2023-11-22, 18:47
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Kommentera rätt inlägg. Det diskuterades något annat i det inlägget du försökt svara på .
Du insinuerade att hon är en självhatande trasig kvinna som avsiktligt vill "få alla hålen uppkörda" för att hon träffade en kille hon var nyfiken på men blev gruppvåldtagen av honom och en annan man. Jag påpekade att detta inte stämmer utan skedde mot hennes vilja.
Citera
2023-11-22, 18:50
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
https://medium.com/illumination/casual-sex-isnt-worth-it-for-women-ce3f2b345176
https://www.gq.com/story/gen-z-puriteens
https://medium.com/@maureenwepngong/hookup-culture-has-distorted-peoples-perception-of-romance-7ef061900636
https://www.quora.com/Is-the-modern-feminist-movement-to-blame-for-hook-up-culture-ultimately-a-reported-lack-of-meaningfu l-relationship-connections/answer/Jaime-Torres-Molinos?ch=10&oid=181149475&share=a8cc151f&srid=2T cxp&target_type=answer

Länkar till ett antal nästan samtida artiklar där författarna är kritiska till den moderna "dejting-karusellen" eller även kallad "kuk-karusellen". Klart att kvinnors dåliga val inte diskuteras i medier. Det är tabu. Männen är problemet.

Men visst, i tråden försöker flera insinuera om hur hemsk jag är, för att jag tar upp baksidan med kvinnor "frigörelse". Jag blir kallad 12 åring, eller hatisk osv. Trams. Ta ansvar för egna handlingar istället för att hela tiden gråta offertårar.
Vi måste hålla isär olika saker. Jag är med dig angående hook-up-culture, att det är dåligt för människor och kollektivet i helhet. Detta innebär dock inte att man skall få våldta en kvinna för det.
Citera
2023-11-22, 18:56
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Att våldta svenska kvinnor är normaliserat i dagens Sverige.
Blonda kvinnor i Sverige måste knulla negrer och araber för att ha någonstans att bo i Sverige.
60. 000 svenska kvinnor blir våldtagna varje år i Sverige.
På 15 år har man hunnit våldta en miljon svenskar. Och man får betalt med feta bidrag och stora lägenheter.
Citera
2023-11-22, 19:07
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillekrok
Du insinuerade att hon är en självhatande trasig kvinna som avsiktligt vill "få alla hålen uppkörda" för att hon träffade en kille hon var nyfiken på men blev gruppvåldtagen av honom och en annan man. Jag påpekade att detta inte stämmer utan skedde mot hennes vilja.
Jag är dessvärre insatt i många fall och de flesta har en sak gemensamt. Total avsaknad av ansvarstagande. Min kommentar riktar sig lite högre än att kommentera just denna tjej. Det är numera så vanligt att tjejer ångrar sig efteråt för det var inte så roligt som kompisarna säger att det är. Eller för att kompisarna inte samtyckte, killen var töntig eller någon annan e gänget var arg på killen för att han dissat henne. Grupptrycket segrar alltid hos unga, tjejer framförallt men inte enbart. Det är svårt/omöjligt att diskutera dessa saker med en emotionell omgivning som varje dag får mantrat att ingen tjej behöver ta ansvar för sin egen säkerhet mm. Tjejer är inte barn. Sluta behandla dem som sådana.
Citera
2023-11-22, 19:10
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Vi måste hålla isär olika saker. Jag är med dig angående hook-up-culture, att det är dåligt för människor och kollektivet i helhet. Detta innebär dock inte att man skall få våldta en kvinna för det.
Det som var tänkt att vara en kul grej uppfattades dagen efter som mindre rolig. Istället för att rycka på axlarna och ta med sig lärdomen i ryggsäcken så vägrar hon ta ansvar för sin del och hävdar våldtäkt. Båda är fulla, men det är mannen som åker dit för våldtäkt osv.
Citera
2023-11-22, 19:26
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Jag är dessvärre insatt i många fall och de flesta har en sak gemensamt. Total avsaknad av ansvarstagande. Min kommentar riktar sig lite högre än att kommentera just denna tjej. Det är numera så vanligt att tjejer ångrar sig efteråt för det var inte så roligt som kompisarna säger att det är. Eller för att kompisarna inte samtyckte, killen var töntig eller någon annan e gänget var arg på killen för att han dissat henne. Grupptrycket segrar alltid hos unga, tjejer framförallt men inte enbart. Det är svårt/omöjligt att diskutera dessa saker med en emotionell omgivning som varje dag får mantrat att ingen tjej behöver ta ansvar för sin egen säkerhet mm. Tjejer är inte barn. Sluta behandla dem som sådana.
Jag tror liksom dig att sådant förekommer. Men i det här fallet har jag svårt att tro det. Varför skulle hon gå ut i en lång artikel om det 7 år senare i sådana fall? Hon nämner inga av killarna vid namn, och söker vad vi vet inte heller någon kompensation från dem. Vad har hon att vinna på det nu?
Citera
2023-11-22, 19:30
Medlem
krillekroks avatar
Men det intressanta i det här fallet tycker jag är; vad gör man som våldtäktsoffer om det saknas bevisning? Att hänga ut gärningsmännen kan få juridiska konsekvenser. Man måste spela det smart. Jag tycker en tillbakavåldtäkt vore bäst men det kräver såklart mycket planering. Finns det något mer genomförbart alternativ?

