2023-11-24, 01:40
Avslutad
Irländarna tar höjd för gaslightande imorgon då det avskyvärda dådet som föranledde kravallerna kommer att pushas i skymundan av politiska skäl. Men det är brutalt hemskt att se en av algerierns offer, en femåring, lämna kvar en liten rosa väska på brottsplatsen. Här är den röda linjen:

https://twitter.com/PeterPaulGuy/status/1727781964986413279

*flickan är inte död men i ett allvarligt kritiskt läge.
Citera
2023-11-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Underbart att se och höra.
https://nitter.net/KeithWoodsYT/status/1727814197029822567#m

"yous all doctors and engineers..."

Så dom körde dom lovorden över hela EU då alltså och inte bara här i Sverige

Tack för klippet. Underbart att se som du säger. Fy fan alltså. Vi behöver TRANSPARENS i media.

Men vi har SVT. Som vi betalar för. Grattis.
Citera
2023-11-24, 02:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Dom försvarar enligt mig bara sitt land, vilket dom får göra. Brinner nog i huvudet på vänstern Hoppas detta sprider sig till andra irländska städer o till slut över hela den europeiska kontinenten.

Högern är på frammarsch över hela Europa och unga framförallt har mer extrema åsikter än medelålders vilket vi kmr bli varse om när dom växer upp o kräver mer o mer.

Hävdar man att de här protesterna skulle vara "höger" så är man fullständigt schizofren. Som jag ser det sumpade svenska nationalister sista chansen att ställa till med någonting liknande vid EU-toppmötet 2001. Hade man suttit med på vänstertåget vid den tiden så hade man kanske kunnat skapa utomparlamentartisk förändring på migrationsområdet. Istället fick man snällt vänta på perrongen och kliva på SD-tåget som ankom till Helgeandsholmen 2010, typ 25 år försent. Kanske hade det behövts en nationalistisk vänster redan vid Vietnam-demonstrationerna på 70-talet. Idag kan du omöjligen ställa till med utomparlamentarisk förändring utan att kroka arm med islamister, och det är inte högernationalister villiga att göra, och därför kommer vi få obligatoriska dagis, massövervakning, etc.

Hela strategin att ge nationalism en högerprofil var dömd att misslyckas. Det var som att man föreställde sig att om man hade fina kostymer och fördömde "vänsterpacket" så skulle man minsann kunna locka till sig de kapitalägare som har varit besatta av att byta ut oss. Idag verkar strategin snarare gå ut på att impa på kapitalägarna genom att fördöma "islamistpacket". Att unga irländare revolterar nu tolkar jag som att irländsk nationalism aldrig har haft en högerprofil, men det där kan man väl skriva doktorsavhandlingar om.
Citera
2023-11-24, 02:27
Avslutad
Men det kanske lönar sig i framtiden?
När de blivit ingenjörer och vetenskapsmän!?
Citera
2023-11-24, 02:31
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Irland är lite annorlunda. De har haft väldigt stora och blodiga sammandrabbningar i många år tills ganska nyligen mellan protestanter och katoliker, så blir de drabbade av islam på samma sätt som övriga Europa, så lär det inte bli nådigt för dem i Irland.

Nu kan protestanter och katoliker förena sig mot en ny fiende, islam. Kanske det kan göra att de motar ut islam ur landet.
Citera
2023-11-24, 05:14
Medlem
Liberationfronts avatar
Av egen erfarenhet utmanar jag aldrig igen Tyska snutar (1999). Kan inte ens föreställa mig hur det är att inte lägga sig för Irländska snutar. They will grind your bones like meat. När the Irish har fått nog. Då sker förändringar. Inte över en natt. Men det sker.

Irland är katolsk och för de som kan historia, så är katolska länder skyddade av Rom.
Senast redigerad av Liberationfront 2023-11-24 kl. 05:24.
Citera
2023-11-24, 05:39
Medlem
Franke88s avatar
Synd att inte svenskar kan vara lika manliga som irländare.

