2023-11-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt

Jag är uppväxt vid rosengård.. jag kan säga det är mycket värre än du tror...
Citera
2023-11-13, 19:37
Medlem
spoilers avatar
"Malmö ligger i Sverigetoppen vad gäller anlagda bilbränder, i år har över 200 bilar satts i brand. Och Rosengårdsborna är bland dem som drabbas mest i staden."

https://www.sydsvenskan.se/2023-11-13/bilar-for-over-tio-miljoner-har-brunnit-i-malmo-i-ar
Citera
2023-11-13, 19:53
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Socialdemokraterna i Malmö berömmer sig för att styra över Sveriges med ”superdiversifierade” stad. Kritiker mot denna demografiska utveckling där svenskar idag utgör en etnisk minoritet använder andra begrepp för stadens tillstånd. När 1 400 judar brutalt mördades av muslimska terrorgruppen Hamas och Malmös gator fylls av skaror som hyllar massmordet meddelar S-styret att man storsatsar på antirasism – mot islamofobi och afrofobi."

https://samnytt.se/1-400-judar-mordade-av-hamas-malmo-mobiliserar-mot-islamofobi

Integrationen i Malmö ökar stadigt och mångkulturen lever och frodas. S-styret har varit framgångsrikt hittills och bör således fortsätta framöver.

Du menar att svenskar är minoritet i Malmö bland turister då eller? Där får du tänka om, för i Sverige bor det svenskar.

Du vet väl om att det är en högerextrem sida du länkar till? Där publiceras endast fejkade nyheter.
Citera
2023-11-13, 19:55
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Integrationen i Malmö ökar stadigt och mångkulturen lever och frodas. S-styret har varit framgångsrikt hittills och bör således fortsätta framöver.

Du menar att svenskar är minoritet i Malmö bland turister då eller? Där får du tänka om, för i Sverige bor det svenskar.

Du vet väl om att det är en högerextrem sida du länkar till? Där publiceras endast fejkade nyheter.

"”Pink Room” är Sveriges största Facebook-grupp för kvinnor och icke-binära, med över 184 000 medlemmar.

Den senaste månaden har grov antisemitism och desinformation spridits i gruppen, i skuggan av kriget mellan Israel och Hamas.

– Det är Goebbels-nivå på den här antisemitismen, säger Christer Mattson, forskare vid Göteborgs universitet.

/.../

Roba Kadhem har fram till nyligen arbetat som kommunikatör på kulturförvaltningen i Malmö med projektet ”Öppna Malmö”, vars mål är att ”alla i Malmö ska kunna vara stolta över sin bakgrund och identitet – och leva i staden som jämlikar”. Tidigare har hon hörts i P3:s ”Din gata” och jobbat som digital producent och politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Malmö."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/antisemitism-och-hat-i-forumet-pink-room/
Citera
2023-11-22, 23:45
Medlem
spoilers avatar
Sara lämnade Malmö – för Israel: ”Känns säkrare”

"Tryggheten infann sig inte på grund av det antisemitiska hot de kände som judar i Malmö."

https://sverigesradio.se/artikel/sara-lamnade-malmo-for-israel-kanns-sakrare
Citera
2023-11-23, 19:31
Medlem
spoilers avatar
"Sedan Ariana FC startade 2015 har laget gått som en raket genom seriesystemet. Samtidigt har de byggt upp en barn- och ungdomsverksamhet med närmare 300 aktiva på Kroksbäcks idrottsplats. Nu slår klubben larm om kriminella som misshandlar under träning och försöker rekrytera barn till gängen.

/.../

Vid ett tillfälle misshandlades en 15-årig spelare när han tränade med sina lagkamrater. Han fördes till sjukhus, där han vårdades i två dygn. Han har inte återvänt till klubben.

För någon månad sedan misshandlades en ledare grovt när ett tiotal maskerade vuxna personer på sparkcyklar körde in på fotbollsplanen samtidigt som flera av de yngsta lagen tränade. Ledaren har nu lämnat landet av rädsla för sitt liv."

https://www.skd.se/2023-11-23/fotbollsklubb-pa-kroksback-slar-larm-gangkriminella-rekryterar-barn
Citera
2023-11-23, 19:36
Avslutad
Ja det är för jävligt i Malmö. Vi försöker fly men inte lätt.
Det är ett helvete.
Våra barn blir ständigt offer för barn från könsdiktaturer.
Det är ett helvete. Även en knarkande arabgrannar. Spottar i gatan mot min fru..
Inte på tal om alla brott som sker.
Även skolor där rektorer och lärare anställs enbart utifrån sin etnicitet som öppet diskriminerar barn och familjer som är svenskar. Men man kan inte göra något för då gör de garanterat hämndaktioner tex socialen.

Det är ett kaos och helvete.

Du kan inte gå ut i 60 sekunder utan att ha sett blattar.
Har prövat flera gånger och räknat.
Och då påstås vi bo i ett område som är sist till att falla.
Citera
2023-11-23, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smilealways
Jag är uppväxt vid rosengård.. jag kan säga det är mycket värre än du tror...
Ja Rosengård är för jävligt. Som vit är det en absolut en no-go zon
Citera
2023-11-23, 21:52
Medlem
Finns finare delar, t.ex Limhamn men vet inte hur mångkulturen ter sig där idag?

Men Malmö är tyvärr väldigt hårt drabbat av de importerade kebabingenjörerna som går runt i gäng på gatorna och säljer knark & rånar etniska svenskar.

Minns ni inte han svartskallen i Malmö som slog ner en svensk tjej mitt på gatan och det filmades och spreds på nätet? han golva henne sen skratta han och sprang iväg.

Eller tortyrvåldtäktsmannen som fick 800k av staten för han fick ett för hårt "straff" en jävla svartskalle från mellanöstern. Han var boende i Rosengård har jag för mig.
Citera
2023-11-24, 08:31
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Finns finare delar, t.ex Limhamn men vet inte hur mångkulturen ter sig där idag?

Men Malmö är tyvärr väldigt hårt drabbat av de importerade kebabingenjörerna som går runt i gäng på gatorna och säljer knark & rånar etniska svenskar.

Minns ni inte han svartskallen i Malmö som slog ner en svensk tjej mitt på gatan och det filmades och spreds på nätet? han golva henne sen skratta han och sprang iväg.

Eller tortyrvåldtäktsmannen som fick 800k av staten för han fick ett för hårt "straff" en jävla svartskalle från mellanöstern. Han var boende i Rosengård har jag för mig.

ang Limhamn så är det folk som flyr därifrån nu pga en massa kriminella drägg och soc lägenheter som finns där nu. där det bir en massa blattar-

Ungdomar som blir rånade av blattegäng, inte ens Limhamn är tryggt längre
Citera
2023-11-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod

Har en tjej kompis vars ursprung är libanes.hon är fött i sverige..men flyttade från rosengård till västra hamnen.hon köpte lgh i Västra hamnen..för 2 år sedan.. funderar på att flytta då det finns förmånga invandrare som bara ställer till det...
Hat gått långt då tom invandrarna är trötta på den minoritetgrupp som ställer till det för många andra....
Citera
2023-11-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
ang Limhamn så är det folk som flyr därifrån nu pga en massa kriminella drägg och soc lägenheter som finns där nu. där det bir en massa blattar-

Ungdomar som blir rånade av blattegäng, inte ens Limhamn är tryggt längre

Helt rätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in