2023-11-23, 20:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det finns redan på Bloggbevakning på insta, 2st rätt tydliga! 😂👏🏼
Alla har inte Instagram så det vore bra med ett inlägg på Bloggbevakning också.
Citera
2023-11-23, 20:44
Medlem
Citat:
Sett det. Blir än fler om hon gör ett blogginlägg 🥳
Citera
2023-11-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Alla har inte Instagram så det vore bra med ett inlägg på Bloggbevakning också.

Helt sant!!
Men du är ju fantastisk på att dela texterna från Bloggbevakning här också! 🙏🏼
Citera
2023-11-23, 20:50
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Sett det. Blir än fler om hon gör ett blogginlägg 🥳
I dagens AI-verklighet vet man inte vad som är sant.
Ni alla kan vara påhittade AI-personer som ger er på annan påhittad AI-personlighet.
Denna världen har sannerligen spårat ut.
Det är en skrämmande tanke att jag kan vara den sista självständigt tänkande människan på denna jord. Men för det kan jag uppskatta öländska kroppkakor.

My är en tragikomisk person, mer åt att skratta åt än att håna.
Fast jag gillar inte att hon hänger ut sin redan mobbade son i sina flöden.
Jobas och hundarna är ok, då de inte vet bättre.
Senast redigerad av Rimbert 2023-11-23 kl. 21:12.
Citera
2023-11-23, 21:06
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Hoppas Camilla kommer göra ett inlägg
på bloggbevakning. Då får det större spridning och fler får upp ögonen för vem My är och varför hon omskrivs.
# vet bäst själv

Citat:
Älskar Bloggbevakning! Jag hann inte ens maila den här gången. Bevakningen funkar uppenbarligen även utan mig.

Hoppas också att det kommer ett inlägg även på bloggen och inte bara på Instagram. Å ena sidan så känns det oroväckande att My beter sig långt ifrån friskt (och därför blir det lite obekvämt att kritisera någon som så uppenbart inte har alla besticken i lådan). Men å andra sidan så är det ett ofrånkomligt faktum att hon hela tiden vill vara en offentlig person och tjäna pengar på det, samtidigt som hon inte ska behöva följa några regler alls och tycker att alla ska lämna henne ifred. Hon behöver rejäla näsknäppar så att hon begriper att det är skillnad på att vilja vara ett företag, och helst känd dessutom, och att vara en vanlig privatperson. Hon behöver lära sig att ta kritik som en vuxen människa. Och hon behöver lära sig att göra rätt.

Jag skulle skämmas ihjäl mig om jag hade någon som helst koppling till henne. Så oerhört tacksam för att jag inte har det.
Citera
2023-11-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Älskar Bloggbevakning! Jag hann inte ens maila den här gången. Bevakningen funkar uppenbarligen även utan mig.

Hoppas också att det kommer ett inlägg även på bloggen och inte bara på Instagram. Å ena sidan så känns det oroväckande att My beter sig långt ifrån friskt (och därför blir det lite obekvämt att kritisera någon som så uppenbart inte har alla besticken i lådan). Men å andra sidan så är det ett ofrånkomligt faktum att hon hela tiden vill vara en offentlig person och tjäna pengar på det, samtidigt som hon inte ska behöva följa några regler alls och tycker att alla ska lämna henne ifred. Hon behöver rejäla näsknäppar så att hon begriper att det är skillnad på att vilja vara ett företag, och helst känd dessutom, och att vara en vanlig privatperson. Hon behöver lära sig att ta kritik som en vuxen människa. Och hon behöver lära sig att göra rätt.

