Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Ta det här med inflationen t.ex. nedläggningen av kärnkraftverken, de höga skatterna på drivmedel, eller varför inte de låga straffen som man måste göra nåt åt för att avskräcka brottslingar i första hand.
Även 48 % av svenska folket har ju förtroende för Magdalena Andersson, 62 % var det för bara ett halvår sedan.
Är det nån som kan förklara vad i helvete det är man har förtroende för?
Viktigaste frågorna för väljarna var väl tryggheten? Fixar man det med bara "förebyggande åtgärder"
eller varför inte inflationen som hade fortsatt i en vansinnig takt med ett skatteindex som hade rullat på och en ÄN högre reduktionsplikt.
Vad trodde hälften av folket där? Förstår de inte faran de själva utgör när de går o röstar för mer av samma politik? Vad är det man missar? Och hur blev det såhär?
Att man är hjärntvättad och missinformerad kan jag fatta, men simpla samband med energipolitiken
är ju helt ofattbart korkat att inte förstå vid det här laget? Eller trodde man att sossarna, nej de kommer kirra biffen och bygga mer kärnkraft, bara de får EN gång till i regering!
Era teorier?
(Detta är seriösa frågor, alltså inget rant.)
Jag vill veta varför det är som det är, och det beror ju oftast inte på en sak enbart.
Ja det är ett mysterium. Jag var på bilsemester i våras någonstans där jag aldrig är annars, Västergötland, camping, glamping, golfing, sightseeing country. Små fina hotell ombyggda från fd storbondgårdar.
Allt var så otroligt rent, fint, städat, snyggt, lugnt, tyst. Folk gick i parker, på småvägar, etc i lugn och ro. Såg bara svenskar överallt, samt några franska, brittiska och amerikanska turister. Alla vita som nyfallen snö. Först på väg hem förbi en avstickare i Värmland såg jag ickesvenskar igen, samt svensk raggarbilsungdom med hög musik på.
Jag är född och uppvuxen i Stockholm och har alltid trott att hela Sverige var lika blandat. Det verkar ju inte så när man kan resa genom landet i flera dagar utan att se ett enda icke-europeiskt ansikte.
Om fler svenskar lever som i de fullkomliga Bullerby-byarna jag passerade, så kan jag förstå att "apokalypsen" känns långt borta. Men man undrar ju hur det ser ut på deras vårdcentraler och akutmottagningar?