2023-11-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Jag tar för givet att babak själv är inblandad i en del olagligt?

Annars är det här minst sagt absurt, lyssnade precis på hans förhör under rättegången, kidnappad, utpressad, mordhotad, förföljd, misshandlad, det sistnämnda dessutom år efter kidnappningen skedde, vad har han gjort för att dessa människor ska vara efter honom så? Utöver att ha polisanmält honom då, när han knivhögg offret ska han dessutom ha blivit attackerad själv och då agerat i självförsvar.

att polisanmäla (gola) kan vara tillräckligt i den världen. vet inte om babak var kriminell men han verkade bruka marijuana i alla fall. behöver inte vara mer än människorovet, att an kände vrede över det o hoten efter
Citera
2023-11-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
ja det skulle kunna räcka men enligt Babaks egna utsaga så har han hotats och trakasserats åren efter kidnappningen också.

Sjukt isf undrar om han tycker de va värt detta nu i dags läget ?
Att tagit en plågoande av daga på ett brutalt sett förtjänt eller oförtjänt så fick han ju massa år på kåken för detta.

Vad händer med folk att de handlar i en helt orationell ilska utan att kunna besinna sig. Han kunde ju ha huggt han så att det blivit en grov misshandel fast då skulle nog den andra ge igen en gång till fast med värre metoder kanske…
Citera
2023-11-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affisch
Åsa följer tråden och hon har tjatat på alla att gå in på flashback och skriva skit om Babak och anmäla alla inlägg. Så nu har hon och Denice tagit bort Facebook.

Åsa är så snål så hon ville inte bekosta begravningen själv så hon ville att Davids vänner skulle swisha henne pengar. Hon fick in mycket mer än vad begravningen kostade. Hon har inte redogjort för någon var alla pengar gick som blev över och ingen vågar frågar. Men alla är överens om att hon utnyttjade Davids död för att få in pengar.
Insamlingen skickade hon runt till alla via sms, telefonsamtal och på Davids Facebook och sociala medier. Den kan ni fortfarande gå in och se. Insamlingen ligger kvar med nummer för swish trots att begravningen var för 6 månader sedan.

Riktigt bedrägeri. Nu när Åsa, Denice, Dylan och Danny får över 100 tusen var i skadestånd isch en halv miljon så kan de betala tillbaka pengarna till alla som swishade men det har Åsa inte tänkt göra. Vad jag hört så fick Åsa in över 200 tusen som gamla vänner, släktingar och främlingar på sociala medier som hon spred insamlingen för Davids begravning genom delningar.
Herregud
Citera
2023-11-21, 12:40
Medlem
Citat:
att polisanmäla (gola) kan vara tillräckligt i den världen. vet inte om babak var kriminell men han verkade bruka marijuana i alla fall. behöver inte vara mer än människorovet, att an kände vrede över det o hoten efter
Jo iofs, isåfall är ju detta en tragedi som heter duga, om han är oskyldig och fått hela sitt liv ruinerat på det här sättet.
Citera
2023-11-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Sjukt isf undrar om han tycker de va värt detta nu i dags läget ?
Att tagit en plågoande av daga på ett brutalt sett förtjänt eller oförtjänt så fick han ju massa år på kåken för detta.

Vad händer med folk att de handlar i en helt orationell ilska utan att kunna besinna sig. Han kunde ju ha huggt han så att det blivit en grov misshandel fast då skulle nog den andra ge igen en gång till fast med värre metoder kanske…

Rent spontant tror jag inte han tycker det var värt såhär i efterhand, han verkar inte vara såpass kriminell och gjorde nog detta enbart för att tillfredsställa sitt egna hämndbegär (vilket till viss del absolut kan var försåtligt men ändå inte rättfärdigat). Han bar nog på mycket ilska i sig kan jag tänka mig.

Hade han "bara" misshandlat så hade nog Babak själv varit den som berövats livet senare.
Citera
2023-11-21, 23:17
Medlem
Citat:
Rent spontant tror jag inte han tycker det var värt såhär i efterhand, han verkar inte vara såpass kriminell och gjorde nog detta enbart för att tillfredsställa sitt egna hämndbegär (vilket till viss del absolut kan var försåtligt men ändå inte rättfärdigat). Han bar nog på mycket ilska i sig kan jag tänka mig.

Hade han "bara" misshandlat så hade nog Babak själv varit den som berövats livet senare.

