2023-11-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Jag är inte helt nöjd med allt jag ser. Verkar som några tänt eld på hotell och börjat plundra butiker

https://twitter.com/UzorOkasi/status/1727835910694228065/mediaViewer?currentTweet=1727835910694228065&curre ntTweetUser=UzorOkasi

Men svårt att säga vem/vilka som gör vad eller om allt är kopplat till den ursprungliga händelsen.

Givetvis är detta aldrig bra. Det drabbar oskyldiga, det drabbar de invandrare som sköter sig, det sprider ytterligare otrygghet och det löser absolut ingenting. Dessutom drar det alltid till sig de människor som bara vill förstöra.
Citera
2023-11-24, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Irland är lite annorlunda. De har haft väldigt stora och blodiga sammandrabbningar i många år tills ganska nyligen mellan protestanter och katoliker, så blir de drabbade av islam på samma sätt som övriga Europa, så lär det inte bli nådigt för dem i Irland.
Du pratar om nordirland
Citera
2023-11-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Jag håller med dig om ganska mycket här, faktiskt. Dock tror jag inte att Sveriges befolkning har varit negativ till inom-europeisk migration och jag tror även att man hade varit tolerant mot utomeuropeisk, men på en kontrollerad nivå. Och med en tydligare kravställande integrationspolitik.

Tyvärr har vi fått en totalhavererad integrations och migrationspolitik i Sverige. Dels ville inte folket att vi skulle ha störst invandring i EU, men även andra missade bitar som att vi inte gjort SFI tvingande, som att vi inte har haft nolltolerans för brottslighet osv har verkligen satt oss i en jävla sits.

Att vandaliserande mobbar drar fram på gatorna och attackerar skötsamma invandrare löser dock inget problem någonstans. Det ör bara djupt ovärdigt och drabbar oskyldiga.

Jag kanske uttryckte mig oklart: Men EU-migration har svenskar varit helt okej med. Men från längre avstånd har man varit negativa till sedan åtminstone 90-talet.
Då sparkade ju Expressen en massa personal som uppmärksammade att politiken inte hade stöd för att ta hit allsköns migranter.
Citera
2023-11-24, 00:55
Medlem
Hovmastarens avatar
MMA-fightern Conor McGregor tweetar:

"Any update on the wellbeing of those stabbed today? Absolutely horrific scenes all day, my stomach is churning. With no action being taken at all during these ever more frequent events, like literally zero action taken whatsoever, how do we expect an end to this? We need reform. WE NEED ACTION!"

https://twitter.com/TheNotoriousMMA/status/1727809762442514717

Avskyn mot invandrarvåldet ökar i hela Europa. Journalister har gjort sitt bästa för att förminska våldet invandrarna utsätter oss för och har mer eller mindre låtsats som att det regnat och bortförklarat våldet med "socioekonomiskafaktorer" och annat dravel.

Det blir ju inte hållbart i längden med tanke på alla knivdåd, våldtäkter, terrordåd och allt där emellan.
Citera
2023-11-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Jag är inte helt nöjd med allt jag ser även om jag helt klart är positivt ställd till att man verkligen markerar sitt missnöje. Verkar som några tänt eld på hotell och börjat plundra butiker

https://twitter.com/UzorOkasi/status/1727835910694228065/mediaViewer?currentTweet=1727835910694228065&curre ntTweetUser=UzorOkasi

Men svårt att säga vem/vilka som gör vad eller om allt är kopplat till den ursprungliga händelsen.

Hotellet är väl Holiday Inn, som inhyst illegala migranter. Tycker iofs det är fel att elda hotell, men man ser väl kedjan som ondskefull då man hjälper till att förstöra landet.
Dock hade det varit rimligare att skaffa sig politiker som dels stoppar migrationen och dels kastar ut illegala migranter (och andra).
Hotellet följer ju bara spelregler, förvisso usla, som landets ondskefulla politiker tillhandahållit.