Hoppas de dödar riktigt många migranter idag.
Citera
2023-11-24, 05:47
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
De beter sig som en grupp empatiskadade neanderthalare. Logiken är imponerande ihålig.

1. Person med psykiska besvär attackerar okända.
2. Grupp med svagsinta individer klarar inte av att greppa att bakgrunden till attacken är psykisk sjukdom, de måste hitta en syndabock. Utan en syndabock blir det supersvårt för dem att förstå vad som inträffat.
3. Gruppen svagsinta går ut på stan, vandaliserar sin egen hemort, attackerar sina egna poliser.

Patetiskt att se.

JAG HATAR DIG OCH ALLA PK SLÖDDER.
Hoppas Irländarna hänger sina skit politiker och den fula terrorist apan.😠🖕
Citera
2023-11-24, 05:59
Medlem
Irländarna vet hur skit ska tas.
Blir glad att sådan instinkt finns kvar i generna.
Citera
2023-11-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nej, Akilovs dåd var ett terrordåd. Samma sak med Breiviks. Det innebär inte att det är det varje gång en norrman eller en uzbek (eller vad fan Akilov nu var) gör sig skyldig till ett våldsbrott.

Men om en person attackera tre barn på stan och sedan vänder kniven mot sig själv och börjar hugga den egna kroppen, ja då handlar det nog i stort sett alltid om psykisk sjukdom.

Venne om jag tror på det i stora drag om möjligt i somliga fall... Många människor som har ett kulturellt mönster av att använda våld i hemmet skulle jag säga. Det märks mycket bland dom familjer vars föräldrar slår sina barn barn växer upp helt fucked upp i huvudet och går lös på omgivningen i olika former. Men det är aldrig nån som pratar om det. Av de attacker jag varit med om skulle jag inte betrakta dessa som vara i besittning av psykisk sjukdom. Det finns en sida i människan som glädjs och känner sig mäktig när våld används mot andra. Somliga förklär denna ondska som en uppfostringsmetod och betraktar det i de närmast som en dygd.
Men det resulterar i en ny generation av våldsamma galningar. Somliga människor agerar så här.
1. Personen vill ha något utfall ifrån nån annan (barn sin omgivning etc) .
2. Använder först sitt språk men får personen det inte övergår denne till våld och tvång.
3. Personen går över till att använda våld.
4. Personen får det.
5. Barnen lär sig att endast respektera våld.

Och det fungerar ju i hemmet. Problemet är ju då dessa individer använder samma utbildning dom fått från hemmet i samhället som förutsätter att medborgarna "mognat" . Problemet är fortfarande inte ett civiliserat samhälle dessa inträder i som använder språket inte är tillräckligt våldsamt utan grund problemet är att föräldrar och släkten bankar på sina barn och betraktar våld som en dygd. Men irrländarna har en lång historia av att implementera denna "dygd"
Däremot har ju grupper vars IQ och utbildning som är bättre något högre mål än mer basala gruppers men dessa "mål" gör i mitt tycke inte dessa mycket bättre. Något bättre ja. Men inte mycket.
Däremot så bör jag tillläga att europeer skulle tjäna på att bli duktigare på att deportera och fängsla individer som beskrivs ovan.
Och bör våld användas i detta ändamål.
Svar ja. Så jag motsätter mig inte våld alltid.
Men att bara kaosa för att man är arg är ju mindre bra men jag fattar det absolut.
Senast redigerad av drink40s 2023-11-24 kl. 06:50.
Citera
2023-11-24, 06:21
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Irländarna vet hur skit ska tas.
Blir glad att sådan instinkt finns kvar i generna.

De lider inte av samma skuldkänslor som engelsmän, fransmän, svenskar o.s.v.
Citera
2023-11-24, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Synd att inte svenskar kan vara lika manliga som irländare.

Hoppas de dödar riktigt många migranter idag.

Det är högerextrema som härjar i Irland. Stor skillnad mot våra svenska dito i NMR som tvärtom blir bortjagade av svartskallarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in