2023-11-24, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det jag då tänkte att jag kunde bidra med var en enklare modell och enklare resonemang än det Nalli presterar här.
Nej. Du skrev:
Har precis läst ut Adventures of a Physicist av Nobelpristagaren i fysik Luis W. Alvarez. En väldigt intressant självbiografi om denne väldigt kreativa experimentella fysiker som fick priset för sitt arbete inom experimentell partikelfysik, men som även var med och utvecklade A-bomben, var med och fällde bomben över Hiroshima (för att mäta effekten), lyckades bevisa att pyramiden Chephren inte har några gångar och rum, upptäckte tillsammans med sin son som var geolog att dinosaurierna dog ut pga effekterna från när en stor rymdsten dammade in i jorden, OCH så är han känd för sina undersökningar av JFK-mordet.

Hur som helst är jag också fysiker, så en del av det han påstår kan jag ju kolla upp själv. Och det jag tänkte närmast på är påståendet att skottet bakifrån kan ha fått huvudet att åka bakåt pga av relyleffekten när en del av hjärnan sprutade ut genom utgångshålet på framsidan. Detta är sant. Vet inte om just denna detalj diskuteras här, men till den del det gör det är jag beredd att gå in på detaljer med ekvationer och så.

I korthet: Rörelsemängd p är bevarad, men så är även energin E. Och p är en en vektor. Det Alvarez visade först teoretiskt och sen experimentellt med vattenmeloner, är att om bara 10% av kulans energi tappas i passagen genom huvudet, så kan det förklara (a) en något långsammare kula, (b) hjärnsubstans med rörelsemängd framåt (relativt bilen) och (c) att resten av huvudet rekylerade bakåt. Detta i så fall med någon/några meter/sekund. Vill någon se hela det teoretiska resonemanget så kan jag stå till tjänst.
Ingenting om någon "Nalli".

Dvs, du skrev att du precis har läst en självbiografi av Luis W. Alvarez som bl.a. är känd för sina undersökningar av JFK-mordet. och som påstår att JFKs huvudkast bakåt kan förklaras med relyleffekten (i.e. en jet-effect) och att Detta är sant. Och att du ärberedd att gå in på detaljer med ekvationer och så, och om någon vill se hela det teoretiska resonemanget så kan [du] stå till tjänst.

Ingenting om Nallis eskapader i ämnet.

Du erbjuder dig att gå in på detaljer med ekvationer för att visa att det Luis Alvarez säger i sin studie om en jet-effekt som förklaring till huvudkastet snett bakåt är sant och varför det är sant.

Det var 7 år sedan och nu är du tillbaka, men inte för att äntligen upplysa oss om varför Alvarez teori om en "jet-effect" stämmer, nej. Nu är det istället en viss Nicholas Nallis teorier som hör och häpna innebär att mordet på JFK är, "case closed".

Berätta nu varför någon ska ta något du skriver i en tråd i ett publikt forum på allvar.

Citat:
OM du verkligen är intresserad ämnet bör du alltså läsa artikeln.
Jag har läst både artikeln och tillräckligt av kritiken av artikeln.

Finns det något som kritiken har missat här, menar du?

Citat:
Dock är du nog egentligen bara intresserad av ett oändligt tjafsande.
Struntprat. Jag är intresserad av att den information som sprids om mordet på JFK stämmer med fakta, inget annat.

Och det gäller i synnerhet självutnämnda experter som gör sig breda utan att leverera så mycket som ens ett försök till korrekt information eller goda argument.

Citat:
Nej tack även denna gång.
Precis som när du hoppade in i diskussionen med din idol Luis Alvarez m.a.o.. Det var liksom bara "sant" det som Alvarez bevisligen fuskade fram i sin 'studie' av den så kallade "jet-effekten".

Nu är det istället Nalli och "case closed" som gäller och inte heller här ens ett försök till att förklara varför.

Tjena.
Citera
2023-11-24, 22:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det syns ju tydligt att han skjuts framifrån, det ser nog dom flesta.
Och varför skulle inte fler skyttar vara inblandade?
Det är väl dumt att chansa med en enda skytt om man vill mörda en president.

