2023-11-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Va? Så du menar att man är psykisk sjuk för att man är manipulativ?
Att missbruka narkotika och andra droger ses aldrig som något förmildrande omständighet vid brott och inte heller som psykisk sjukdom och hon visste ju hela tiden vad hon gjorde, precis som t.ex.Bobby föräldrarna och Anders Eklund. Och dessa blev inte dömda till rättspsykiatrisk vård utan fängelse.
Fängelserna hade varit tomma om man resonerar som dig.

Anser du verkligen att J är frisk nog eftersom hon utsätter sin dotter för detta hon har gjort därför att hon ville tjäna pengar på sin dotter?

Det finns något som heter att hon hade kunnat komma in på behandlingshem för narkomaner då hon inte kunde sluta med sitt narkotikamissbruk och sedan försökt att få någon form av arbete och bli en bättre människa.
Citera
2023-11-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Från samma sida:
Begreppet ”allvarlig psykisk störning” är inte en diagnos utan ett juridiskt begrepp. Exempel på en allvarlig psykisk störning kan vara vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer.

Du tänker att hon under alla dessa år har varit psykotisk?

Vet inte, men någon form av psykisk störning. Kan kanske säga att det är tankestörningar som hon har. Det är liksom inte normalt att behandla sitt barn på detta sätt som hon har gjort då är det något som är fel i huvudet.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-26 kl. 22:58.
Citera
2023-11-26, 22:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Anser du verkligen att J är frisk nog eftersom hon utsätter sin dotter för detta hon har gjort därför att hon ville tjäna pengar på sin dotter?

Det finns något som heter att hon hade kunnat komma in på behandlingshem för narkomaner då hon inte kunde sluta med sitt narkotikamissbruk och sedan försökt att få någon form av arbete och bli en bättre människa.

Alltså vad yrar du om?
Att hon är en vidrig,elak och en grym person, betyder väl inte att hon är psykisk sjuk och inte vet vad hon gjort? Att hon tagit narkotika betyder ingen förmildrande omständigheter!
Pust!
Citera
2023-11-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Anser inte jag.

Vi får väl se vad hon blir dömd till någon gång år 2024. Fallet ska bli intressant att följa i varje fall.
Citera
2023-11-26, 23:02
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessa föräldrar har, i mitt tycke, begått ett av de värsta (om inte det värsta) brott som en förälder/vuxen kan begå gentemot ett oskyldigt barn.
De har systematiskt torterat flickan i barnets egna hem, där alla barn egentligen skall känna sig trygga och där de vuxna skall ansvara för barnets säkerhet samt bidraga till barnets psykiska och fysiska välmående.

Föräldrarna förtjänar livstidsstraff och isolering från omvärlden. Hoppas de aldrig någonsin får träffa sina eller några andra barn så länge de lever.

Så som de behandlat denna lilla flickebarn är värre än döden. Jag blir fan galen på att läsa i FUP över hur ondsinta de är och vad lilltjejjen fått gå igenom under (antagligen) mer eller mindre hela sin livstid.

Finns det verkligen ingen möjlighet att döma dessa idioter till livstid?

Jag instämmer helt. Jag har följt detta sen det uppdagades och det enorma lidandet som Z har fått utstå är bland det råaste och avskyvärda som har hänt i svensk historia, och det ligger garanterat i toppen i världen.

Jag har blivit enormt påverkad av allt det här och ibland ångrar jag att jag har läst igenom alla händelser kring Z. Jag har boket in mig själv på samtalsstöd (seriöst alltså) och kommer påbörja detta på onsdag. Jag är ändå härdad och har sett riktigt vidriga Gore klipp och annat sjukt genom åren, men detta slår alla pris och är i sin egna liga.
Citera
2023-11-26, 23:03
Medlem
Citat:
Alltså vad yrar du om?
Att hon är en vidrig,elak och en grym person, betyder väl inte att hon är psykisk sjuk och inte vet vad hon gjort? Att hon tagit narkotika betyder ingen förmildrande omständigheter!
Pust!

Jag yrar inte eftersom jag besitter med kunskaper gällande personer som har missbrukat narkotika och blivit relativt friska genom behandlingshem.
Citera
2023-11-26, 23:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vet inte, men någon form av psykisk störning. Kan kanske säga att det är tankestörningar som hon har. Det är liksom inte normalt att behandla sitt barn på detta sätt som hon har gjort då är det något som är fel i huvudet.
Inte normalt, men det finns ju elaka grymma föräldrar som plågat sina barn och sen blivit dömda till fängelse.
Du måste skilja på juridisk mening och vad du tycker är sjukt
Hade hon inte förstått vad hon gjort, hade hon varit psykotisk i flera år, vilket inte låter så troligt.
Typ mamman som åt sitt spädbarn, hon var allvarligt psykiskt sjuk.
Citera
2023-11-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag har blivit enormt påverkad av allt det här och ibland ångrar jag att jag har läst igenom alla händelser kring Z. Jag har boket in mig själv på samtalsstöd (seriöst alltså) och kommer påbörja detta på onsdag. Jag är ändå härdad och har sett riktigt vidriga Gore klipp och annat sjukt genom åren, men detta slår alla pris och är i sin egna liga.

Tur att jag inte har laddat ned FUP. Man hade nog haft mardrömmar skulle jag tro.
Citera
2023-11-26, 23:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag yrar inte eftersom jag besitter med kunskaper gällande personer som har missbrukat narkotika och blivit relativt friska genom behandlingshem.
Men du kan ju inte skylla på narkotika, det tar du ju frivilligt!
Tror du att ett rattfyllo, får rättspsykiatrisk vård för att han är alkoholist?
Nej några kunskaper om straff besitter du definitivt inte, så, ja du yrar!
Citera
2023-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Inte synd om mamman. Vi har alla ett val och hon var ju normal mot de andra.

Inte ett dugg jävla synd om mamman.

Historien upprepar sig...mammans egen pappa tvingade ju i barnen ättika...för henne var det väl så man skulle göra...det hade hon ju blivit uppfostrad till...nog fan är det synd också om den mamman.... tvingad av socialen att vara hos sin sadistiske farsa som barn...huu och ryyyys att ha en sån helvetisk barndom...såklart man blir knäpp av det!!
Citera
2023-11-26, 23:08
Medlem
smickras avatar
Citat:
Alltså vad yrar du om?
Pust!

Hon ÄR psykiskt sjuk. Bortom allt tvivel.
Hon kommer inte dömas till fängelse i tingsrätten.
Citera
2023-11-26, 23:09
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Inte normalt, men det finns ju elaka grymma föräldrar som plågat sina barn och sen blivit dömda till fängelse.
Du måste skilja på juridisk mening och vad du tycker är sjukt
Hade hon inte förstått vad hon gjort, hade hon varit psykotisk i flera år, vilket inte låter så troligt.
Typ mamman som åt sitt spädbarn, hon var allvarligt psykiskt sjuk.

Såja andas nu lite. I ”juridisk mening” varför ska hon då genomgå en RPU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in