Jag skulle skämmas ihjäl mig om jag hade någon som helst koppling till henne. Så oerhört tacksam för att jag inte har det.
Ta kritik o inte vara så självgod. That will be the Day 🤩
Citera
2023-11-23, 21:21
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ta kritik o inte vara så självgod. That will be the Day 🤩
Eller hur? Jag veeet! Den dagen går solen upp i väster och alla krig på jorden är slut. Då kanske det händer att även My kommer till insikt. Men hoppet är det sista som överger människan, så jag ger inte upp.
Citera
2023-11-23, 21:41
Avslutad
"Ge mig några månader sen är strukturen satt och mitt sociala liv tillbaka. Så ge inte upp hoppet snart är jag tillbaka 👊"

(från hennes senaste inlägg på IG där hon berättar om allt som hände i Åre på bröllopet för sjuttioelfte gången)
Citera
2023-11-23, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClupeaHarengus
"Ge mig några månader sen är strukturen satt och mitt sociala liv tillbaka. Så ge inte upp hoppet snart är jag tillbaka 👊"

(från hennes senaste inlägg på IG där hon berättar om allt som hände i Åre på bröllopet för sjuttioelfte gången)
Från bråk på instagram till en bröllopsfilm hon visat till leda. Det har kokt över helt. 🙃
Citera
2023-11-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Följare: "Vem är du i betalt samarbete med?? Det framgår inte direkt."

My: "Det är inget betalt samarbetet. Men behöver enligt reglerna skriva reklam och använda markören ☺️ Reklam för mig själv och min butik 🌟"

Följare: "Men det är ju reklam för ett annat företag än dina."

My: "Hej igen Ylva! Jag tänker såhär. Eftersom du visar ett intresse för denna frågan så kan du gå in på RO ( Reklamombudsman) hemsida och uppdatera dig kring reglerna. Detta är inget betalt samarbete. Men jag måste skriva det ändå vilket är lite gråzon rent lagmässigt. Viktigast för mig är att hålla mig till lagen. Upplysa dig som följare att inlägget innehåller någon form av reklam. Köpt, gratis eller bara ett genuint tips…. Jag behöver inte skriva reklam för Mys Blommor, Espressohouse, HM eller vad det nu kan tänkas vara. Jag behöver inte nämna företagsnamnet alla. Men för att fortsätta branda mitt eget varumärke så skriver jag butiken / Mys Blommor ändå. Vi gästas av flera överraskningar framöver med externa aktörer. Så bara så att du ska känna dig tydligt och korrekt informerad så räcker det med att jag skriver ” Reklam. Eller samarbete ” Hur känns mitt svar? Uppskattar du att jag tar mig tiden att skriva till dig? En motfråga, vad vill du uppnå med kommentaren du lämna . Lite diffust om det är frågor eller påstående ☺️ Men du menar säker en vänligt, genuin, artig fråga ? Eller? "

Följare: "Jag tyckte det verkade konstigt och det tycker jag fortfarande. Nöjd med mitt svar? "

My: "finaste 😘 Då vet jag... jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer med informationen utan hänvisar vidare till RO som söker kan hjälp dig bättre än jag. Ha en fin dag och sen stor varm kram 💋 "

Jag känner lukten av kaktusar och bajsmackor i luften. Det blåser upp till storm! Härligt! ☝️🌵🥪

Om My vore det minsta påläst skulle hon veta att det är Patent- och marknadsdomstolen.
Men fortsätt du My med att läxa upp dina följare. Sen kan du ta nykelen, låsa upp cykelen och ta dig en tur och svalka av dig. 🚲

Alltså hon är verkligen så vidrig. Hon kör alltid med härskarteknik. "Finaste" spyr🤮
Förstår inte att hon har kvar någon i sitt liv, jag hade skämts ihjäl om det där var min fru, kompis, mamma, syster eller dotter. Stackars L att ha henne som mamma. Att Jobas gifte sig med henne är en gåta.

Är dessa kommentarerna på inlägget med kroppkakorna? Såg att hon stängt av kommentarerna på just det inlägget nu😅
Citera
2023-11-23, 22:06
Medlem
Nån som inte är blockad som va snabb o lyckades ta screenshot på kommentarerna under kroppkakorna innan dom raderades??
Citera
2023-11-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Från bråk på instagram till en bröllopsfilm hon visat till leda. Det har kokt över helt. 🙃
Tror ni kontot Hagarnasstrand grattar alla företagare i området på deras bröllopsdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in