Varför svarar du inte på det vi diskuterade istället? Dvs:
- håller du med om att ditt påstående var extremt [hmmm vad kan jag hitta för ord som betyder korkat men som inte gör att du freakar loss och fokuserar på det ordet istället för att besvara frågan? - kanske ”dumt” - ja det tar vi]
Dumt?
Citera
2023-11-24, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför svarar du inte på det vi diskuterade istället? Dvs:
- håller du med om att ditt påstående var extremt [hmmm vad kan jag hitta för ord som betyder korkat men som inte gör att du freakar loss och fokuserar på det ordet istället för att besvara frågan? - kanske ”dumt” - ja det tar vi]
Dumt?
Jag tycker inte det är något konstigt med att flera skyttar är involverade när man tänker mörda en president.
Frågor på det?
Citera
2023-11-24, 22:55
Medlem
withnonam3s avatar
Kollar Why the 'single bullet theory' in JFK assassination is impossible och läser lite kommentarer och stöter på det jag citerat

Citat:
As a Brit the fact that files on the shooting have been buried and can’t be opened till 2050 (not sure exact date) must really fill the American public with confidence…
Whoever was responsible surely it’s about time you were told the truth

Vad handlar det här om?
Citera
2023-11-24, 23:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag ska strax komma in på huvudskottet, men först, Ingrid Carlbergs bok Marionetterna om Willy Münzbergers påverkansmetod som han skapade och som efter 1945 även användes flitigt av CIA går ut på att få saker att se ut som dom gör, Exempel Trumpvalet 2016 en demostration utvecklas till en anti Hillary Clinton aktion genom att en kvinna klädde ut sig till Hillary Clinton och satt inlåst i en bur, vid närmare undersökning kom det fram att kvinnan var en inhyrd skådis och en snickare hade fått betalt av en "amerikansk" Trumpaktivist att bygga buren, men det visade sig att kontot kom från Ryssland och alla spårbara länkar uppåt stannade efter ett tag och den sista länken gick inte att hitta, att bevisa att just en viss organisation som Putin styr hade organiserat denna händelse gick inte att bevisa, och det var Willies syfte, han ville få vanliga människor att tro att idén till en viss sak hade kommit från gräsrötter medan det i själva verket var noga planerat från Sovjetunionen.
?

Citat:
I Lee Harvey Oswalds fall så det det ut som om han är skyldig och tittar man mer noga på hela mordförloppet så är det en teater uppvisning med Willy Münzbergers metoder, det slog mig när jag läste Carlbergs bok.
Vem är det som spelar teater avseende vad, hur och varför?

Citat:
I Oliver Stones TV serie version av sin dokumentär om alla dokument som släppts sedan 1993 och förvaras på ett samlat arkiv över mordet på JFK så finns röntgen bilder av JFK:s huvud.
När JFK var på Parkland och senare under obduktionen sågs JFK:s bakhuvud av 40 oberoende läkare och vårdpersonal, alla med stora erfarenhet av skottsår. Alla dessa 40 personer säger samma sak om det stora hål som fanns i bakhuvudet och alla säger samma sak, att hålet var ett utgångssår.
Ja, nästan samtliga av de detektiver, livvakter, läkare, sköterskor och övrig skjukhuspersonal från tre sjukhus och två federala säkerhetstjänster som på mycket nära håll observerade JFKs huvudskador vittnar om ett stort gapande hål i höger bakhuvud.

Däremot så var det få av dessa som vågade säga att det var ett utgångshål.

Citat:
Det bevisas med röntgen bilderna, man ser splitter från kulan i området för övre delen av pannloben och det man ser är att splittret spreds i en framåt rörelse, det finns inga splitterspår i bakhuvudet vid utgångshålet.
Ja, det stämmer. Sedan så tyder allt på att den hjärna som finns i JFKs skalle vid tiden för tagningen av röntgenbilderna tillhörde någon annan som avlidit av ett skott genom huvudet.

Den riktigt stora grejen med röntgenbilderna är att i dessa är höger bakhuvud där alla ca "40" hade observerat ett stort gapande hål, helt intakt.

Citat:
Dessutom sa alla som såg Kennedy och undersökte Kennedy på Parkland sjukhuset att lillhjärnan hade runnit ut genom hålet,
Inte alla, men väl 4-5 stycken av de läkare som var mest involverade i räddningsförsöken.

