Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Det är inga som helst falska påståenden från min sida.
Så du håller inte med om det som står nedanför?
"Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr."
"Men det händer också att social*tjänsten omhändertar barn på felaktiga grunder."
"där man bygger på subjektiva omdömen och "skvaller""
"man skiljer inte på fakta och egna tolkningar"
"Uppgifter kan överdrivas och till och med fabuleras fram"
"Utredningarna görs då på samma sätt som propaganda eller reklam"
"Utredarna kan känna sig personligt kränkta av föräldrarna"
"- Man kan ibland tala om en "organisationspsykos", säger Bo Edvardsson. Gruppsykologiska processer gör att enigheten blir viktigast, man bortser från verkligheten och kan drabbas av ett slags kollektiv förföljelsemani där man ser klienterna och andra kritiker som onda."
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Det är totalt sanslöst hur du inte kan förstå. Det som står fetat i mitt tidigare inlägg från IVOs rapport 2020 återfinns även i Edvardssons texter och mycket avvdet som står i Edvardssons texter återfinns i Ivos rapport 2020.
Nope det gör det inte (se min lista längre upp i denna kommentar)
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Flera av de punkterna du tog upp återfinns ändå i rapporten, om man har rättsosäkra utredningar och saknar dokumentation och brister i kompetens som socialsekreterare, då är det självklart att barn omhändertas på felaktiga grunder. Precis som han skriver sker även det motsatta, att barn stannar kvar i sin biologiska familj på felaktiga grunder. I båda fallen riskerar barn att skadas allvarligt eller dö
Det står inte "saknar dokumentation", det står "brister i dokumentationen", stor skillnad.
"brister i kompetens som socialsekreterare" ta tex att dem startar utredningarna för sent, eller inte ens utreder anmälan om våld, det är kompetensbrist.
"då är det självklart att barn omhändertas på felaktiga grunder" det är inte självklart. Hade barn omhändertagits på felaktiga grunder hade det stått med som en brist eftersom det är mycket allvarliga. Men nu stod det inte med, av en anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Vem är du att smutskasta en högt ansedd man som arbetat för rättvisa för bland annat barnen i samhället? En man som står upp för barnen. Vem är du att sprida en sådan fruktansvärt vidrig desinformation angående en numera pensionerad man som står upp för rättvisan och barnen? Gör istället något positivt för mänskligheten.
Jag smutskastar inte honom, jag säger ifrån till dig när du använder hans texter för att bevisa din egna agenda. Han är själv väl medveten att en insändare/debatt artikel inte kan använda som bevisunderlag.
Hade han velat att hans texter skulle användas som bevis för problem inom socialen hade han skrivit rapporter om detta med vetenskaplig grund och opartiskt
Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Ja, alla punkter som du radade upp i ditt inlägg stämmer till punkt och pricka.
https://www.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller/
Så nu erkänner du att allt det jag skrev inte finns i IVOs rapport, utan enbart i olika tidningartiklar?