2023-11-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Försvarsalliansen NATO "expanderar" inte. Suveräna stater kan dock ansöka om att bli medlemmar i försvarsalliansen NATO, och det är säkerligen länderna som låg bakom järnridån under ondskans imperiums glansdagar glada att dom gjort för att förhindra att den psykotiske dvärgen i kreml instigerar "speciella militäroperationer" mot dem också.

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast vågat föra krig mot det. Varför tror du att Sverige och Finland vill bli medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?
För att bli medlem i Nato måste man få en inbjudan från organisationen, man kan inte själv bestämma för att "gå med". Det är alltså Nato som bjuder in nya medlemmar, allt i syfte att hota och sätta press på Ryssland. Hur du än vänder och vrider på det så har den västliga militäralliansen Nato växt och finns nu vid Rysslands gräns. Ett solklart hot.

Citat:
Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Ryssarna har det minst lika bra som folket i Ukraina, och ukrainarna skull antagligen vinna på att bli ryssar. Den genomkorrupte lille komikern Zelensky har tappat i förtroende både hos det egna folket och hos omvärlden. Putin är en bättre ledare och ser mer till det egna folkets behov. Hade jag bott i Ukraina hade jag välkomnat den ryska invasionen.
Citera
2023-11-22, 13:43
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Hört talas om självbestämmanderätten?

Fel i sak, igen. Tyvärr. Vet inte vad du försöker uppnå.

Har inget med självbestämmanderätten har med svensk Sjukvård/Socialvård att göra.
På vilket sätt tycker du att den lagen har påverkan i Ukraina?
Nu är du kraftigt ute och cyklar.

Är det något som du tagit till dig ifrån Socialvården?
Citera
2023-11-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det fetade.
Nej. Här har du direkt fel i sak. Folkrätten reglerar interstatliga frågor.
Möjligen kan du hänvisa till mänskliga rättigheter. Men nu har UNHCR(FN) varit i östra Ukraina och synat det som hänt och kommit med rapporter. Så ditt folkmord(?) av rysk minoritet har inte existerat.

Att folk revolterar med vapen är en intern fråga i respektive land. Det är så det fungerar.
Att du påstår något så fel, tyder på att du inte vet vad du pratar om. Läs gärna på.

När det gäller Putins påståenden, finns hans tal på Ryska Myndigheternas hemsida att läsa.
Förstår du ryska, så kan du kika på video på youtube, när han läser innantill sitt tal.

Angående Putins planer på att återuppliva Sovjetunionen så verkar det som om ni alla fått samma manus från era chefer på MSB men tänkande och informerade individer lurar ni inte.

Det finns inga som helst tecken eller bevis på att Putin vill göra det ni anklagar honom för men jag
förstår att sådan desinformation lätt får fotfäste i ryssofobiska länder.
Citera
2023-11-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ja kamrat! KGB-överste diktator putain är oerhörtjätteenomrtmycket popular! Hen har dock något att lära av sin bäste kompis, ty hen är ju ännu mera oerhörtjätteenomrtmycket popular, och hen "får" ju dessutom 99,9% av rösterna i de "demokratiska" valen i folkrepubliken nord-korea...

Krig är fred! Frihet är slaveri! Okunnighet är styrka!
Vad har Nordkorea med saken att göra? Nordkorea är kommunistisk diktatur, där folket saknar all frihet och inte ens kan lämna landet. Ryssland är en demokrati av närmast västliga mått, folk kan resa vart de vill när de vill. Om det vore så hemskt som du tror - varför lämnar inte alla ryssar landet? Det är ju bara att resa? Så, ett gott råd: läsa på lite innan du uttalar dig, du skämmer bara ut dig med din okunnighet.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
För att bli medlem i Nato måste man få en inbjudan från organisationen, man kan inte själv bestämma för att "gå med". Det är alltså Nato som bjuder in nya medlemmar, allt i syfte att hota och sätta press på Ryssland. Hur du än vänder och vrider på det så har den västliga militäralliansen Nato växt och finns nu vid Rysslands gräns. Ett solklart hot.