Citat:
och under obduktionen finns en bild av hjärnan uttagen där större delen av bakhjärnan är borta,
Det är i så fall helt nytt för mig. Har du en länk?

Den enda "bild" av hjärnan jag har sett är en teckning av HSCAs forensiska illustratör Ida Dox och den visar ett oskadat bakhuvud inklusive cerebellum, samt en djup fåra som löper till höger om och parallellt med mittlinjen (förenligt med det stråk av metallflisor som syns i röntgenbilderna).

Som sagt, jag är numera helt övertygad om att den hjärnan tillhörde någon annan och inte JFK.

Citat:
men sedan i senare bilder så ligger hjärnan intill kroppen och där är den plötsligt intakt, dessa bilder av en intakt hjärna visades upp för Warren kommisionen

Igen. Aldrig sett. Länk?

Citat:
medan fotografen som tog bilderna alltid hävdat att den första bilden där delar av hjärnan saknades var JFK:s hjärna,
Korrekt.

Citat:
den hjärna som sedan lades i en burk och försvann var den intakta hjärnan på senare bilder och fotografen säger att någon bytte ut hjärnan under obduktionen.
Ja, båda hjärnorna är sedan obduktionerna försvunna.

Citat:
I alla dokument som rör Dallas polisens arbete så finns inga bevis på någon skuld för Oswald,
Korrekt.

Citat:
det är samma sak med den så kallade spökkulan,
Ah, du menar "the magic bullet"?!

Citat:
dokumentationen över beviskedjan i kulans hanterande skulle direkt underkänts i en rättegång,
Korrekt. Den är bevisligen fabricerad av FBI.

Citat:
mannen som hittade kulan på britsen på Parkland hade varit polis
Det var väl Tomlinsons chef, Wright, som hade varit polis? Strunt samma, ingen av dem identifierade den "magiska kulan" (C399) som den kula de hade hittat på en bår på morddagen.

Citat:
och på 70-talet vittnade han om kulan att toppen var spetsig, men på bilderna är kulan rund,
Ja, Wright visade till och med ett fotografi av samma typ av kula (Josiah Tompson, Six Seconds in Dallas), en spetsig grå blykula vs. den kopparmantlade "magiska" Carcano-kulan med rundad top.

Citat:
polisen som fick kulan lämnade sedan över den till en annan polis som ristade in ett märke på kulan för att säkerhetställa beviskedjan, men den kul som sedan visades upp för Warrenkommisionen var rundad topp och saknade märke.
Nja, Wright lämnade över kulan till en Secret Service-agent som stoppade den i fickan och flög till SS HQ i Washington DC. Där lämnade han över den till sin chef som därpå lämnade över den till en kurir från FBI som i sin tur lämnade över den till chefen för FBIs kriminallabb i Washington DC.

Den enda signaturen som finns på kulan är den från labb-chefen i FBI HQ.

Ridå.

Citat:
Under obduktionen fick en man uppgiften att med ett Corcana gevär skjuta med en likadan rund kul topp 100 kulor på olika handleder för att se hur kulan såg ut efter att träffat handledsbenet så som det gjorde på Connally, i alla fall var 100 kulor starkt deformerade efter träffarna, men Spökkulan var inte deformerad.
Korrekt. Den är i det närmaste "pristine", som om avlossad i en vattentank.

Citat:
Lägger man till ekvationen med Willy Münzbergers metod att skapa en teaterföreställning över en enskild händelse eller skeende så ser man att den bild som målats upp om Oswald är konstruerad, i Arkivet finns det dokumentation och bevis, samt foton på Oswald inom CIA:s hägn, när han var i Sovjet så stoppades alla undersökningar gjorda av FBI av CIA om Oswald, alla normala åtgärder att flagga en person när han återkom från Sovjet var stoppade, inga säkerhetsundersökningar gjordes någonsin över Oswald när han återkom till USA.
Ungefär så, ja. Oswald jobbade definitivt för en eller flera amerikanska underrättelsetjänster i en eller flera roller. Vetandes och/eller ovetandes.

Citat:
Man vet att han inte var kommunist,
Korrekt. Det var däremot hans mycket väl etablerade "legend", kommunist.

