2023-11-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag skrev, fruktansvärt vilken hjärntvätt..
För det kan vi väl ändå med säkerhet säga förekommit.
Ett barn har fått se helvetesmorsan.
Ett annat hyllar henne.
Jag vet att barn älskar sina föräldrar oavsett. Det måste de göra,de har ingenstans att ta vägen
.
Det var därför Z sade: "de gillar kanske inte mig" istället för: mina jävla skitföräldrar misshandlade mig. Den sortens statement kräver visst mått av oberoende.

Jag sparar mina vredesenergier åt vad mamman de facto gjort.
Det är helt normalt för barn att ha dubbla känslor.

Och det bör vara tillåtet för mig att om detta åtminstone få säga: fruktansvärt vilken hjärntvätt
Tänker inte dra igång någon stackars barnen som saknar sin mamma som ibland och mot vissa var snäll-kampanj.
Mitt fokus är på Z. Och J har gjort även övriga barn illa, genom att utsätta dem för barnfridsbrott där de tvingats leva med våld.

Det får du göra, om du har lust/ork/energi.
Du behöver inte hata loss på mig för det. Vänd hellre vreden mot de som i detta fall gjort sig förtjänt av den: föräldrarna..
Du påstår att mamman ”de facto” gjort något, och jag antar att du tänker på det där med , enligt Z , hett vatten samt paraffin(?) på sin kropp. Men det är vad jag vet inte färdigutrett eller dömt heller, så.

Min hypotes är att det finns en tredje part i fallet.

Jag kan tänka mig att den lilla flickan kan ha blivit lurad att ”i framtiden” “säg att det är mamma som gör detta” och så är det en riktig djävul
Senast redigerad av Loveletter666 2023-11-21 kl. 21:59.
Citera
2023-11-21, 22:13
Medlem
Hittar inget förhör med föräldrarna?
Citera
2023-11-21, 22:15
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Sheen
Vet någon om rättegången är öppen eller med stängda dörrar?

Öppen
Citera
2023-11-21, 22:15
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Har mest bara erfarenhet själv av kvinnofängelser och där är invandrare en minoritet.

Att jag skriver samarbetar om beroendeterapeuten är pga att hen jobbar på flera olika ställen. Hen är inte anställd utan är "inhyrd", egen företagare

Det är, enligt min åsikt, inte alls bra om nyckelpersoner såsom psykologer och terapeuter kommer och går som inhyrda. Blir ingen kontinuitet och vem ska man då lita på? Anförtro sig åt om känner för det? Helt fel.

Vore jag i den behövandes sits så skullle jag nog hellre prata med fotfolket.
Citera
2023-11-21, 22:23
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutualinformation
Men i gärningsbeskrivningen till den (synnerligen) grova misshandeln hänvisas även till föräldrarnas garantställning vilket jag ser lite som en gardering. Rent instinktivt känns det som en stretch att försöka få till försök till mord via likgiltighetsuppsåt genom garantställningen. Men jag har ingen aning om hur lagen ser ut här.
Ja, garantställningen har nog inte så mycket med ett ev. mordförsök att göra.
För mordförsök krävs bl.a. att det ska ha funnits fara för fullbordan och samband mellan mordförsöket och det livshotande tillståndet. I detta fall en kombination av hypotermi och förgiftning vilka båda orsakats av föräldrarna.
För likgiltighetsuppsåt krävs att föräldrarna varit medvetna om att handlingen kunde medföra förlust av liv och ändå valt att fullfölja. D.v.s. att barnet skulle kunna dö var inget hinder.
Tydligen bedömer åklagaren att hon inte når upp till denna nivå.
Många här tycker att det hade varit värt att låta rätten pröva den saken.

Citat:
Det blir oavsett intressant att se vilken bedömning rätten gör kring huruvida de tvingat i henne ättikan; är det ställt bortom varje rimligt tvivel att hon druckit det för egen hand?
Definitivt. En mängd indicier och tekniska (medicinska) bevis talar emot föräldrarnas berättelse. Det kan inte ha gått till på det sätt de berättar.
Dessutom - och det hoppas jag åklagaren tar upp - säger föräldrarna och syskonen själva lite olika saker i förhören.
Pappan pratar vid något tillfälle om ättika i en skål, sen pratar han om glaset.
Sonen pratar om en halv flaska ättika.
I de senare förhören är alla plötsligt väldigt samstämmiga - eftersom mamman regisserat dem. Ingen kan lämna mer detaljerade uppgifter om vad som hänt - så som ofta är fallet när folk repeterar inlärda lögner.

