Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrell
Jag har jobbat i över femtio år, på flera olika arbetsplatser, men aldrig varit med om att något sådant har hänt, någonsin. Jag tror att det är oerhört sällsynt med den typen av fackrepresentanter.
Däremot har jag mött min beskärda del av galna företagsägare/chefer.
Jag har berättat på tråden hur facket jagar en om man inte är med i facket, vi var två som inte ville vara med i facket, vi fick oftast besöka av representanter, facket låg på som Jehovasvittnen, sluta med att vi även blev uthängda på ett stormöte, där jag fick ställa mig upp och förklara varför jag inte var medlem.
Förklara att facket beslutat om förmånliga pensionsavtal för sig själva, vilket jag inte stödde.
Övriga anställda fråga vart jag fått dessa uppgifter ifrån, enkelt det är bra läsa vad facket beslutat om på deras egna möten, fritt för alla o läsa om. efter mötet kom facket aldrig fram och störde igen.
Nu har du nog inte en nog stark personlighet för att facket ska behöva oroa sig för dig, men är du stark och framför öppet att man inte är medlem, då blir man jagad.
Vad jag framförde var ex pensionssparande, istället för fackavgift betalade jag pengarna till privat pensionsförsäkring, det beloppen idag har vuxit helt otroligt mycket på 20 år.
Idag förstår jag att det är ett av de bästa beslut jag gjort, pengar som annars skulle gått till facket gick istället till min framtida pension.