2023-11-23, 18:15
Bannlyst
Kan man kalla sin kvinna för ens ägodel när man är tillsammans? Det tycker jag eftersom ens ägodelar kan man bestämma över, och kvinnan måste lyda mannen för att inte hamna i trubbel. Om kvinnan inte vill lyda mannen är hon sin egen entitet. Kvinnor fungerar inte och hade inte överlevt utan män, vilket då också borde implicera att kvinnor inte fungerar som egna entiteter. Om de inte fungerar som egna entiteter så drar jag slutsatsen att de måste vara ägda av en man?

Det måste betyda att alla kvinnor är och bör kallas ägodelar?
Citera
2023-11-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Kan man kalla sin kvinna för ens ägodel när man är tillsammans? Det tycker jag eftersom ens ägodelar kan man bestämma över, och kvinnan måste lyda mannen för att inte hamna i trubbel. Om kvinnan inte vill lyda mannen är hon sin egen entitet. Kvinnor fungerar inte och hade inte överlevt utan män, vilket då också borde implicera att kvinnor inte fungerar som egna entiteter. Om de inte fungerar som egna entiteter så drar jag slutsatsen att de måste vara ägda av en man?

bara det faktumet att kvinnor alldeles uppenbart både fungerar och överlever utan män, så där föll den lilla teorin och tramsiga trådstarten.
Citera
2023-11-23, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
bara det faktumet att kvinnor alldeles uppenbart både fungerar och överlever utan män, så där föll den lilla teorin och tramsiga trådstarten.

Verkligen inte. Vilka är det som skyddar er? Det är inte kvinnorna som krigar i Gazaremsan.
Vem är det som kommer och tar de som trakasserar er? En stor och stark polisman.
Vem är det som räddar er från ett brinnande hus? En stor och stark brandman.

Det är dags att vakna upp lilla gumman. Kvinnor behöver män till ALLT!
Ni är inte självständiga även om du i din lilla fantasivärld tror det.
Citera
2023-11-23, 18:47
Medlem
Citat:

Men lilla vän. Du skulle inte finnas om det inte vore för en kvinna.
Citera
2023-11-23, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Men lilla vän. Du skulle inte finnas om det inte vore för en kvinna.

Men lilla gumman. Du skulle inte finnas om det inte vore för en man.

Vänligen håll dig till saker som är väsentliga för topic nu, eller va tyst.
Citera
2023-11-23, 18:53
Medlem
Du har missuppfattat allting TS.
Du äger inte en kvinna. Det är bara din tur just nu.
Citera
2023-11-23, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du har missuppfattat allting TS.
Du äger inte en kvinna. Det är bara din tur just nu.

Kan man inte äga kvinnan tills hon byter ägare. Jag ser på saken som att vi män är ägda av våra föräldrar tills vi är vuxna. Sen är vi och fungerar som egna entiteter.

Kvinnan byter bara ägare från sina föräldrar till sin man och sen fortsätter det.
Citera
2023-11-23, 18:59
Medlem
Citat:
Kan man inte äga kvinnan tills hon byter ägare. Jag ser på saken som att vi män är ägda av våra föräldrar tills vi är vuxna. Sen är vi och fungerar som egna entiteter.

Kvinnan byter bara ägare från sina föräldrar till sin man och sen fortsätter det.
Vem är en änka ägd av?
Citera
2023-11-23, 19:03
Medlem
Timoteuss avatar
Om det är två lesbiska, vem äger vem?
Citera
2023-11-23, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vem är en änka ägd av?

Hon blir ägd av staten och kollektivet innan hon hittat ett nytt ägarskap.

En man kan du slänga ut i en skog utan mat och vatten och han hade klarat sig självständigt.
En kvinna hade förmodligen dött första dagen och gnällt på mens.

Som jag skrev att kvinnor inte fungerar som egna entiteter.
Har jag inte rätt i princip även fast du inte vill kalla det för ett ägarskap?
Citera
2023-11-23, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Om det är två lesbiska, vem äger vem?

De hade dött direkt om deras överlevnad testades och de inte hade en man.
Citera
2023-11-23, 19:09
Medlem
Citat:

Du kan omöjligt va svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in