Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Några har nämnt Loake 1880 vilka är den högre kvalitativa serien av Loake. Jag har ett par sådana här. Skulle nog säga att många skotillverkare har liknande kvalitet, men generellt är dessa bra för vad de är avsedda för.
Church är ett skomärke jag vill bekanta mig med. Det ligger över samtliga som varumärke av alla jag räknat upp i mitt inlägg.
Du är typ 20 år sen på bollen rörande Church's. Kvaliteten har gått stadigt nedåt och priset uppåt på ett långtifrån föredömligt sätt. Du får långt mer för pengarna om du håller dig till Loake 1880. Detta säger jag i all välmening.
Själv är jag inte särskilt varumärkestrogen. Jag köper vad som passar mina behov och önskemål bäst. Historiskt har jag dock föredragit Carmina eftersom de är prisvärda som fan, men har på löpande band valt andra tillverkare om deras modeller, utbud och utföranden passat mig bättre. Idag bryr jag mig ännu mindre. Köper jag kängor blir det typ Red Wing men köper jag lågskor blir det någon random europeisk tillverkare. Jag fokuserar på kvalitet och funktionalitet (ja och design förstås) och ger blanka fan i varumärket så länge produkten når upp till min standard och möter mina behov. Däremot köper jag gärna från specifika
återförsäljare, och senaste åren har jag köpt en hel del skor från Skolyx.
Favoritsneakers är Novesta Starmaster, och jag köper nya par sisådär vartannat år. Köper jag andra typer av slitochsläng-sneakers blir det klassiska modeller från Nike eller Adidas Originals. Helt okej design och bra passform. Räcker gott.