Det hemska nu är att de 3 andra kidnapparna och plågoandarna är kvar och snacket går redan om att de ska ge igen och radera Babaks hela familj. Detta är inte slut. Men fup avslöjade en hel del och Åsa är jätterädd. Danny enda chans att överleva är att sitta i häktad. De Danny sköt mot i Jordbro kommer hämnas. Jordgubben har visat att han hämnas och har resurser.
Citera
2023-11-22, 14:17
Medlem
Citat:
Det hemska nu är att de 3 andra kidnapparna och plågoandarna är kvar och snacket går redan om att de ska ge igen och radera Babaks hela familj. Detta är inte slut. Men fup avslöjade en hel del och Åsa är jätterädd. Danny enda chans att överleva är att sitta i häktad. De Danny sköt mot i Jordbro kommer hämnas. Jordgubben har visat att han hämnas och har resurser.

planeras det hämnd mot babaks familj? förstår inte vad de skulle få ut av det. babak verkade inte ha någon gängtillhörighet och de vinner verkligen inte på att skada hans familj, utan riskerar bara sin egna frihet. å andra sidan e jag inte kriminell så vad vet jag, vad jag däremot vet att det inte råder någon lojalitet i de kretsarna så tror ingen är sugen att hämnas å davids vägnar förutom brorsan danny kanske, men då är det personligt motiv o inget annat.
Citera
2023-11-22, 15:31
Medlem
Citat:
planeras det hämnd mot babaks familj? förstår inte vad de skulle få ut av det. babak verkade inte ha någon gängtillhörighet och de vinner verkligen inte på att skada hans familj, utan riskerar bara sin egna frihet. å andra sidan e jag inte kriminell så vad vet jag, vad jag däremot vet att det inte råder någon lojalitet i de kretsarna så tror ingen är sugen att hämnas å davids vägnar förutom brorsan danny kanske, men då är det personligt motiv o inget annat.

Danny tillhör Fox och Majid så han har både nätverk och resurser att hämnas hans bror David men samtidigt är han själv måltavla efter skjutningen i Jordbro.
Citera
2023-11-22, 17:28
Medlem
Citat:
Danny tillhör Fox och Majid så han har både nätverk och resurser att hämnas hans bror David men samtidigt är han själv måltavla efter skjutningen i Jordbro.

vrf skulle fox vilja hämnas å davids vägnar? var han en viktig person för gänget elr betydde något?
Citera
2023-11-22, 22:06
Medlem
Citat:
vrf skulle fox vilja hämnas å davids vägnar? var han en viktig person för gänget elr betydde något?

Inte David men Danny sköt för fox mot jordgubbens man i Jordbro. Jag menade att Danny har nätverk och vänner att använda sig av när han hämnas sin brors död. Den andra killen som var med vid skjutningen i Jordbro bor också på Larsbergsvägen på Lidingö.

Det skulle vara skönt om Danny avrättades för då länge han lever så kommer han vilja hämnas. Babaks familj lever farligt. Danny kommer gå efter dom alla med Åsa påhejandes.
Senast redigerad av Affisch 2023-11-22 kl. 22:10.
Citera
2023-11-23, 08:14
Medlem
Citat:
Inte David men Danny sköt för fox mot jordgubbens man i Jordbro. Jag menade att Danny har nätverk och vänner att använda sig av när han hämnas sin brors död. Den andra killen som var med vid skjutningen i Jordbro bor också på Larsbergsvägen på Lidingö.

Det skulle vara skönt om Danny avrättades för då länge han lever så kommer han vilja hämnas. Babaks familj lever farligt. Danny kommer gå efter dom alla med Åsa påhejandes.

Den 27 November blir det antingen ny häktning av Danny eller åtal. Ser fram emot en härlig fup med Åsas nya förhör.
Citera
2023-11-23, 08:35
Medlem
Citat:

Just babak har NOLL status i den kretsen.

Hans syster däremot är väldigt nära vän med ghettofamiljen dalgärd/viklund som länge styrde fagersjö .Hon var ju tillsammans med snubben som blev skottad i Älvsjö för några år sedan.

Det jag även vet är att väldigt många är medvetna att det inte bara var babak som mördade David utan att dalgärd är inblandade i detta.Davids mamma fick jag höra försöker desperat stoppa att nakita skadas då det ryktas att hon ska ha varit på plats under mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in