2023-11-24, 09:52
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Svenskarna har oerhört svårt att tänka i ens två steg.
Kommunen håller gratiskurser hur man lättast och bäst tänder eld på hus.
X som gick kursen går ut och använder sina nya kunskaper.
X åker fast efter tre mordbränder och alla tycker att det är bra att x nu sitter inlåst. Njaa, ett gäng tycker faktiskt synd om x. Där x kommer ifrån är det faktiskt normalt att elda ner hus.
Bränderna fortsätter.
Två dagar senare åker g och k fast.
Kommunen fortsätter med kurserna.
Innevånarna röstar på samma partier i nästa val som styr kommunen och ordnat kurserna...

Söndercurlade och indoktrinerade med en sjuklig tillit till "staten". Svensken är även extremt konsensussökande och rädd att avvika från gruppen.
Fred i 200 år i alla fall en av orsakerna.
Flumskolor som fokuserar på värdegrunder, genus osv istället för fakta.

Tack för inputen och förklaringarna, det klargör mycket. Den sjukliga tilliten till staten, tack nu kommer jag ihåg, men är ju också indoktrinerad o allt annat du nämner.
Citera
2023-11-24, 09:58
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det är ett mysterium. Jag var på bilsemester i våras någonstans där jag aldrig är annars, Västergötland, camping, glamping, golfing, sightseeing country. Små fina hotell ombyggda från fd storbondgårdar.

Allt var så otroligt rent, fint, städat, snyggt, lugnt, tyst. Folk gick i parker, på småvägar, etc i lugn och ro. Såg bara svenskar överallt, samt några franska, brittiska och amerikanska turister. Alla vita som nyfallen snö. Först på väg hem förbi en avstickare i Värmland såg jag ickesvenskar igen, samt svensk raggarbilsungdom med hög musik på.

Jag är född och uppvuxen i Stockholm och har alltid trott att hela Sverige var lika blandat. Det verkar ju inte så när man kan resa genom landet i flera dagar utan att se ett enda icke-europeiskt ansikte.

Om fler svenskar lever som i de fullkomliga Bullerby-byarna jag passerade, så kan jag förstå att "apokalypsen" känns långt borta. Men man undrar ju hur det ser ut på deras vårdcentraler och akutmottagningar?

Där sa du nåt, ute på landet och vissa idyller är det ju fortfarande lugnt o bra. Det i kombination att man litar på media har varit katastrofalt. Och SD kan man inte lyssna till för de är egentligen nazister som vill åt makten.

Snacka om att ha folk i punggreppet. Dock vet jag att invandring finns tamigfan överallt numera, tyvärr reagerar man ju så p.g.a. alla problem. De kanske inte finns så mycket i sånna idyller du nämner och semesterorter men överallt annars, ja t.o.m. landet... Men de flesta sköter ju sig där svenskar bor, det är bara en "liten" klick som förstör för resten.

Invandrarna som bidrar vill ju inte ha den cppolitiken som har förts. Det kan jag garantera.
Citera
2023-11-24, 09:58
Medlem
Soterns avatar
Vi har en konsensuskultur som få andra länder har. Få folk är så flockstyrda som svenskarna: det är bäst att tycka som alla andra så blir det inte bråk.
Ängsligheten är vår religion.
Vi tänker inte själva, det har vi utbildat folk till och ska vi ändra åsikt, ska det ske simultant.
Senast redigerad av Sotern 2023-11-24 kl. 10:12.
Citera
2023-11-24, 10:28
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Förstår inte vad du försöker komma till?
Varför skulle någon bry sig om vad en döv och blind människa tycker eller röstar på?
Citera
2023-11-24, 10:52
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Varför skulle någon bry sig om vad en döv och blind människa tycker eller röstar på?

Menar du såna som röstar på sossarna? fattar inte
Citera
2023-11-24, 10:54
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vi har en konsensuskultur som få andra länder har. Få folk är så flockstyrda som svenskarna: det är bäst att tycka som alla andra så blir det inte bråk.
Ängsligheten är vår religion.
Vi tänker inte själva, det har vi utbildat folk till och ska vi ändra åsikt, ska det ske simultant.

Jisses, ja så är det.
Citera
2023-11-24, 11:07
Medlem
infidels avatar
Sverige fungerar inte för att svensken inte fungerar. En svensk kan inte resonera och tänka längre. Det stora problemet här är att svensken apar efter Fint Folk som kungen, rika människor, politiker och liknande pack. När dessa konstant ljuger och hycklar börjar svensken göra likadant för Fint Folk är trendsättande för hur man ska bete sig. För en svensk så har det som är objektivt sant inget egenvärde.

Jag stöter på detta hela tiden här på flashback. Det spelar ingen roll hur pass väl underbyggda mina argument är, det viftar svenne bort med "det är vad DU säger" och sedan drar han en lögn ur arslet för att hävda att han har rätt. När jag påpekar att det inte fungerar så och förklarar hur kommer det där "det är vad DU säger" igen och svenne fortsätter att upprepa sin lögn. Vad gör man med sådana människor? De förstör inte bara för sig själva utan även för oss som är mentalt habila.
Citera
2023-11-24, 11:18
Medlem
Därför att medelintelligensen är låg i Sverige, de flesta tror blint på SVT och Aftonbladet. Demokrati för pöbeln fungerar aldrig. Bara de med hög IQ borde få rösta.
Citera
2023-11-24, 11:19
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Menar du såna som röstar på sossarna? fattar inte
Tja eller Sverigedemokraterna. Dom flesta som röstar har inte någon överblick över hur ett samhälle fungerar.
Citera
2023-11-24, 13:07
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja det är ett mysterium. Jag var på bilsemester i våras någonstans där jag aldrig är annars, Västergötland, camping, glamping, golfing, sightseeing country. Små fina hotell ombyggda från fd storbondgårdar.

Allt var så otroligt rent, fint, städat, snyggt, lugnt, tyst. Folk gick i parker, på småvägar, etc i lugn och ro. Såg bara svenskar överallt, samt några franska, brittiska och amerikanska turister. Alla vita som nyfallen snö. Först på väg hem förbi en avstickare i Värmland såg jag ickesvenskar igen, samt svensk raggarbilsungdom med hög musik på.

Jag är född och uppvuxen i Stockholm och har alltid trott att hela Sverige var lika blandat. Det verkar ju inte så när man kan resa genom landet i flera dagar utan att se ett enda icke-europeiskt ansikte.

Om fler svenskar lever som i de fullkomliga Bullerby-byarna jag passerade, så kan jag förstå att "apokalypsen" känns långt borta. Men man undrar ju hur det ser ut på deras vårdcentraler och akutmottagningar?

Det här är helt enkelt inte sant.
Rest en hel del i framför allt södra Sverige på senare år och det finns i princip inte en håla kvar som inte är "berikad".
Visst, inne på campingar kan man få en paus, men annars..
Citera
2023-11-24, 13:41
Medlem
Citat:
Även 48 % av svenska folket har ju förtroende för Magdalena Andersson, 62 % var det för bara ett halvår sedan.

Är det nån som kan förklara vad i helvete det är man har förtroende för?
Det en stor del av svenska folket har förtroende för är den bild av Andersson som skapats av media. Hade media varit mer kritisk mot Andersson hade förtroendet minskat.
Citera
2023-11-24, 14:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det här är helt enkelt inte sant.
Rest en hel del i framför allt södra Sverige på senare år och det finns i princip inte en håla kvar som inte är "berikad".
Visst, inne på campingar kan man få en paus, men annars..
Vad, vilket är inte sant, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in