2023-11-26, 00:09
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Ryssarna är ändå inte intresserade av Sverige, det är bara gammal hederlig skrämselpropaganda.

Ska jag vara rädd för ryssarna eller de två tusen Islamister SÄPO har kartlagt, som Åkesson tror ska ta över landet?

Rädsla säljer bättre än sex. Var försiktiga med vad ni sväljer.

Så islamismen är inte systemhotande?

Hur många av Sveriges muslimer stödjer indirekt islamism och vill införa ett kalifat i Sverige?

Såg du demontrationstågen?

Från floden till havet.

Där har du svaret.
Citera
2023-11-26, 00:10
Medlem
Sverige har blivit galet sedan Israel och Palestina kriget. Känns som att det har flyttat hit upp. Osmakligt vräker Jimmie ur sig att
S är en del av islamismen, självklart har han
fel där.

Jag tycker inte vi ska riva moskč, men känns som att Islam provocerar Sverige.
De borde dämpa sig, fundera vad för religion de stödjer. Som en del muslimer betett sig senaste månaden, strider mot allt hur vi ska leva här uppe.
Citera
2023-11-26, 00:11
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag har svårt att se hur Åkessons utspel ska locka fler muslimska väljare till SD om det var syftet.
Citera
2023-11-26, 00:14
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Framför allt finns det ju ingen jävla koppling mellan en byggnad och vad som framförs av eventuella extremister i den byggnaden. Det finns gott om muslimska församlingar i Sverige som hyr in sig i en källare i något hyreshus eller hos någon bostadsrättsförening, eftersom de inte har råd att bygga en egen lokal. Ska man riva de lokalerna också, då, eller? (Nä, det tycker han såklart inte. Men det här är bara meningslöst symboliskt kulturkrig ā la Ron DeSantis, ungefär. Och jag tror att Jimmie inbillar sig att folk i allmänhet stör sig på minareter mer än vad de gör. De traditionella moskéerna hör ju för tusan till de mycket sällsynta klassiskt smakfulla nybyggena i Sverige på senare år, arkitektoniskt sett.)

Så du menar att de saudiarabiskt finasierade moskébyggena inte har en imam som förespråkar islamism?

Du tror inte moskéerna i bla Göteborg och Örebro sprider islamisktiska budskap?

Varför åkte så många därifrån ned och krigade för ISIS?
Tror du på riktigt att det inte finns muslimer i Sverige som stödjer Hamas och andra terrorsekter?

Islam är inte bara en religion utan även en antidemokratisk ideologi.
Citera
2023-11-26, 00:15
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har svårt att se hur Åkessons utspel ska locka fler muslimska väljare till SD om det var syftet.

Var det ironi som flög över huvudet på mig?
Citera
2023-11-26, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Så vi ska inte värna vår yttrandefrihet och sekulariserade stat?

Islam är inte bara en religion utan även en antidemokratisk ideologi.

"från floden till havet" är något som majoriteten av muslimer stödjer i Sverige.

De är då islamister och för ett kalifat i Sverige.

Var sprids de svenskfientliga budskapen?

NATO? Behöver vi verkligen NATO?

Skapa en försvarsallians med USA och UK istället.

Det vore bättre än att gå med i NATO där Turkiet är medlemmar.

Sverige ska inte med i NATO så länge Turkiet är medlem i NATO.

Vilket Sverige finns det kvar efter att det fått en Rysk Ukrainabehandling menar du? Nu lär ju Ryssland även få mellanösterns välsignelse.

USA vill ha NATO. Det är Europas primära säkerhetsakritektur. England är med i NATO. Turkiet är en extremt viktig spelare i en långsiktig och geografisk mening. Ledare som Erdogan kommer och går och Neo-Ottamanismen är knutit till Erdogan som är över öer 70 år gammal. Halva Turkiet vill ha bra relationer till Europa och återupprätta en Turket till en riktigt sekukär rättstat. Sluta försvara populistiska ogenomtänkta idiotutspel från SD. Partiet är ett nationellt säkerhetshot.
Citera
2023-11-26, 00:17
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Huh? Skulle alla partier vara maktlösa, om dom inte får mer än 50% av rösterna?? Du är ju knäpp

När flyktingvågen från Syrien närmade sig, 2016, så lade sossarna in lagförslag (som klubbades igenom) SFS 2016:752 m.fl. Det begränsade ju bl.a. anhöriginvandringen så pass att hela invandringen gick ner nästan 45% mellan 2017-2021. Det bekräftas även av Migrationsverket.
Lagen togs sen bort 2021 då invandringen återgått till vanlig normal nivå igen.

