2023-11-29, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Börjar du gråta för att vartenda ord inte är länkat? Oj då, så synd om dig lilla du.
Du vet att du kan googla själv istället för att kasta skit på andra?

Fel källa? Fel text? Fel semantik? Vad är det du inte gillar den här gången? Kan tillägga att ukrainska exportintyg från deras motsvarighet till svenska Jordbruksverket brukar vara förfalskade.
Enligt den här länken är euractiv biased.

https://mediabiasfactcheck.com/euractiv/
Citera
2023-11-29, 19:40
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Hur går det till när Ukraina räknar dödade ryssar per dag? Är det bekräftade döda ryssar som är filmade eller är det bara en killgissning från Ukraina? Finns det någon lämplig faktor att dividera med för att få fram något i närheten av det riktiga antalet? Jag tippar på att man skall dividera Ukrainas siffror med ca 3.

Om jag får gissa med tanke på mängden notiser om dagen jag får med videos på ryssar som dör. Så skulle jag gissa på att majoriteten är filmade med drönare, resten är nog att 12 gubbar gick in ett hus och ukr skickar en cool raket rakt ner i huset och det blir platt.
Citera
2023-11-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Expanderande kulor är inte tillåtna i krig.. Vad jag kunde se så förefaller det vara blyspets på den här ammunitionen. Då expanderar den, fullt ut.

https://imgur.com/X513Os3

Spetsen är mantlad på en halvmantlad kula.
Det du verkar mena är rena dum-dum kulor som inte är ok att använda...
Citera
2023-11-29, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det går alldeles utmärkt att använda kulspruta också.
En av anledningarna till att i varje militär lastbilskolonn i Sverige finns minst två lastbilar utrustade med dubbelluftvärnskulsprutor och bemanning med taklucka och bra överblick. Mycket kallt jobb på vintern kan jag intyga, särskillt om kolonnen går i hög fart.

Man kan skjuta mer än iranska skräpdrönare med dessa kulsprutor kan jag intyga, särskilt om man kopplar in vattenkylning på dem. Rysska attackhelikoptrar tex. Menndom är väl nedskjutna redan eller utslagna på marken.
Vi hade bara ksp 58r Man blir bra sugen att själv få peppra ner en sån där shahed om ryzzen skulle få för sig att skicka sådana mot Sverige. Jag är tyvärr inte krigsplacerad längre så det nöjet överlåter jag till den yngre generationen.
Citera
2023-11-29, 20:18
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Expanderande kulor är inte tillåtna i krig.. Vad jag kunde se så förefaller det vara blyspets på den här ammunitionen. Då expanderar den, fullt ut.

Det är en ryzzk speZialoperation och inget krig så allt är tillåtet
Citera
2023-11-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Börjar du gråta för att vartenda ord inte är länkat? Oj då, så synd om dig lilla du.
Du vet att du kan googla själv istället för att kasta skit på andra?

Fel källa? Fel text? Fel semantik? Vad är det du inte gillar den här gången? Kan tillägga att ukrainska exportintyg från deras motsvarighet till svenska Jordbruksverket brukar vara förfalskade.

Problemet är ju att du bluffar hånar och förminskar den som avslöjar ditt ålande
och fuskande allt enligt metod M som i marionetterna, KGB metod sedan gsmmalt.
Klipp dig och skaffa dig ett riktigt jobb
Tsar Putins imperirdrömmsr är snart över. Inget att hoppas på längre.

Sluta ljug!
Citera
2023-11-29, 20:30
Medlem
Sky News skriver...

Frankrike nära ett säkerhetsavtal med Ukraina.

Det franska utrikesministeriet har för avsikt att slutföra ett säkerhetsavtal med Ukraina i början av nästa år.

Avtalet är avsett att beskriva hur stödet kommer att flöda från Frankrike till Ukraina för humanitärt och militärt bistånd och ekonomiskt bistånd.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-putin-live-updates-blog-12541713

(Citaten är översatt med Google translate från engelska till svenska )
Citera
2023-11-29, 20:34
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, ryssarna avancerar norr om Bakhmut, kan bli knepigt läge där om inte AFU får stopp på offensiven.

Citat:
29.11.2023 uppdateringen. Turisterna avancerar rejält norr om Bakhmut och kan nu sätta press på 23ans ställningar norrifrån. Detta är inte bra för julfriden för pojkarna.
Vid Avdiivka sätter turisterna nu in sin sista stora offensivförsök, man har bunkrat upp med ny-gamla enheter, dvs utslagna enheter som slagits samman till en ny enhet för att kunna fortsätta attackerna. Det är hårda strider och turisterna förblöder, det är hårt men under kontroll.
Från Zaporizhzhia och Kerson har vi inga nyheter.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-11-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sky News skriver...

Frankrike nära ett säkerhetsavtal med Ukraina.

Det franska utrikesministeriet har för avsikt att slutföra ett säkerhetsavtal med Ukraina i början av nästa år.

Avtalet är avsett att beskriva hur stödet kommer att flöda från Frankrike till Ukraina för humanitärt och militärt bistånd och ekonomiskt bistånd.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-putin-live-updates-blog-12541713

(Citaten är översatt med Google translate från engelska till svenska )

Bra besked!

Frankrike skulle lätt kunna säkra Ukraina från rysk aggression. Ensmma.
Har allt som behövs för att köra över ryssland miltärt.
Hade Putins regim något vett i huvudet, skulle nu ryssland omedelbart packa ihop sitt skrot skyndsamt och återvända med de soldater som fortfarande kan, och återvända till moder ryzzland och inse att det var en dålig ide' stt invadera ett fredligt grannland.
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-29 kl. 21:10.
Citera
2023-11-29, 20:42
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Intressant bild du länkar till, kan du säga var den är tagen?
Citera
2023-11-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Intressant bild du länkar till, kan du säga var den är tagen?

Någon som hittat - och tryckt i - KANSKE en jaktkula 7,62x39 i ett Mag. Lagom suddigt och garanterat utan bilddata. Typiskt planterat påstående utan minsta koppling till kriget i Ukraina.

Det är lite så man jobbar…
Citera
2023-11-29, 20:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Någon som hittat - och tryckt i - KANSKE en jaktkula 7,62x39 i ett Mag. Lagom suddigt och garanterat utan bilddata. Typiskt planterat påstående utan minsta koppling till kriget i Ukraina.

Det är lite så man jobbar…
Intressant, då vet du inte heller något om loggan i övre högra hörnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in