Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jo men tänkte om Ukraina släpper några riktiga siffror om hur mycket de faktiskt förlorat. Jag har svårt att tänka mig att Ukraina har ett gäng Rambo som aldrig dör och dödar allt på ett par timmar.
Jag är bara nyfiken då det gärna delas med sig av siffror hur mycket man skjutit ner. Jag litar absolut inte på siffror som kommer från Ryssarna så där söker jag inte ens.
Från svensk militärbloggare med dagliga uppdateringar
Massiva ryska förluster – nytt Ramsteinmöte – ryskt stöd för kriget minskar i opinionen, men ryssarna vill att Ukraina ger sig
"Med bättre väder är de ryska anfallen igång igen och Ryssland tog massiva förluster igår, nära tidigare rekord för en enskild dag. Det hölls igår ett nytt möte i Ramsteinformatet för materiellt stöd och utveckling av Ukrainas försvar. En oberoende opinionsundersökning i Ryssland visar på minskande ryskt stöd för kriget, men ryssarna vill fortfarande ha förhandlingar om ukrainska eftergifter och en formell seger på pappret."
"Enligt Ukrainas generalstabs morgonsammanräkning dödades 1 130 ryssar igår, vilket är nära tidigare rekord. Ockupanterna förlorade också 20 stridsvagnar, 36 pansarskytte- eller motorskyttefordon, 33 enheter tungt eldrörsartilleri, tre salvpjäser, två tunga luftvärnssystem, 39 transportfordon och två enheter särskild utrustning."
https://cornucopia.se/2023/11/uppdateras-massiva-ryska-forluster-nytt-ramsteinmote-ryskt-stod-for-kriget-minskar-i-opinionen-men-r yssarna-vill-att-ukraina-ger-sig/
Ryssarnas katastrof fortsätter men Putin vill bestämma hur det skall förhandlas, som Kreml krävt från
Början. Kiev säger tvärnej till det förstås.