Vid den tidpunkten, 2016, hade sossarna 23% av opinionen.
SD har väl runt 20% just nu, tror jag.

Man behöver inte alls ha halva Sveriges röster för att få tummen ur arslet. Trams.
SD har aldrig lagt några såna här förslag inför riksdagen, nånsin vad jag vet. Dom vet ju att deras kärn-röstare inte är några dom kollar sånt. SDs kärnröstare gillar argsinta tal, beskyllningar, dramatik och fingerpekande.

Ja mer kaos i landet, desto mer röster får SD. Varför skulle dom "åtgärda" det?

Du får nog läsa mitt inlägg igen. ETT parti får svårt att få igenom ALLA sina löften om de inte får ett majoritetsstyre med minst 50,1% av rösterna.
Visst kan ett samarbete med likasinnade gynna ett partis politik i enstaka frågor, gäller även över blockgränsen.

Som sagt, L är ett sänke för högersidan idag då de sätter sig på tvären i det mesta och då blir det inte mycket som klubbas igenom.
Lite verkstad helt enkelt.
Ulf är ingen stark ledare, tror inte han riktigt vet vad han vill.
Eller vågar?
Citera
2023-11-26, 00:18
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Så du menar att de saudiarabiskt finasierade moskébyggena inte har en imam som förespråkar islamism?

Du tror inte moskéerna i bla Göteborg och Örebro sprider islamisktiska budskap?

Varför åkte så många därifrån ned och krigade för ISIS?
Tror du på riktigt att det inte finns muslimer i Sverige som stödjer Hamas och andra terrorsekter?

Var skrev jag det? Men det har för fan inget med byggnaderna att göra. Och det betyder inte att man har någon anledning att riva kåkarna. Det finns knäppskallar, ja, och det finns också en massa helt vanliga svenniga muslimer som inte är extremister.
Citera
2023-11-26, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Ryssarna är ändå inte intresserade av Sverige, det är bara gammal hederlig skrämselpropaganda.

Ska jag vara rädd för ryssarna eller de två tusen Islamister SÄPO har kartlagt, som Åkesson tror ska ta över landet?

Rädsla säljer bättre än sex. Var försiktiga med vad ni sväljer.

Du tror inte det här utspelet spär på de Islamistiska interna problemen som SÄPO kartlagt menar du? Dessutom så menar ju Sveriges militära underrättelse motsatsen gällande Ryssland. Så du är ute och cyklar i konsekvent logiskt tänkande när du så uppenbart handplockar auktoriteter för att försöka göra retoriska poänger medan helt och hållet avfärdar andra.
Senast redigerad av Ultragainus 2023-11-26 kl. 00:22.
Citera
2023-11-26, 00:22
Medlem
F.Hansens avatar
Bra. Vilka normala svenskar tycker att böneutrop är ett normalt inslag i vardagen?

Moskeerna är grogrund för islamism och oftast sponsrade av islamistdiktaturer.

Svenskar vill inte ha moskeer i Sverige
Citera
2023-11-26, 00:23
Medlem
Nu har även den våldsbenägne centerledaren Demirok uttalat sig och ställt krav på regeringen.
Den måste göra mer än ta avstånd tycks han mena.
Avgå kanske och lämna fältet fritt för tre års vanstyre.
Citera
2023-11-26, 00:24
Medlem
löls avatar
Jimmie är 15år före resten av fårskallarna.

Idag är det Jimmie sa 15år sedan realitet.

Sverige kommer önska att moskeerna är borta om 10-15 år.
Idag är ångesten så stor bland svenskarna att de snart imploderar.
Vilken jävla soppa vi har. Islamister som politiker.

Krävs tydligen raketforskning att se mönstret 🫠
Senast redigerad av löl 2023-11-26 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in