Citat:
När det väl kommer till kritan kommer dessa "människor" tyvärr ändå inte få det straff de verkligen förtjänar, oavsett vad brottsrubriceringen är.
Nej, men med nuvarande rubricering kommer de att vara ute när Z är i tonåren vilket är förfärligt. Med en dom för mordförsök skulle hon åtminstone hinna bli myndig.
Citera
2023-11-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Helt fruktansvärt. Läste du hela bilagan? Jag reagerar på hur mamman plötsligt byter ton och sätt att skriva i sina sms till pappan efter den 24/12. Är hon plötsligt orolig för Z på riktigt eller inser hon då att det kommer att bli ett polisärende?

Ja. Tänkte inte på att det svängde just där, men tyckte hon var väldigt inkonsekvent på ngt vis. Kan tänka mig att det handlade om det att hon ville täcka upp för om det eventuellt blev ett polisärende.
Tror,efter allt jag läst,att dessa föräldrar är så bortom förmåga till empati att det inte handlar om plötslig ånger. Skulle det vara så skulle hon ju försöka ta livet av sig, med tanke på vad hon gjort.
Tror mer hon fruktade för att åka fast.
Otroligt manipulativ. Läskigt
Citera
2023-11-21, 22:36
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Hittar inget förhör med föräldrarna?

https://gofile.io/d/Ua2BIa
AB 174 - Daniels förhör
AB 176 - Jasmines förhör
Citera
2023-11-21, 22:42
Medlem
Gick igenom FUP.

Vilka. Jävla. Svin. Till. Föräldrar.

Måtte fan domstolarna för en gångs skull göra något vettigt och se till att dessa asociala svin blir inlåsta under en riktigt, riktigt lång tid.
Citera
2023-11-21, 22:58
Medlem
eightyfivers avatar
Har gått igenom fuppen en första gång översiktligt nu och reagerar på många till synes omotiverade maskningar. Nån annan som tänkt samma och/eller har en teori?
Citera
2023-11-21, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eightyfiver
Har gått igenom fuppen en första gång översiktligt nu och reagerar på många till synes omotiverade maskningar. Nån annan som tänkt samma och/eller har en teori?
mig veterligen så får man inte se motiveringen till maskningen

Möjligen att om man skulle sett den dessutom så är poängen med maskningen förstörd

Men vad vet jag
Citera
2023-11-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var grov misshandel och TORTYR! Att de fälls för mord eller mordförsök kommer inte ske. Det beror på vilket uppsåt man kan sätta på föräldrarna; insikts-, likgiltighets- eller avsiktsuppsåt.
Hon har definitivt blivit utsatt för grov misshandel, synnerligen grov misshandel (tortyr) och våldtäkter. Sedan möjligtvis mordförsök eftersom föräldrarna på något sätt väl nästan måste förstått att det kan innebära livsfara att ge henne mycket ättika (likgiltighetsuppsåt). De måste åtminstone ha tänkt tanken. Sedan förstår jag inte riktigt varför de inte åtalas för människorov/olaga frihetsberövande då hon suttit bunden väldigt lång tid ensam. Kan någon förklara?
Citera
2023-11-21, 23:13
Medlem
snutans avatar
Det kanske redan nämnts men har ni här i tråden fått klarhet i varför det penetrerande våldet i underlivet inte rubriceras som våldtäkt mot barn? Utan enbart som misshandel? Hur kan dom veta det?

Har inte kommit så långt i fup då den är väldigt lång, men jag läste att vaginan skulle vara som hos en vuxen kvinna som precis fött barn. Har man utrett ordentligt att det inte handlar om våldtäkt? Och eftersom det står penetrerande våld är det väl för fan våldtäkt oavsett? Något har dom ju gjort där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in