Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Men, just därför bör det tvärvetenskapliga arbetet börja när vi nått ett svagt socialt-AGI och uppdateringen av/träning av modeller/nya modeller bör saktas in till typ faktor 1 av 10. Men vi kommer ändå att nå ett medvetet Medelstarkt socialt-AI inom ett eller några år. När vi gjort det så är det dags för en, minst, två-årig träningsaus av nya modeller Och paus av uppdateringar av medelstark AGI. Sedan måste vi förhanda med den/de existenser a. För väntar vi med det till ASI så blir vi helt bortkolade. Allt detta har jag tagit upp tidigare, det vet du!
Vad är, och hur kom du fram till defintionen av "socialt-AGI"? Du nämner ofta denna
typ av önskvärd AI, då borde du vara lite insatt, eller kanske har du överhört någon faktoid angående metodik eller teknik för att nå dit? Eftersom du med eftertryck utesluter eller i alla fall bortser från annan slags AI. T.ex. buggig AI, dåligt "finjusterad" AI, av Nordkorea, Putin, Iran, eller psykopatiska nihilister, utvecklad AI. Jag är fortfarande inte intresserad av vad du vill ska hända. Jag är bara intresserad av vad som skulle kunna hända och hur vi efter den ärliga analysen undviker riktigt jävligt dåliga utfall.
Och - hur kom du fram till definitionen
"medelstark AGI".
Fick du detta från kebabkiosken? Mild, stark, eller mellanstark sås?