Det är tillfällen som dessa jag känner att vi saknar patriarkatet. En stark klan till exempel har det våldskapital som behövs för att utkräva hämnd. Tyvärr saknas den kulturen numera i det svenska samhället och kvinnor går osäkra. Sedan skyller många av dem ironiskt nog det sexuella våldet på patriarkatet, som egentligen är den kraft som skulle kunnat råda bot på våldet mot kvinnor.
Senast redigerad av krillekrok 2023-11-22 kl. 19:33.
Citera
2023-11-22, 19:36
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Jag tror liksom dig att sådant förekommer. Men i det här fallet har jag svårt att tro det. Varför skulle hon gå ut i en lång artikel om det 7 år senare i sådana fall? Hon nämner inga av killarna vid namn, och söker vad vi vet inte heller någon kompensation från dem. Vad har hon att vinna på det nu?
Kompisar, journalister...vem vet vem som "bearbetat" henne att "öppna upp". Berättelsen passar ju in i stående narrativ att män är odjur, kvinnor är späda, oskyldiga, ständiga offer osv. Och tänk så mycket uppmärksamhet detta ger, positiv uppmärksamhet. Dörrar öppnas till resurser som inte män och vanliga, sk icke-offer har tillgång till. Offerkoftan är hårdvaluta i dagens mediacirkus.

Vi är jämlika tydligen, men ändå inte.
Citera
2023-11-22, 19:53
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Kompisar, journalister...vem vet vem som "bearbetat" henne att "öppna upp". Berättelsen passar ju in i stående narrativ att män är odjur, kvinnor är späda, oskyldiga, ständiga offer osv. Och tänk så mycket uppmärksamhet detta ger, positiv uppmärksamhet. Dörrar öppnas till resurser som inte män och vanliga, sk icke-offer har tillgång till. Offerkoftan är hårdvaluta i dagens mediacirkus.

Vi är jämlika tydligen, men ändå inte.
Är du dum eller låtsas du bara vara det?

Det är en del av hennes kamp i att vägra acceptera vad som skett. Hela samhället numera består av krigare till kvinnor som går ut och berättar öppet om våld som skett mot dem.

De enda offerkoftorna är ni män som inte klarar av att vi sedan en del år står inför en framtid där vi kvinnor, oavsett vad ni gör mot oss, kommer berätta. Hur mycket ni än använder era små elaka huvuden för att tänka fram olika saker att kränka oss genom eller alla de påståenden ni sedan levererar för att tysta de hundratals historier som bryter fram och blir hundratusentals berättelser om , är ämnat att misslyckas.

Alltså kan ni inte bara kastrera er om ni inte klarar av att uppträda sexuellt så slipper både de ni ger er på men även omgivningen dras med era beteenden. Tänk om ni kämpade lika mycket för medicinska behandlingar av ert kön för att komma tillrätta med er vridna sexualiteter ni inte klarar av att hantera. Då skulle problemen försvinna. Alla skulle vara glada och lyckliga, även ni själva.

Om ni inte klarar av sexuella interaktioner behöver ni ta ansvar och ta bort er sexualdrift.

Jag är förövrigt mycket mer entusiastisk till att vi börjar kastrera män istället för att hänga ut dem. När något är avvikande så går det att lösa genom att eliminerar er sexualdrift och sedan kan ni ingå i samhället utan social stigma då ingen behöver veta att något är fel på er när felet "tagits bort".

Jag tror en stor majoritet av er män behöver medicinsk behandling för att sluta agera opassande sexuellt och problemet kan enkelt lösas genom av vi börjar medicinera er varpå ni slutar missbruka era positioner i allt från arbetslivet till privat för att skada andra genom er sexualdrift.

Allt skulle bli bra om ni frivilligt erkände vad ni gör och agera adekvat och stoppa er sexualdrift eftersom ni saknar kapaciteten av att hantera impulser etcetera och uppträder så sjukligt som ert kön gör systematiskt. Samhället skulle spara gigantiska summor i de kostnader mäns negativa sexuella beteenden faktiskt kostar.
Senast redigerad av AdMortem 2023-11-22 kl. 19:59.
Citera
2023-11-22, 20:11
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Är du dum eller låtsas du bara vara det?

Det är en del av hennes kamp i att vägra acceptera vad som skett. Hela samhället numera består av krigare till kvinnor som går ut och berättar öppet om våld som skett mot dem.

