2023-11-24, 17:58
Medlem
Köp aldrig märket "urberg" skor. De slitna så fan fort och spruckna redan efter ett kort tag.. Färg bleknar Förbannat!
Citera
2023-11-24, 18:30
Medlem
feemaxxxs avatar
Lloyd
Clarks
Ecco
Citera
2023-11-24, 18:37
Medlem
Fangfaces avatar
Ecco sen nästan 30 år tillbaka. Provar ofta andra märken när jag ska ha nya skor, men det slutar alltid med Ecco för de sitter alltid bäst.
Citera
2023-11-24, 18:39
Medlem
New Balance sneakers, har massor. Kvaliteten är varierande, även för dom dyra som är gjorda i EU. Men snygga och sköna

Kängor Hanwag. Har bara ett par som är 10 år gamla. Riktigt bra köp
Citera
2023-11-24, 18:58
Medlem
lalumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ecco

Varför Ecco?
Citera
2023-11-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lalumba
Varför Ecco?
Bra bekväm sko som därtill är gjord för foten framför något konstigt utseende. som t.ex. spetsiga smala italienska skor. Jag har stora, breda fötter och hög vrist. Har främst använt Ecco i över 40 år. Visst idag är ju inte alla deras skor bekväma eller fotriktiga men de behöver man ju inte köpa. Priset är ju även hyggligt även om de är betydligt dyrare idag än för 40 år sedan. Men det har nog mest med vår egen valuta att göra än priset från tillverkaren.
Citera
2023-11-24, 19:20
Medlem
Hegamons avatar
På gymmet gäller Nike för mig, gillar deras design. Som många nämnt, Ecco, gubbmärke från början men: Dessa väger inte mycket och därför bär jag sådana. Alltid gillat kvaliteten gentemot priset.

Några har nämnt Loake 1880 vilka är den högre kvalitativa serien av Loake. Jag har ett par sådana här. Skulle nog säga att många skotillverkare har liknande kvalitet, men generellt är dessa bra för vad de är avsedda för.

Jag har ett par Blundstone 500, enbart för att den skomodellen är populär i många kretsar, kvalitetsmässigt är dessa dåliga. Generellt tittar jag på hur skon är uppbyggd framför vilket märke det är. Detta samband är inte synonymt med om skon är bekväm. Nike, Ecco och de svenska permissionsskorna från runt 1960 är mina favoritskor i skostället. En stor fråga är om skon ska ha lädersula eller gummisula. Samma med hur hälen är uppbyggd, jag föredrar helt klart en häl som är uppbyggd av skinn framför en plastbit. Lädersula är trevligt men i vårt svenska klimat är gummisula ej att förakta. Svenska Loake är också ett bra märke, men ack, vad mina är klumpiga att gå i.

Church är ett skomärke jag vill bekanta mig med. Det ligger över samtliga som varumärke av alla jag räknat upp i mitt inlägg.
Senast redigerad av Hegamon 2023-11-24 kl. 19:26.
Citera
2023-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ecco är snutskor! 🤮

Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Är inte Ecco för farbröder och gamla damer?
Det visar ju bara på bra bekväma skor till ett hyggligt pris. Har själv gått i sådana i över 40 år. Går man mycket så är det bland det bästa.
Citera
2023-11-24, 20:02
Medlem
Nu på hösten och vintern så använder jag främst crockett & jones kängor. Idag när jag gick till jobbet hade jag exempelvis på mig ett par crockett & jones coniston. Dessa skor fyller snart 20 år och fortfarande i nästan perfekt skick. Jag är otroligt trött på skit som går sönder hela tiden så nuförtiden är nästan alla skor jag äger kvalitet.
Citera
2023-11-24, 20:20
Medlem
Merrell.
Citera
2023-11-24, 20:52
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Några har nämnt Loake 1880 vilka är den högre kvalitativa serien av Loake. Jag har ett par sådana här. Skulle nog säga att många skotillverkare har liknande kvalitet, men generellt är dessa bra för vad de är avsedda för.

Church är ett skomärke jag vill bekanta mig med. Det ligger över samtliga som varumärke av alla jag räknat upp i mitt inlägg.
Du är typ 20 år sen på bollen rörande Church's. Kvaliteten har gått stadigt nedåt och priset uppåt på ett långtifrån föredömligt sätt. Du får långt mer för pengarna om du håller dig till Loake 1880. Detta säger jag i all välmening.

Själv är jag inte särskilt varumärkestrogen. Jag köper vad som passar mina behov och önskemål bäst. Historiskt har jag dock föredragit Carmina eftersom de är prisvärda som fan, men har på löpande band valt andra tillverkare om deras modeller, utbud och utföranden passat mig bättre. Idag bryr jag mig ännu mindre. Köper jag kängor blir det typ Red Wing men köper jag lågskor blir det någon random europeisk tillverkare. Jag fokuserar på kvalitet och funktionalitet (ja och design förstås) och ger blanka fan i varumärket så länge produkten når upp till min standard och möter mina behov. Däremot köper jag gärna från specifika återförsäljare, och senaste åren har jag köpt en hel del skor från Skolyx.

Favoritsneakers är Novesta Starmaster, och jag köper nya par sisådär vartannat år. Köper jag andra typer av slitochsläng-sneakers blir det klassiska modeller från Nike eller Adidas Originals. Helt okej design och bra passform. Räcker gott.
Senast redigerad av fuzzpedal 2023-11-24 kl. 21:08.
Citera
2023-11-24, 21:00
Medlem
Till mig själv: (höst/vinter)
Trekksta
Timberland
Rieker

Till barnen
Kuoma
Viking
Tretorn
Citera