Citat:
han deltog i de millitära övningarna inför Grisbuktsinvasionen,
Osäker här. Det måste i så fall ha varit en dubbelgångare, givet att Oswald vid tiden befann sig i Minsk, USSR.

Citat:
han umgicks med kända antikommunister,
Korrekt. Åtminstone när han levde i New Orleans sommaren innan mordet på JFK.

Citat:
han kände den man som var tänkt att bli syndabock i Tampa om mordet på Kennedy utförts där.
Osäker på om de kände varandra, men den snubben var också aktiv inom Castro-vänliga FPCC, men i Tampa, inte som Oswald, i New Orleans (enda medlemmen). Han ska ha varit Dallas vid tiden för mordet för att därpå ta sig till Mexico varifrån han flög till Kuba.

Hm...

Citat:
man vet att även den man som jobbade i det höghus där Kennedy skulle skjutas i Chicago var en klon av Oswald, samma sorts typ med två förnamn och exakt samma sorts millitär utbildning med U2 planen samt jämnårig, det är för bra för att vara slump,
Korrekt.

Citat:
det är just detta som är Willy Münzbergers metod.
Osäker, men visst, det är inte långsökt att tänka sig att mordet på JFK med efterspel planerades och iscensattes som ett skådespel (teater) i syfte att vilseleda allmänheten.

Inte alls.
Citera
2023-11-24, 23:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tycker inte det är något konstigt med att flera skyttar är involverade när man tänker mörda en president.
Frågor på det?

Ja en fråga - håller du med om att du har ute och cyklade när du skrev-
Det är väl egentligen inget konstigt med det, klart det är flera skyttar inblandade om man vill lyckas mörda en president.
Eller tänker du hävda att t.ex de presidentmord jag skrev om inte alls begicks av enskilda mördare? Har du det i din kropp och heder att erkänna hur fel du hade?
Citera
2023-11-24, 23:54
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Det är väl egentligen inget konstigt med det, klart det är flera skyttar inblandade om man vill lyckas mörda en president.
Eller tänker du hävda att t.ex de presidentmord jag skrev om inte alls begicks av enskilda mördare? Har du det i din kropp och heder att erkänna hur fel du hade?

Ja inte fan mördades JFK av LH Oswald iaf. Han är vad han själv hävdade, en patsy/scapegoat. Den där Warren kommissionen med psykopaten Dulles i spetsen är ju ett skämt fattar du väl? nej det gör du såklart inte, men många andra gör.

Why People Think The Government Killed JFK
Citera
2023-11-24, 23:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Ja inte fan mördades JFK av LH Oswald iaf. Han är vad han själv hävdade, en patsy/scapegoat. Den där Warren kommissionen med psykopaten Dulles i spetsen är ju ett skämt fattar du väl? nej det gör du såklart inte, men många andra gör.

Why People Think The Government Killed JFK

Ok - tänker du ta adapterns påstående [Det är väl egentligen inget konstigt med det, klart det är flera skyttar inblandade om man vill lyckas mörda en president.] i försvar också eller tramsar du bara in i diskussionen för att du är uttråkad?
Citera
2023-11-25, 00:04
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte det är det minsta konstigt ifall det är flera inblandade när man vill mörda någon. Jag kan räkna upp massor med mord där flera varit inblandade.
Citera
2023-11-25, 00:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tycker inte det är det minsta konstigt ifall det är flera inblandade när man vill mörda någon. Jag kan räkna upp massor med mord där flera varit inblandade.

Det har jag aldrig sagt heller - det du påstod var dock: Det är väl egentligen inget konstigt med det, klart det är flera skyttar inblandade om man vill lyckas mörda en president.

Så varför kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Citera
2023-11-25, 00:15
Bannlyst
Citat:
Det har jag aldrig sagt heller - det du påstod var dock: Det är väl egentligen inget konstigt med det, klart det är flera skyttar inblandade om man vill lyckas mörda en president.

Så varför kan du inte bara erkänna att du hade fel?
För att det är självklart att det är flera skyttar inblandade ifall man vill vara SÄKER på att lyckas.
Citera
2023-11-25, 00:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att det är självklart att det är flera skyttar inblandade ifall man vill vara SÄKER på att lyckas.

Ok? Men ville du svara på frågan också eller tramsar du bara som du ofta gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in