De enda offerkoftorna är ni män som inte klarar av att vi sedan en del år står inför en framtid där vi kvinnor, oavsett vad ni gör mot oss, kommer berätta. Hur mycket ni än använder era små elaka huvuden för att tänka fram olika saker att kränka oss genom eller alla de påståenden ni sedan levererar för att tysta de hundratals historier som bryter fram och blir hundratusentals berättelser om , är ämnat att misslyckas.

Alltså kan ni inte bara kastrera er om ni inte klarar av att uppträda sexuellt så slipper både de ni ger er på men även omgivningen dras med era beteenden. Tänk om ni kämpade lika mycket för medicinska behandlingar av ert kön för att komma tillrätta med er vridna sexualiteter ni inte klarar av att hantera. Då skulle problemen försvinna. Alla skulle vara glada och lyckliga, även ni själva.

Om ni inte klarar av sexuella interaktioner behöver ni ta ansvar och ta bort er sexualdrift.

Jag är förövrigt mycket mer entusiastisk till att vi börjar kastrera män istället för att hänga ut dem. När något är avvikande så går det att lösa genom att eliminerar er sexualdrift och sedan kan ni ingå i samhället utan social stigma då ingen behöver veta att något är fel på er när felet "tagits bort".

Jag tror en stor majoritet av er män behöver medicinsk behandling för att sluta agera opassande sexuellt och problemet kan enkelt lösas genom av vi börjar medicinera er varpå ni slutar missbruka era positioner i allt från arbetslivet till privat för att skada andra genom er sexualdrift.

Allt skulle bli bra om ni frivilligt erkände vad ni gör och agera adekvat och stoppa er sexualdrift eftersom ni saknar kapaciteten av att hantera impulser etcetera och uppträder så sjukligt som ert kön gör systematiskt. Samhället skulle spara gigantiska summor i de kostnader mäns negativa sexuella beteenden faktiskt kostar.
Du bär på mycket trauma. Bara att beklaga. Nej, män skall inte självstympa sig för att du har svårt att välja klokt. Skaffa katt men sluta skuldbelägga män.
Senast redigerad av Ekofett 2023-11-22 kl. 20:13.
Citera
2023-11-22, 20:29
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Du bär på mycket trauma. Bara att beklaga. Nej, män skall inte självstympa sig för att du har svårt att välja klokt. Skaffa katt men sluta skuldbelägga män.
Jag mår bra tack, det är en härskarteknik och ett argumentationsfel att påstå att felet ligger hos mig som person och inte det jag säger.

Jag ansvarar förövrigt inte för vad män gör och varken jag eller någon kvinna, flicka eller annan utsatt, män, pojkar, djur- väljer vad män gör. Du förstår gubbe lille, vi hade valt bort deras beteenden om vi hade haft valmöjlighet.

Jag förstår givetvis att det omöjligt skulle bli som så att vi började behandla män genom kastreringar medicinskt.

Intressant med tanke på hur lätt samhället angriper kvinnor och vårdskadar dem genom medicinska experiment och tvångsvård och falskeligen hittar på alla möjliga störningar- att det vore galenskap att utsätta män som faktiskt skadar andra för tvångsvård och medicinering. Nej dem ryggdunkar vi och ger arbeten med ungdomar och stryker ur kvinnornas journaler vad de gjort för att en kvinna ska reagera negativt utan skriver bara in hennes reaktion för att kunna hitta på personlighetsstörningar som måste medicineras med läkemedel som gör kvinnan sjuk samtidigt som vi låtsas att biverkningarna handlar om att hon i själva verket är galen.

Sådana behandlingar kan vi absolut inte utsätta män för, det skulle kränka deras rättigheter och självbestämmande. En man måste ha advokat, rättegång och bevisen måste vara vattentäta. Annars är han ett offer vi ska förstå ochb tycka synd om och vars kunskaper vi behöver i arbetet med barn och unga i påhittade projekt där de kan sporta eller bli fritidsledare eller familjehem åt andra ungdomar eftersom de är goda exemplar. Ja efter att de fått skadestånd om de stackarna anklagats för något brott och suttit i häktet eller haft polisen i anslutning till deras bostäder.

Det är jävligt svårt att vara man! Alla kvinnor är så onda och bara hittar på en massa som de aldrig skulle göra eftersom kvinnor bara ljuger och är galna och behöver vård. Mer tvångsvård, diagnoser och läkemedel mot den kvinnliga galenskapen. Free min våldtäktsman!

(Tillägger förövrigt om du inte förstår ironi att jag inte har någon fängslad våldtäktsman)
Citera
2023-11-22, 20:37
Medlem
-Bukowski-s avatar
Har ni inte läst hennes makabra historia? Hon gick igång på den tredje killen för att han var snäll och hon fick "romantiska" tankar om honom och situationen, då han lade armarna om henne och sa "att det ordnar sig". Sedan somnade hon. Vad för människa somnar efter en påstådd gruppvåldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in