på dig. Du tror att socialen ljuger, och säger föräldern att socialen ljuger, då ska barnet lämnas tillbaka. Lilla hjärtats föräldrar ansåg att socialen ljög, att dem var bra föräldrar, dem fick tillbaka barnet trots att socialen inte vill det. Och du kan ju se hur det gick för henne?
Kan du garantera att fler barn inte dödas av sina föräldrar ifall man börjar lämna tillbaka dem så fort föräldrarna säger att dem är oskyldiga? eftersom föräldrarna alltid talar sanning och socialen ljuger enligt dig?