Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det kan man verkligen fråga sig, förutsatt att siffrorna är något så när riktiga. Men är siffrorna rimliga? Är det inte dessa vanliga fantasisiffror från ukrainalägret? Ryssarna har mer grejor av allt och produktion så de kan hålla igång närmast hur länge som helst, samtidigt som det börjar bli tomt på Natos hyllor och att få igång produktionen kan tidigast komma igång om flera år, förutsatt att västländerna är beredda på att ställa om sina ekonomier. Det ser mörkt ut för Ukraina, ja det har det ju gjort redan sedan starten av striderna utifrån tillgång till resurser, helt enkelt ett omöjligt företag.
Men fortsätt att läsa listor med orimliga fantasisiffror och intala dig att segern är nära, gör det.
Innan du nu fortsätter med att ryssland har mer grejer av allt och en produktion som gör att asen kan hålla på hur länge som helst med sitt folkmordsuppdrag i Ukraina.
Menar du då egentillverkad vapenproduktion inom självaste landet ryssland?
Var har de stackars satarna förvarat alla dessa mängder av alla möjliga " grejor " ?
Du får 2 alternativ:
1: Nordkorea
2: Iran
Ps dom miljoner hemliga T:na, armata hit, armata dit, är slut enligt søppelnissen, tåget kört vilse och alla de sovande soldaterna ligger i kryosömn med följden hjärndöd. Så allt detta ligger på minussidan Ds
Kan det vara därför lille Putin jagar vapen och " soldater " utanför sitt søppelrike?
Annars förstår jag inte varför ryssland behöver köpa vapen etc... från andra länder.
Tror du att du kan ge mig svar på den frågan?
Hittills har sååå många påstått att Putin är självförsörjande på ALLT och inom ALLT, men varför i helsike behöver Putin tigga/köpa vapen från andra länder då?
Än sålänge har INGEN kommit med ett tillfredsställande svar, blir du den första tro?
( tänk inte så det snurrar för mycket, kanske även du som jag fastnar i karusellen på Tivolit i Köpenhamn )