EU-länder generellt behöver ställa mycket högre krav på ansvarsutkrävande av usla politiker.
En sån som Reinfeldt eller Löfven, exempelvis, borde i dag plocka tomburkar. Är man så dålig ska man inte ens kunna få ett städjobb.
Citera
2023-11-24, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Givetvis är detta aldrig bra. Det drabbar oskyldiga, det drabbar de invandrare som sköter sig, det sprider ytterligare otrygghet och det löser absolut ingenting. Dessutom drar det alltid till sig de människor som bara vill förstöra.

Som sagt har det spillt över till att locka andra grupper som vill utnyttja förödelsen till sin fördel.

https://twitter.com/AqssssFajr/status/1727805505010049364/mediaViewer?currentTweet=1727805505010049364&curre ntTweetUser=AqssssFajr

Några migranter som tillrättavisas för att ha plundrat butiker.
Citera
2023-11-24, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
MMA-fightern Conor McGregor tweetar:

"Any update on the wellbeing of those stabbed today? Absolutely horrific scenes all day, my stomach is churning. With no action being taken at all during these ever more frequent events, like literally zero action taken whatsoever, how do we expect an end to this? We need reform. WE NEED ACTION!"

https://twitter.com/TheNotoriousMMA/status/1727809762442514717

Avskyn mot invandrarvåldet ökar i hela Europa. Journalister har gjort sitt bästa för att förminska våldet invandrarna utsätter oss för och har mer eller mindre låtsats som att det regnat och bortförklarat våldet med "socioekonomiskafaktorer" och annat dravel.

Det blir ju inte hållbart i längden med tanke på alla knivdåd, våldtäkter, terrordåd och allt där emellan.

Läs den tråden. Riktigt tunga röster som höjs så blir säkert ett massivt skrivbordsarbete för PM som inte ser någon hejd på hur mycket han vill kvotera avgrundsfolk till höger och vänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Hotellet är väl Holiday Inn, som inhyst illegala migranter. Tycker iofs det är fel att elda hotell, men man ser väl kedjan som ondskefull då man hjälper till att förstöra landet.
Dock hade det varit rimligare att skaffa sig politiker som dels stoppar migrationen och dels kastar ut illegala migranter (och andra).
Hotellet följer ju bara spelregler, förvisso usla, som landets ondskefulla politiker tillhandahållit.

Det stämmer att det är Holiday Inn. Hade ingen koll på att dem inhyst illegala så tack för ditt bidrag.
Citera
2023-11-24, 01:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Dom försvarar enligt mig bara sitt land, vilket dom får göra. Brinner nog i huvudet på vänstern Hoppas detta sprider sig till andra irländska städer o till slut över hela den europeiska kontinenten.

Högern är på frammarsch över hela Europa och unga framförallt har mer extrema åsikter än medelålders vilket vi kmr bli varse om när dom växer upp o kräver mer o mer.

Välkomnar det. Unga har lämnats åt sitt öde av tidigare generationer. Sveket är ofattbart. Internet glömmer inte. Bring it on säger jag bara.
Citera
2023-11-24, 01:23
Medlem
Slackoffs avatar
Underbart att se och höra.
https://nitter.net/KeithWoodsYT/status/1727814197029822567#m
Citera
2023-11-24, 01:28
Medlem
Hoppas ilskan sprider sig rejält nu.

Europa kommer hur som helst bli tvungna göra sig av med den vänsterimporterade muslimska plågan förr eller senare. Det finns liksom ingen annan utväg.

Ju förr vi gör det desto bättre.
Citera
2023-11-24, 01:29
Medlem
Troligtvis en psykiskt störd gärningsman. Påminner mycket om Linköpingsdådet när en man högg en kvinna och en liten pojke till döds.
Nu har detta tyvärr fått till följd att Irland har blivit allvarligt skadat eftersom en massa bråkstakar utnyttjade situationen för att attackera polisen och försökte ödelägga huvudstaden.
Citera
2023-11-24, 01:38
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Troligtvis en psykiskt störd gärningsman. Påminner mycket om Linköpingsdådet när en man högg en kvinna och en liten pojke till döds.
Nu har detta tyvärr fått till följd att Irland har blivit allvarligt skadat eftersom en massa bråkstakar utnyttjade situationen för att attackera polisen och försökte ödelägga huvudstaden.

Ja, det som alltid tjatar om att "högerextremismen är vårt största hot" får vatten på kvarnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in