Ryssarna har det minst lika bra som folket i Ukraina, och ukrainarna skull antagligen vinna på att bli ryssar. Den genomkorrupte lille komikern Zelensky har tappat i förtroende både hos det egna folket och hos omvärlden. Putin är en bättre ledare och ser mer till det egna folkets behov. Hade jag bott i Ukraina hade jag välkomnat den ryska invasionen.

Ni ryzzar är bara avundsjuka på Zelensky haha.

Vilken av era putinkopior är det du gillar bäst;-) Den som gömmer sig i bunkern eller mr 43% likhet som fick träffa Kineserna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse

Du utelämnade första steget. Nämligen att ett land måste ansöka om få en inbjudan om att ansöka om medlemskap.
Citera
2023-11-22, 14:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Var någonstans står det att man har rätt att ta upp vapen om man inte får vara med och bestämma?
Citera
2023-11-22, 14:05
Medlem
Citat:

Självbestämmanderätten tillhör även den staterna. Den ger inte olika folkgrupper rätt att bilda egna stater hur som helst. Tvärtom så hävdar FN att folkomröstningar om vart landet ska höra betydelse; det är stater och internationella fördrag som avgör till vilket land ett område ska höra. Inte folkviljan.

Sedan är det naturligtvis flytande materia, så det blir olika utfall i olika sammanhang. Men principen är klar: folket bestämmer inte alls ensidigt vilket land man vill höra till.
Citera
2023-11-22, 14:06
Medlem
Ukraina kommer till våren få F-16 plan enligt vad jag förstått. Kommer detta vara tillräckligt för att trycka tillbaka ryssarna? Vad finns därefter att skicka i form av nya vapensystem? Eller är det bara mer av det som skicks redan som gäller?
Senast redigerad av BothSidesNow 2023-11-22 kl. 14:08. Anledning: Stavfel
Citera
2023-11-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var någonstans står det att man har rätt att ta upp vapen om man inte får vara med och bestämma?

Google FN-stadgar.

Självbestämmanderätten är grunden på vilken alla nationalstater vilar på. Självklart får man försvara sig militärt gentemot diskriminering och förtryck både i lag och enligt den oskrivna moraliska lagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Precis, man kan försvinna som många människor gör i Ryssland lite då och då. Flyga ut genom ett fönster lite sådär eller kanske fängslas för något banalt.

Inte socialt kanske. Men att du skulle få ett nackskott finns inte ens på kartan.
Nej precis. Nackskott är troligen inte aktuellt, men jag menar att pseudodemokratier, just för att de inte kan utdela nackskott, begår andra, jämförbara övergrepp. Jag anser att det faktiskt är hederligare att ge någon ett nackskott och beröva hen livet än att låta hen leva men ta ifrån hen allt som gör livet värt att leva. Fick jag välja, skulle jag valt nackskott.

Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Nu måste jag "försvara" 1234reservkontot.
Min uppfattning är att du tolkar honom fel.
Han skriver att alla kräver att Ukraina ska ge upp. Att man inte säger samma sak till Ryssland.

Så läs om igen vad han skriver. Jag tror du missuppfattar honom.
Ja, det är så jag menar. Om man inte ens kan säga ifrån öppet och på skarpen när Ryssland begår så här solklara, uppenbara, otvetydiga brott mot folkrätten, när ska man då säga ifrån? Om det här gällde nåt annat land skulle det skrikits högt från alla håll och kanter. Inget annat land skulle komma undan med det här.
Citera
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Angående Putins planer på att återuppliva Sovjetunionen så verkar det som om ni alla fått samma manus från era chefer på MSB men tänkande och informerade individer lurar ni inte.

Det finns inga som helst tecken eller bevis på att Putin vill göra det ni anklagar honom för men jag
förstår att sådan desinformation lätt får fotfäste i ryssofobiska länder.

Har du läst talmanuset från Kreml?
Har du kikat på videon?

Eller du helt enkelt vill inte veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in