2023-11-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jag kan då inte se att Ryssland har blivit svagare och Väst starkare och att Väst kommer att vinna kriget. Det är önsketänkande.

Där tycker jag tvärtom, och glöm aldrig.
Det var ryssland som startade kriget genom att invadera sitt fredliga grannland Ukrains.
Och det kommer att kosta.
Förstås
Citera
2023-11-26, 18:52
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så du tycker att utedassens paradisrike, Ryssland, ska fritt få invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer?
Du vet, dom flesta i väst tycker inte det?

Nej det tycker jag verkligen inte. Jag tycker att om man vill få en varaktig fred så måste man åtminstone kunna prata med varandra och komma överens, ta och ge. Inga konstigheter.
Citera
2023-11-26, 18:57
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Det vore väl en välsignelse för världen om ryssland försattes i ett "omöjligt militärt läge", i.e. att det framledes är omöjligt för ryssland att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer?

Citat:
Dagens mest korkade fråga. Du tror tydligen på fullt allvar att man kan skapa fred i världen på det viset.
Det tror inte jag alls på. OCH DÄR HAR VI DEN STORA SKILLNADEN MELLAN OSS. Och även Washington tror som du. Ingen av er har lärt nåt av historien. Det känns ofattbart.

Nej, den stora skillnaden mellan oss är att du (av outgrundlig anledning) tillber den psykotiske dvärgen i kreml och anser att hen har någon sorts "rätt" att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-11-26, 18:58
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Nej det tycker jag verkligen inte. Jag tycker att om man vill få en varaktig fred så måste man åtminstone kunna prata med varandra och komma överens, ta och ge. Inga konstigheter.
Putin är inte intresserad av att ta och ge. Han vill bara ta
Citera
2023-11-26, 18:59
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Att ge en idiotgranne något som absolut inte tillhör hen gör man ju inte bara för att mongot försöker ta det med våld. Ut med äcklet och stäng dörren.
Citera
2023-11-26, 19:02
Medlem
Citat:

Ja och prata med varandra helt ok.

Ta och ge låter skumt. Låt mig gissa vad det innebär i din version.
Ukraina skall ge en bit av sitt land, vilken bit bestämmer ryssland som invaderat?
Right?
Citera
2023-11-26, 19:06
Medlem
Något står inte riktigt rätt till i en fabrik där de reparerar stridsvagnar i Ryssland. 1700km från Ukraina. Big baddaboom jagga jagga som frihetskämpen Magyar skulle ha sagt.

https://www.reddit.com/r/CombatFootageUkraine/comments/184fv47/wow_a_powerful_explosion_and_fire_at_the/
Citera
2023-11-26, 19:14
Medlem
Citat:

Det är sannerligen konstigheter då orcherna endast vill ta och sen påstå sig vilja ha fred i samma andetag. Det håller inte...
Citera
2023-11-26, 19:16
Medlem
Citat:

Vilka Oblaster i nuvarande Ryssland tror du Putin vill ge?
Citera
2023-11-26, 19:17
Medlem
Jofs avatar
Det mesta handlar om attityder. Inte förnuft.
Putin verkar vara mån om att accepteras av Väst, inte minst Europa.
Att frysa ut Ryssland från exempelvis idrottsevenemang har mer effekt än att frysa konton för inblandade ryssar.
Putin och många ryssar vill vara en respekterad del av Europa.
Eftersom dom inte är det nu uppför dom sig som kränkta barn.

Trump fattar intuitivt detta. Vet därför att det är lätt att skapa fred. Ge Putin lite det han vill ha bara. Så blir dom kompisar.
Allt glömt.

För vad ska Putin ha Ukraina till. Status. En idé.
Citera
2023-11-26, 19:20
Medlem
Citat:
Och innan det genomförde en minoritet stödda av USA en "regim change" i Kiev då den demokratiskt valde presidenten tingades avgå.
Det var ingen minoritet.
Och var inte med stöd av USA.
Det var gudskelov folket som jagade honom ur Ukraina.

Rysk marionett.
Flydde i privatplan, med Ukrainas statskassa, i sista stund.
Lever nu i Ryssland under Putins beskydd.
Hoppas Ukrainas grupp snart hittar honom.
Kallad till rättegång till Kiev.
Kom inte fegisen.
Då får ukrainas specialgrupp komma till honom.
Bra service. Förhör, rättegång, dom och skott i huvudet tar max 5 minuter.
Låt dem lyckas!
Citera
2023-11-26, 19:23
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Kul att du nämner Adolf och andra världskriget.

Det är nog många som frågar sig vad putains "plan" med sitt anfallskrig mot Ukraina går ut på?

Är hans plan månne att emulera den Böhmiske Korpralens "geniala" drag att annektera och besätta Österrike och Sudetenland och sedermera anfalla Polen (Krim, Donbass och Ukraina proper)?

Är the end game vad gäller den "genialiska planen" att förlora ett världskrig med förhoppning om att USA tillhandahåller en ny Marshallplan för återuppbyggnaden av ryssland efter kriget?

Putins plan känd sen 2008 är att Ukraina förblir neutralt. Det accepterades av Ukraina vid fredsförhandlingarna i mars 2022 men inte av Västmakterna så Ukraina övertalades att fortsätta kriget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in