Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Jaså AFU släppte fram ryssarna in i stadsbebyggelsen? Ja de vill nog göra en Bakhmut av det. Alltså släppa fram ryssarna en bit, gå på dem med artilleri och fjärrstyrda försvarsladdningar, spränga husen som ryssarna tar sig in i o s v.
Så får vi se om den ryss som leder inmatningen till köttkvarnen också dör i en mystisk flygolycka sedan. Efter ett utslag av hybris där han utmanar Putin.
Edit: Jag gjorde som du sa och tog en snabbkurs i engelska varvid jag hittade detta:
https://youtu.be/373CCprrBDA?si=KJKjWD3-0Asw-NG-
AFU anfaller vid Horlivka och man har redan tagit en sådan där viktig slagghög! Tror du att detta kan påverka striderna vid Avdiivka?
Undra hur du tänker egentligen och vem du tänker övertyga och om vad?
Först skriver du ett inlägg om ukrainarnas stora framgångar vid Dnepr och ryssarnas obefintliga, vinner 50 meter på ett ställe och förlorar 50 på ett annat, vid Avdivka. När du sedan av mig får höra att detta inte är sant enligt seriösa källor så byter de riktning totalt. Nu släpper ukrainarna avsiktligt fram ryssarna vid Avdivka och släpper förbi dem avsiktligt genom sina försvarsanläggningar som de byggt på sedan 2014 och gör ett överraskningsanfall på ett helt nytt ställe.
Vilken okunnig nolla du är... liksom de flesta Nato-beundrarna.
Sanningen är att Nato håller på att dra sig ur Ukraina och sin vana trogen lämnar ett skit-kaos land efter sig. Ukraina kommer bli lika kul att leva i som Libyen och Irak.
Rapporteras Kenneth Grägg och Wilderäng om något vilka förstärkningar ukrainarna för fram in i Avdivka. De opartiska ukrainska eller ryssvänliga källor jag följer talqar svävande om Territorial Defence förband men det låter ganska osäkert.
Att ryssarna nu har framgångar längst in i fickan är inte så konstigt. Dit når ukrainskt artilleri sämst och dit är det längst och svårast att underhålla och skicka förnödenheter och trupp för ukrainarna. Att vara sådär halvt omringade vållar nämligen stora problem men det är väl något som man med sitt stora "Nato-intresse" inte förstår.
Fjant!