Läste vad åklagaren sagt på rättegången och enligt den journalisten nämnde åklagaren återigen motivet som en anledning till att hon inte åtalade får våldtäkt… (Man ska inte lita blint på åklagare folket.) Därför hänvisar jag nu till ett HD avgörande, ang. sexualbrottslagen, om någon (inklusive åklagaren) fortfarande tvivlar på att motivet för våldtäkten i detta fallet har betydelse.
Detta innebär att flickan (även i lagens mening) måste ha utsatts för våldtäkter eftersom gärningsbeskrivningen under åtalspunkt 5 är styrkt:
https://imgur.com/a/QvoFJcE
Kommer också hänvisa till detta HD avgörande i min JO-anmälan. Jag ser inte något hinder för att åtala gärningsmännen för våldtäkt då bevisen är överväldigande och det finns inget hinder i lagen. Flickan har åtminstone berättat att en av föräldrarna gjorde det, och med tanke på skadorna därnere och alla andra omständigheter borde hennes ord om detta anses mycket trovärdiga. Även att hon sa ”stopp min kropp” (vilket inte ens behövts). Dessutom visar hon tecken på att ha varit utsatt för sexuella övergrepp, bland annat har hon mycket svårt att prata om det. Det finns ingen anledning att tvivla på henne.