2023-04-04, 14:25
  #1141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Hoppas familjen Alve***** får sin upprättelse nu

Har du någon gång träffat dessa människor eller någon som har det?
De är just personer som denna familj som inte borde vara utanför galler. Har du inte alls läst eller förstått hur de behandlat och utnyttjat människor, barn. Som blivit sexuellt utnyttjade, slavarbete och fått betalt av skattemedel. De allra svagaste har de utnyttjat, fattiga sjuka barn.

Familjen kommer vi säkert både få lösa böcker om, se film om o.s.v. De har kunnat klara sig väldigt länge p.g.a. att många är så rädda för att de gjort fel så istället för att stå upp och erkänna detta och rätta till detta så fortsätter det att begå nya fel för att klara sig själva. Familjen har hotat och utpressat manipulerat. Det förstår fler och fler och fler och fler historier erfarenheter kommer fram nu, fler vågar prata och på ett eller annat sätt kommer Doina få sin upprättelse. Det ända familjen A skulle kunna göra för att lindra och på något sätt kunna gå vidare är att sälja av allt de äger och skänka till välgörenhet och leva på så lite som möjligt erkänna sig skyldiga och jobba resten av livet ideellt, och inte tappa fattningen någon gång mer. Och det gäller hela familjen A och de som bytt från det namnet. Annars kommer historien alltid leva vidare och det kommer alltid finnas några som flippar på de. Men deras psykiska sjukdom och arv kommer de inte göra det utan kommer fortsätta utnyttja och söndra de som är mindre än de, fattiga, sjuka, barn.
Citera
2023-04-04, 21:13
  #1142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissJustitia
Har du någon gång träffat dessa människor eller någon som har det?
De är just personer som denna familj som inte borde vara utanför galler. Har du inte alls läst eller förstått hur de behandlat och utnyttjat människor, barn. Som blivit sexuellt utnyttjade, slavarbete och fått betalt av skattemedel. De allra svagaste har de utnyttjat, fattiga sjuka barn.

Familjen kommer vi säkert både få lösa böcker om, se film om o.s.v. De har kunnat klara sig väldigt länge p.g.a. att många är så rädda för att de gjort fel så istället för att stå upp och erkänna detta och rätta till detta så fortsätter det att begå nya fel för att klara sig själva. Familjen har hotat och utpressat manipulerat. Det förstår fler och fler och fler och fler historier erfarenheter kommer fram nu, fler vågar prata och på ett eller annat sätt kommer Doina få sin upprättelse. Det ända familjen A skulle kunna göra för att lindra och på något sätt kunna gå vidare är att sälja av allt de äger och skänka till välgörenhet och leva på så lite som möjligt erkänna sig skyldiga och jobba resten av livet ideellt, och inte tappa fattningen någon gång mer. Och det gäller hela familjen A och de som bytt från det namnet. Annars kommer historien alltid leva vidare och det kommer alltid finnas några som flippar på de. Men deras psykiska sjukdom och arv kommer de inte göra det utan kommer fortsätta utnyttja och söndra de som är mindre än de, fattiga, sjuka, barn.

Vi är många som sett vad som pågått men ej blivit trodda trots orosanmälningar.

Fosterföräldrarna är typiska narcissister.

Nu drar snart galoppsäsongen igång och de kommer att vara på Jägersro som vanligt och alla kommer att le och prata med dem som om ingenting hänt.
Deras dotter , Kate, kommer att jaga titeln som vinstrikaste jockeylärling eftersom framgång och pengar är det som driver familjen.

Pengar pengar pengar….

Misstänker dock att denna säsongen kommer att bli annorlunda…
De har förvisso bevis
/ domslut på att de är korkade men det gör dom inte mindre skyldiga till Donias död.

Eftersom de älskar rampljuset kommer de som anser att de gjort sig skyldiga till brott lättare att kunna hitta dem….
Citera
2023-11-15, 02:25
  #1143
Medlem
Läste precis att fallet fortsätter i hovrätten med start 23/11.
Citera
2023-11-23, 15:43
  #1144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Läste precis att fallet fortsätter i hovrätten med start 23/11.
Vet du hur det gått i rätten idag?
Såg att YA har skrivit om det men ser inte vad de skrivit.
Citera
2023-11-23, 17:43
  #1145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Vet du hur det gått i rätten idag?
Såg att YA har skrivit om det men ser inte vad de skrivit.

Tyvärr inte, kan inte heller läsa YA:s artiklar.
Citera
2023-11-23, 21:04
  #1146
Avslutad
[url= https://www.tidningenridsport.se/overdomaren-jaana-alvesparr-okunskap-kan-leda-till-skador/[/URL]
Är de hon?
Citera
2023-11-23, 21:11
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
[url= https://www.tidningenridsport.se/overdomaren-jaana-alvesparr-okunskap-kan-leda-till-skador/[/URL]
Är de hon?
Ja
Citera
2023-11-23, 21:27
  #1148
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Ja
Såg på fb att flera ryttare som tävlar högt verkligen avgudar henne. Syns så tydligt på kommentarerna
Citera
2023-11-23, 21:57
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
Såg på fb att flera ryttare som tävlar högt verkligen avgudar henne. Syns så tydligt på kommentarerna

Såg henne dela ut priser på Falsterbo horse show i somras. Märkligt att hon får fortsätta som om inget hänt.
Citera
2023-11-24, 05:39
  #1150
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Såg henne dela ut priser på Falsterbo horse show i somras. Märkligt att hon får fortsätta som om inget hänt.

Men domen kommer nu i dagarna alltså?
Nån som har handlingarna redo efter?
Citera
2023-11-24, 10:45
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
Såg på fb att flera ryttare som tävlar högt verkligen avgudar henne. Syns så tydligt på kommentarerna
Hon är en extremt manipulativ människa och där är inte många som inser hur långt hon är beredd att gå.
Hon ljuger konstant på ett väldigt oskyldigt, övertygande och trovärdigt sätt.
Citera
2023-11-24, 10:46
  #1152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Såg henne dela ut priser på Falsterbo horse show i somras. Märkligt att hon får fortsätta som om inget hänt.

Handläggarna på Socialstyrelsens gamla avdelning för tillsynsärenden (det som senare blev IVO) vittnade i tingsrättsförhandlingen att Socialstyrelsen förbjöd fosterhemmet att bedriva verksamhet och rekommenderade kommnerna att inte använda den familjen efter dödsfallet hade granskats. Handläggarna vittnade om att hemkommn och grannkommuner ändå använde samma fosterhem flera år efter. Så den kvinnan har fått slippa undan.

Rådande Hovrättsförhandling kommer inte att se annorlunda ut jämfört med Tingsrättsförhandlingen. Alla frågor kommer att fokuseras på om det är säkerhetsställt att barnet dog av lunginflammationen. Inga frågor kommer att ställas kring varför fosterhemmet aldrig tog barnet till akutsjukhus eller ens till en onlineläkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in