2023-11-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpuppy
Det är så vidrigt!!! Dessutom mår man skit om man får sömnmedel när kroppen inte är redo för sömn. Oro och myrkryp från topp till tå är vanligt. Att barn tvingats till det går inte att ta in.
precis. Nu är barnen i andra hem, som skippar sömnmedlet
det kanske visar sig att de inte längre har behov av ADHD-preparaten heller.
Och den stackarn som kopplats till lung-maskin nattetid,
kanske kan träna upp sin egen lungkapacitet.
Hennes situation och behov skulle utredas..
så mycket som pågått.Inte bara ett barn som farit illa..
Citera
2023-11-22, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Blev föräldrarna fråntagna vårdnaden av alla barnen eller bara Z?

Alla barnen.
Citera
2023-11-22, 15:56
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Både J och D är missbrukare av läkemedel. Båda 2 springer till läkarna för att höja sina doseringar och J erkänner att hon köper illegalt på nätet. Arbetsskygga. Diagnoser på barnen och på dem själva så skulle pengarna trilla in var väl deras inställning. Z fick betala det högsta priset.

Har funderat på varför någon form av narkotikabrott inte är med bland åtalspunkterna. Det är ju å ena sidan en piss i havet i jämförelse med vad de utsatt Z för men allt som kan ge dem ett längre fängelsestraff vore ju bra.

J har ju även haft massor receptbelagd medicin som tillhörde hennes avlidna mamma. Om jag minns rätt så finns det också ett sms med i Fupen som D har skickat till någon gammal kontakt, där D frågar om han kan köpa tramadol. Varför finns det inga drogtest på föräldrarna redovisade i Fupen?
Citera
2023-11-22, 16:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag har läst en del förhör och sen vad ni har skrivit här, så jag har inte hela bilden och inte heller hela trådens helhet i minnet. Men jag kommer ändå lägga fram en teori här om syftet till misshandeln och vanvården, för jag tror inte att det endast är av ren sadism. Anledningen till att jag inte tror det är att folk som är så pass sjuka i huvdet som de föräldrarna gör saker främst för att de gynnar dem. De hade helt enkelt inte orkat begå den här misshandeln till den graden och så pass länge om det inte fanns ett skäl till det..

Baserat på de desperata försök mamma gjort att få ungen idiotförklarad, vilket misslyckades efter att läkaren konstaterade en mild cp-skada, tror jag helt enkelt att mamman vill att barnet är något av följande:

För om de lyckas få henne dit, kan de sedan även ta över vårdet och bli ersatt denna (för de har ju redan tagit hand om henne hela tiden, så det är naturligt att det blir så). En så pass sjuk individ som är sängbunden 24/7 är den som får mest vård och ersättning.

Kan det varit så att föräldrarna försökt skapa sig en kassako?

Önskar ond bråd död åt båda föräldrarna.

Mina misstankar också. Enda sättet att försörja sig efersom hon gick hemma, och knarkade dessutom, och hans lön inte räckte inte långr, och utsikten att han skulle få mer jobb inom kommunerna Eslöv/Höör/Hörby var nog inte så god.

I Aktbilaga 200:

2022-12-06
10:00
Jasmine -> Daniel
Med andra ord är vi berättigad både lss och ersättningen 50 000kr av trygg hansa

2022-12-06
Daniel -> Jasmine
Najs. Hoppas på mer. Den kan gott få ge lite avkastning

Citera
2023-11-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Alla barnen.
Skönt, hoppas till högre makter att de aldrig får tillbaka den.
Citera
2023-11-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Har funderat på varför någon form av narkotikabrott inte är med bland åtalspunkterna. Det är ju å ena sidan en piss i havet i jämförelse med vad de utsatt Z för men allt som kan ge dem ett längre fängelsestraff vore ju bra.

J har ju även haft massor receptbelagd medicin som tillhörde hennes avlidna mamma. Om jag minns rätt så finns det också ett sms med i Fupen som D har skickat till någon gammal kontakt, där D frågar om han kan köpa tramadol. Varför finns det inga drogtest på föräldrarna redovisade i Fupen?

Jag har undrat det samma. Missbruket är så omfattande och även barnen har fått läkemedel som inte har varit utskrivna på dem. Tittar man på Lilla hjärtat fallet så fick mammans missbruk (pappan var död då) stort utrymme i rättegången. Även den mamman medicinerade barnen och det fick mycket focus.

Och J och D hade verkligen ett omfattande missbruk. Konstigt att det inte har fått större utrymme då det kan ha påverkat att allt blev som det blev. En av sönerna föddes med abstinens dessutom.
Citera
2023-11-22, 16:13
Avslutad
Citat:
Skönt, hoppas till högre makter att de aldrig får tillbaka den.

Föräldrarna kommer aldrig få tillbaka vårdnaden.

Dels kommer de få sitta i fängelse under en lång tid. Efter det straffet är några av barnen myndiga.
Och dels måste de kunna bevisa att de kan ta hand om barnen. Det kommer de aldrig kunna.
De har förlorat sina barn för alltid.
Dock kan de få umgänge - högst troligt bevakade umgänge med barnen.
De kommer ALDRIG få lämnas ensamma med Z.
Citera
2023-11-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Mina misstankar också. Enda sättet att försörja sig efersom hon gick hemma, och knarkade dessutom, och hans lön inte räckte inte långr, och utsikten att han skulle få mer jobb inom kommunerna Eslöv/Höör/Hörby var nog inte så god.

I Aktbilaga 200:

2022-12-06
Jasmine -> Daniel
Med andra ord är vi berättigad både lss och ersättningen 50 000kr av trygg hansa

2022-12-06
Daniel -> Jasmine
Najs. Hoppas på mer. Den kan gott få ge lite avkastning

"Den" - vilka jävla vider.
Citera
2023-11-22, 16:16
Medlem
davetheslaves avatar
Morsan som "skadade ryggen i ett EP-anfall" 100% knarkinducerat anfall, knappast "stressrelaterat" som hon påstår. Fejkar ryggskadan (eller hur allvarlig den var) med tanke på att hon gick runt inomhus.
(Jag pundar med, EP-anfall är en vanlig risk för oss opioidberoende, tänker att ni som inte pundar saknar den här insikten).

Daniel försökte rädda det lite med ett "hon kan bara gå på plant underlag, inte utomhus!" Hah.

De har verkligen sökt alla bidrag och assistansersättningar de hittat, också.

Även fast Zoey var helt normal enligt sjukvård, BVC samt skolan. Men enligt föräldrarna helt handikappad och krävde ständig tillsyn.

För fan vilka äckliga personer. Givetvis spekulerar jag bara, dock. Tror ingen fokus behöver läggas på bidragsbrott i polisens ögon.
Citera
2023-11-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Helt OT men vet man vad Lilla Hjärtats mamma gör idag? Lever hon?

Hon sitter nog inne. I TR dömdes hon till 1 år och 9 månader. Det överklagades från båda sidorna och HR dom blev 8 år. Tror domen fastställdes 2021.
Citera
2023-11-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha

I några sms pratas det om några plåster som J försöker få tag i och som det är några dagars leveranstid
Citera
2023-11-22, 16:43
Medlem
Citat:
"Den" - vilka jävla vider.
De har avhumaniserat sin dotter totalt. Finns inte ord för att beskriva hur vidriga föräldrarna är. Extremt svårt att ta in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in