2023-11-22, 09:12
Medlem
MonCounsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
kanske herr geni....att de tänkte att det finns lekande barn....som inte förstår vad minfält är

Nu lär de lägga lik förbannat...
Går att spärra av minfälten med inre taggtråd, stängsel eller likande.
Citera
2023-11-22, 09:13
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
Total misslyckande av Israel, att detta kunde ske är katastrofalt.
Det var väl ändå Hamas som kastade första stenen.
Det har folket i Gaza ingen vidare nytta av i dag.

Palestinerna har nu chansen att få bort denna terrorgrupp som använder sitt eget folk som sköldar.
Hamas tjänar ingen - Hamas är endast död och elände.
De hatar livet och älskar döden.

Om det stämmer så borde ju Hamas begått kollektivt självmord men det är inget som man hör talas om.

Jag ska ge Israel en känga också så tro inget annat.
De borde lära sig av detta som hänt och inta en mera ödmjuk inställning till sina grannar.
De är vana vid att det ska bli som de vill.
Men fred skapas inte så. Ej heller som Hamas. De tjänar inget syfte på lång sikt och de kommer att
finnas så länge deras eget folk inte gör något åt detta problem.

Något fel måste det vara för det har historiskt krigats under flera årtusenden.
Det religösa påverkan var till mer problem än nytta.
Så länge man låter koranen bestämma kommer folket att leva kvar på stenåldern och fattigdomen bestå.
Tyvärr.
Citera
2023-11-22, 09:14
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Varför vågar aldrig någon svensk journalist följa med?😊 IDF har en talesman som pratar flytande svenska som nyss rapporterade från Al Shifa-sjukhuset. De hade nog fått följa med om de visat intresse.
Du kan ju vända på resonemanget.
Varför utsätta sig för den uppenbara risken att dö under uppdraget.
Citera
2023-11-22, 09:26
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Majoriteten av israeler är judar. Detta krig är det vanliga hatet mellan judar och araber. Judar kontrollerar Israel och deras statsmedia. Försök inte skydda deras hemska propaganda genom att hänga upp resonemanget på detaljer. 😀
De har krigat under årtusenden och något slut syns ju inte.
Men en sak som finns är skillnaden mellan Israrel och Gaza är att en gata i Tel Aviv upplevs som ett modernt fungerande samhälle medan Gaza står kvar på samma nivå år ut och år in.
Det hela upplevs som att tiden i Gaza har fastnat på stenåldern medan Isarel utvecklats under den korta tid nationen funnits till.
Citera
2023-11-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Du kan ju vända på resonemanget.
Varför utsätta sig för den uppenbara risken att dö under uppdraget.

Va ? Vad menar du ? Vi har ju hört från Palestinierna att det inte finns några Hamasmedlemmar
på sjukhuset. Striderna som varit inne i sjukhuset har ju aldrig hänt.
Kan ju inte vara farligt att besöka ett vanligt fredligt sjukhus ? eller är det covid risken du tänker på ?
Citera
2023-11-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Araberna har klarat propagandakriget ganska bra.

Här sjunger de arabiska flickorna en söt visa om hur deras land blir förstört medan israelisk statsmedia gör video som visar judiska småflickor som sjunger i marschtakt om hur de skall eliminera alla och inget kommer att bli kvar "destruction, destruction" 🤣🤣🤣

https://www.aljazeera.com/program/newsfeed/2023/11/21/israeli-state-tv-video-shows-children-singing-about-gaza

När man vinner ett propagandakrig är det smart att beakta i vilka kretsar man segrar. Jag noterar mycket buller och gaphalsar som skriker, och hetsar upp varandra. Det jag ser när dessa småflickor sjunger, är flickebarn utan en vettig framtid. Vi kommer alla till olika slutsatser. Det är inga vinster i ett propagandakrig om man avgränsar sig själv som slödder. Allas vår autistiska Greta har vunnit en seger bland araberna, men i de kretsar hon kunde göra sig hörd är hon en paria.

Den civiliserade världen har fått en tankeställare och de tankar är ingen vinst för islamister och terrorister.

När man förespråkar till barn under pågående krig, att deras framtid och välstånd är villkorat av att andra människor mördas, är det ingen god framtid som förmedlas.

Dessa flickebarn har föräldrar som lär dem ramsor som är skadliga. Jag har lärt mina barn att inte mucka gräl, och särskilt inte om man själv kan skadas. Typ Hamas som startar krig mot Israel, och anfaller, massakrerar civila och kidnappar urskillningslöst till och med små barn.

Nu lipar Hamas eftersom inte ens arabvärlden ger sig in i detta amargeddon i självdestruktion. De sitter i Qatar och förhandlar om barns liv i utbyte mot sitt slödder, där ett judiskt barn motsvarar i värde tre vuxna manliga terrorister.

Jag avslutar mitt inlägg med en bättre västerländsk ramsa;

Gordie Pordgy Pudding and pie
kissed the girls
and made them cry
But then the boys
came out to play
Geordie Pordgy
run away
Citera
2023-11-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Antal döda israeliska soldater sedan invasionen av Gaza: 73. Några (4?) av dem kan kanske ha blivit dödade vid Libanons gräns.

53 Journalister dödade sen 7:e Okt.

Cirka 14000 döda palestinier

Hamas ? De leker Ryssland.

Hamas siffror kan man torka sig i röven med.

Däremot är 53 döda journslister (!) under sex veckor ganska fantastiskt. Vilken källa har du?

Om 53 journalister strukit med, antar jag att de dödats pga att de är journalister. Skulle inte förvåna mig om både Israel och Hamas skjuter prick på journalister.
Citera
2023-11-22, 10:34
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hamas siffror kan man torka sig i röven med.

Däremot är 53 döda journslister (!) under sex veckor ganska fantastiskt. Vilken källa har du?

Om 53 journalister strukit med, antar jag att de dödats pga att de är journalister. Skulle inte förvåna mig om både Israel och Hamas skjuter prick på journalister.
Det vore logiskt att skjuta prick på lokala journalister som ju sprider Hamas smörja. Det är ett skämt att kalla dem journalister alls.
Citera
2023-11-22, 10:41
Medlem
"I ett normalt land skulle [Netanyahu] ha avgått den 8 oktober", säger Israels tidigare PM Ehud Barak!

https://edition.cnn.com/videos/tv/2023/11/20/amanpour-barak.cnn
Citera
2023-11-22, 10:43
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
"I ett normalt land skulle [Netanyahu] ha avgått den 8 oktober", säger Israels tidigare PM Ehud Barak!

https://edition.cnn.com/videos/tv/2023/11/20/amanpour-barak.cnn
"I ett normalt land skulle Hamas inte existera", säger hela mänskligheten
Citera
2023-11-22, 10:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
"I ett normalt land skulle Hamas inte existera", säger hela mänskligheten
Israelerna har gjort sitt bästa för att se till att Gaza och Västbanken inte är ett normalt land Så länge som ockupation, landstöld och folkfördrivning med våld pågår så kommer det alltid finnas ett motstånd.
Som man sår får man skörda.
Citera
2023-11-22, 10:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Antal döda israeliska soldater sedan invasionen av Gaza: 73. Några (4?) av dem kan kanske ha blivit dödade vid Libanons gräns.

53 Journalister dödade sen 7:e Okt.

Cirka 14000 döda palestinier

Hamas ? De leker Ryssland.

Av dom 53 jornalisterna var 50 palestinier från " Radio Hamas " och Al-Ahram Hamas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in